X

סוכן סמוי הפליל עשרות חשודים בסחר סמים בהיקף ענק, וביניהם גם תושבי ראשון לציון

הותר לפרסום: במהלך 6 חודשים האחרונים היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב הפעילה סוכן סמוי שהביא להפללה של 33 חשודים תושבי תל אביב, המרכז ודרום הארץ בחשד לעבירות של סחר בסמים מסוכנים בשווי של מאות אלפי שקלים.

סוכן סמוי הפליל עשרות חשודים בסחר סמים בהיקף ענק, וביניהם גם תושבי ראשון לציון
במסגרת המאבק הנחוש והמתמשך שמנהלת היחידה המרכזית של מחוז תל אביב נגד מחוללי פשיעה בתחום הסחר בסמים, ניהלה בחודשים האחרונים ימ"ר תל אביב חקירה סמויה, במהלכה הופעל סוכן סמוי, אשר שהצליח לרכוש את אמונם של גורמים עבריינים ולאסוף ראיות לכאורה וממצאים נגד 33 חשודים תושבי גוש דן, מרכז, ודרום- מתוכם 7 יעדים של המשטרה. במהלך ההפעלה הסוכן שוגר ולווה ע"י מפעילו, תוך ביצוע עשרות עסקאות מבוקרות ומפוקחות של רכישת סמים קשים במשקל כולל של כ 2.5 ק"ג מסוג קוקאין, דוסה, וMDMA,כל זאת בסיוע מעטפת מבצעית ומודיעינית של יחידות מחוז תל אביב ובליווי חוליית הסוכנים של משטרת ישראל ופרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). הפעלתו של הסוכן בוצעה תוך שילוב יצירתיות ומגוון אמצעים טכנולוגים, במטרה לצמצם את פעילותם של גורמים עבריינים הפוגעים באזרח הנורמטיבי ולמען חיזוק הביטחון של התושבים באזור. היום לפנות בוקר (שני), עם המעבר לחקירה גלויה, פשטו כ -250 שוטרים, בהובלת שוטרי מחוז תל אביב בסיוע לוחמי יס"מ ומג"ב, ויחידת הכלבנים על בתיהם של חשודים בערים תל אביב, נתניה, אור יהודה, נתיבות, אשדוד, לוד וראשון לציון וביצעו את מעצרם. במסגרת הפעילות נעצרו 30 חשודים ובמהלך החיפושים נתפסו חצי ק"ג סמים מסוג קוקאין, כדורי אקסטזי, מעל 2 ק"ג קנאביס וסמים מסוג MDMA. כמו כן נתפס כסף מזומן בסכום של עשרות אלפי שקלים ואותרו 4 כלי רכב, אשר שימשו את העבריינים לביצוע העבירות והם נתפסו לצרכי הליך חילוט והמשך חקירה. בתום החיפושים, החשודים נלקחו לחקירה בימ"ר תל אביב ובסיום חקירתם ככל שיידרש, יובאו היום בפני בית משפט השלום בתל אביב לדיון בבקשה להאריך את מעצרם. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר: היום הגיע לסיומו מבצע הפעלת סוכן ייחודי בתחום הסמים המסוכנים. מדובר בהפעלה מקצועית ומתוחכמת. הפללתם של 33 חשודים בסחר בסמים מסוכנים הנה פגיעה משמעותית במחוללי הפשיעה בגזרת המחוז וברמה הארצית. בתקופה ביטחונית מאתגרת, תוך ריבוי משימות והיערכויות, משטרת ישראל, היחידות המרכזיות, חוליות הסוכנים ומחלקות האח״מ והתפקידים המיוחדים פועלים ללא לאות במבצעים חובקי עולם, בתחכום, במקצועיות ותוך נטילת סיכונים רבים במאבק בתופעות הפשיעה. במעמד זה, אני מודה למפקד המחוז, ליחידה המרכזית לשוטרים והמפקדים הנחושים שלקחו חלק במבצע הנוכחי ואשר ביצירתיות ומקצועיות מובילים להישגים מרשימים מידי יום. יישר כוח, המשיכו כך, תודה!

11צילום: 11

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר אמר: הפעלת סוכנים היא מורכבת, מאתגרת ולעיתים אף כרוכה בסכנה. יכולת לאתר, לסמן מטרות ולהפליל אותם הינה מלאכת אומנות שמפליאה כל פעם מחדש. לאחר 8 חודשי הפעלה מגיעים אנו ליום שבו צריך לצאת מחושך לאור. הסוכן,תושב הדרום שפונה מביתו לאחר אירועי ה7.10 לאזור ת"א, אותר על ידי הימ"ר והופעל באופן מקצועי כנגד סחר בסמים בקנה מידה רחב ומשמעותי. במסגרת הפעילות הופללו 33 חשודים, מתוכם 5 יעדי אדם של ימ"ר ת"א, יעד אדם של תחנת גבעתיים ויעד אדם נוסף של תחנת שר"ת. חוליית הסוכנים פועלת ותפעל כנגד תופעות הפשיעה החמורה ותהווה הרתעה אל מול עבריינים למען מטרה אחת- ביטחון הנפש והרכוש של תושבי מדינת ישראל. ברצוני להודות למפקד הימ"ר על תוכנית הפעלה יצירתית, מקצועית וחדשנית וכן להודות לחוליית סוכנים במטא"ר על התמיכה והסיוע לאורך כל השנה,לפרקליטות ת"א על הליווי והסיוע ברגל המסיימת.

22צילום: 22

מפקד מחוז תל אביב ניצב פרץ עמר

מפקד ימ"ר תל אביב נצ"מ אסף צור אמר: פיצוח סוכן זה מצטרף לרצף הצלחות חסרות תקדים של היחידה המרכזית בתל אביב בלחימה בפשיעה החמורה וארגוני הפשע. בחצי שנה האחרונה גוייסו שני עדי מדינה בפרשיות של רצח ,נסיונות לרצח והחזקת אמצעי לחימה כנגד ארגון פשע וסוכן זה משלים פעילות לוחמנית כנגד 33 סוחרי סמים ברמה הגבוהה שהופללו בפעילות מודיעינית סדורה ומתוכננת היטב. אבל עוד רבה הדרך ורבים הם האתגרים שלפנינו.

33צילום: 33

מפקד ימ"ר תל אביב נצ"מ אסף צור

צילומים: דוברות משטרת ישראל

צפו בסרטון ממעצר החשודים בביתם צפו בדבריהם של בכירי המשטרה כולל המפכ"ל יעקב שבתאי, בעקבות התפיסה
עמוד הבית ראשי חדשות ראשון-לציון פלילי ראשון לציון משטרה ראשון-לציון ראשון לציון סחר בסמים סוכן סמוי

art