n
דף הבית / בקעת אונו / צרכנות בקעת אונו / שקט יותר, חסכוני יותר, נקי יותר – כל מה שצריך לדעת על מזגן מיני מרכזי

שקט יותר, חסכוני יותר, נקי יותר – כל מה שצריך לדעת על מזגן מיני מרכזי

עונת הקיץ בארץ חמה מאוד, וקשה מאוד להסתדר בבתים ללא מיזוג אוויר טוב. גם בעונת החורף, ללא אפשרות לחמם את הבית בעזרת מזגן – די קשה לעבור את החודשים הקרים בשלום

מזגן
צילום: FREEPIK

כאשר רוצים לקנות מזגן חדש, ישנן אפשרויות רבות בשוק ולעתים קשה למצוא את המזגן הנכון ביותר בתוך כל השפע שקיים בתחום.

בנוסף לכך, קיימים גם מושגים רבים בעולם המזגנים שלא תמיד קל להבין אותם. שמות כמו מזגן אינוורטר או מזגן מרכזי לא תמיד נהירים לנו, ואנו זקוקים לייעוץ כדי לבחור את המזגן שמתאים לבית שלנו יותר מאחרים.

סוגיות נוספות שעולות סביב הוספת מזגן חדש בבית הן האם לקנות מזגן עילי או תחתי והיכן למקום את המנוע של המזגן. כדי לעשות בנושא הזה קצת סדר, ולהסביר מהו מזגן מיני מרכזי, ומדוע הוא מומלץ ביותר – הכנו עבורכם מדריך קצר.

מהו מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן שיש לו מנוע אחד, ובעזרת מערכת צינורות שעוברת בכמה חדרים בבית – הוא משמש לחימום או לקירור של אותם חדרים. ההבדל העיקרי בין מזגן מיני מרכזי למזגן רגיל הוא שמזגן סטנדרטי נועד לחימום חלל אחד מסוים, ולכל מזגן כזה יש מנוע משלו. כך, אם תרצו למזג כמה חדרים בבית בעזרת מזגנים סטנדרטיים, תצטרכו להתקין מזגן ומנוע נפרדים בכל אחד מהחדרים.

לעומת זאת, כאשר מתקינים מזגן מיני מרכזי, המזגן עצמו נמצא באחד החדרים – ואוויר קר או חם שיוצאים ממנו מוזרמים בצורה חכמה לשאר הבית.

מה היתרונות של מזגן כזה?

למזגן מיני מרכזי יש כמה יתרונות לעומת מזגנים אחרים. היתרון הראשון הוא שהמזגן המיני מרכזי מייתר את הצורך להחזיק מזגן נפרד בכל חדר שבו רוצים לשלוט על הטמפרטורה והאקלים. בזכות העובדה שיש לו מנוע אחד וגוף מזגן פיזי אחד, ניתן לחסוך כך בחשמל לטווח ארוך. לכן, מזגן מיני מרכזי הוא חסכוני יותר מבחינה אנרגטית, ויחסוך לכם כסף רב בחשבונות החשמל החודשיים.

בנוסף לכך, למזגן כזה יש יתרונות עיצוביים. מערכת הצינורות שלו שמעבירה את האוויר היא נסתרת, ולא גלויה. הדבר גורם לכך שניתן להתאים את מערכת המיזוג הזו לכל עיצוב ולכל בית. במקום "לכער" את הבית עם כמה מזגנים נפרדים, העיצוב של הבית נשמר בצורה אלגנטית ויעילה.

יתרון נוסף של מזגן זה הוא השקט הרב של הפעולה שלו. צורת הזרמת האוויר ברחבי הבית היא שקטה ביותר, והעובדה שיש לו רק מנוע אחד גורמת לכך שכמעט לא שומעים רעש כאשר מפעילים אותו. בנוסף לכך, קיימים כיום מזגנים חדשים בשוק שהם שקטים במיוחד, וניתן למצוא מזגנים מיני מרכזיים שלא שומעים את פעולתם כמעט בכלל.

מזגנים מיני מרכזיים רבים גם מצוידים בטכנולוגיה שנקראת אינוורטר. טכנולוגיה זו גורמת לכך שהמזגן מזהה כמה חם או קר בכל חדר, ויודע להתאים את הפעולה שלו באופן דיפרנציאלי להתאמת עוצמת החימום או הקירור. יכולת זו גורמת לכך שלא מתבזבזת אנרגיה מיותרת, וכך נחסך חשמל רב גם כן.

לסיכום

תחום מיזוג האוויר הביתי כולל טכנולוגיות רבות ושונות, והיצע רחב של חברות שמציעות כל אחת את קטלוג המוצרים שלה. אם יש לכם בית בן כמה חדרים שבו תרצו למקם מזגן חדש, כדאי לשקול הוספת מזגן מיני מרכזי. כך תוכלו לחסוך אנרגיה רבה בהפעלת המזגן, ליהנות ממזגן שקט ומאקלים מבוקר בכל רחבי הבית.

 

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ערכת TAKE IT WITH U של טלי אשכנזי. צלם אורי גרון

כל אחת צריכה קיט קטן של טלי אשכנזי

תפריט נגישות