n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשון לציון מצדיעה ליצירה הישראלית בפסטיבל ספרים

ראשון לציון מצדיעה ליצירה הישראלית בפסטיבל ספרים

נבחרי העיר מספרים לנו על ספר הילדים האהוב עליהם לרגל פסטיבל הספרים 2024 שיתקיים בראשון לציון

11
צילום ארכיון: דוברות ראשון לציון

פסטיבל הספרים 2024 יתקיים בראשון לציון בסימן הצדעה ליצירה ישראלית בים התאריכים 23-24.6 בדשא המזרחי בגן המושבה ובהיכל התרבות ראשון לציון. לרגל המאורע נבחרי העיר  בוחרים את ספר הילדים האהוב עליהם:

רז קינסטליך ראש העירייה בראשון לציון: "ספר הילדים האהוב עליי הוא "העץ הנדיב". עלילת הספר עוסקת באהבתו הגדולה של העץ כלפי הילד ונכונותו של העץ להעניק לו חלא תנאי, מרגשת אותי כל פעם מחדש.

הספר שמדבר על אהבה ללא תנאים, חום ואהבה. כל אחד יכול למצוא עצמו בספר בין אם הורה וילד, חברות ולמידה על הערך החשוב ביותר בעולמו – נתינה, הקרבה, מסירות וחברות״.

WhatsApp Image 2024-06-13 at 16.38.19_1c72d7ec

ראש העיר- רז קינסטליך

עידן מזרחי סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בראשון לציון: "עם הספר הוא כינוי לעם ישראל, אנחנו שואבים מהם את הידע, נוגעים לנו בלב ומייצרים רגעים שלא נשכח. בתור ילד זכיתי להיחשף לספרות ישראלית נפלאה.

אחד הספרים שהכי אהבתי הוא "והילד הזה הוא אני", של הסופר יהודה אטלס. שירים מדהימים שהתחברו עם איורים קסומים, שמילאו את העולם של הילדים שהיינו. במילים פשוטות אך מדויקות רגעי ילדות קטנים הופכים לנקודות בלתי נשכחות בחייו של ילד.

רגעים של צחוק, שמחה וחמלה. המאייר דני קרמן אייר את הספר והוסיף לו חלונות, שהפכו לסימן ההיכר של הספר, שהתחברו עם השירים כמו כפפה ליד. עד היום שאני קורא את הספר, אני נשאב אחורה בזמן ומצליח להיזכר, אפילו אם לרגע בילד שהייתי פעם."

" אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר
ממקומות אחרים וגם פה מהעיר
הייתי רוצה שידעו כולם
שיש ילד אחד בעולם
והילד הזה, הילד הזה
הילד הזה הוא אני
והילד הזה, הילד הזה
הילד הזה הוא אני"

WhatsApp Image 2024-06-13 at 16.38.20_90c30232

עידן מזרחי

טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות ומנהלת היכל התרבות, מאיר ניצן, ראשון לציון: "זכיתי להיחשף לספרות ישראלית נפלאה בילדותי. אחד הספרים שנהניתי להישאב אליהם "איה פלוטו" של הסופרת לאה גולדברג. פלוטו הכלבלב יצא למסע הרפתקאות, פגש ביצורים שונים ועבר מסע חוויות ביום שלם ברחבי הקיבוץ.

יש משהו בספר שכתוב באופן משעשע ובחריזה ששואב את הקוראים להרפתקה מנקודת מבטו של הכלב המתוק והסקרן, בליווי איורים של ארי רון. עד היום כשאני מקריאה לנכדתי עלמא את הסיפור, אני נשאבת אחורה בזמן ומצליחה להריח את השדות והמרחבים בנוף הישראלי שמוצגים בספר.

WhatsApp Image 2024-06-13 at 16.38.19_9d1e6d38

טלי צ'רנר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

33

מטען צינור התפוצץ סמוך לבניין בראשון לציון

תפריט נגישות