n
דף הבית / חולון / חדשות חולון / סכנה גדולה בצמתים בחולון ובראשון לציון

סכנה גדולה בצמתים בחולון ובראשון לציון

על פי נתוני עמותת אור ירוק, עשרות נהרגו בצמתים בשתי הערים השכנות והן נמצאות גבוה בדירוג הנפגעים בתאונות בצמתים מבין הערים הגדולות

כביש צומת תאונה צילום אור ירוק

77 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים שאירעו בצמתים בשנת 2023, הרוג בכל חמישה ימים בממוצע, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2023 נפגעו 7,419 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים, 740 מהם נפצעו קשה. הרוג אחד כמעט בכל שבוע בתאונה בצומת עירוני.

בחולון נפגעו 3,873 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 38 בני אדם ו-324 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 177 בני אדם, מהם שלושה נהרגו ו-44 נפצעו קשה. העיר מדורגת במקום השביעי מבין הערים הגדולות.

בראשון לציון נפגעו 3,059 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בעשור האחרון (2023-2014), מהם נהרגו 46 בני אדם ו-452 נפצעו קשה. בשנת 2023 נפגעו בצמתים בעיר 159 בני אדם, מהם חמישה נהרגו ו-49 נפצעו קשה. העיר מדורגת במקום העשירי מבין הערים הגדולות.

תאונה אוטובוס צומת צילום אור ירוק

הערים בהן נפגעים הכי הרבה בני אדם בצמתים, בסדר יורד: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע ופתח תקווה. עוד נמצאות בעשירייה הראשונה: אשדוד, נתניה ורמת גן.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "צומת הוא מפגש והצטלבות של דרכים עם משתמשי דרך שונים. החיבור הזה מעלה את הסיכון לטעות וכפועל יוצא גם להיפגעות בתאונת דרכים. הקשב, הערנות והיכולת לקרוא את מפת הסכנות חייבים להיות במיטבם. כדי לצמצם את הסכנות להיפגעות בתאונה בצומת נדרשת תשתית דרך סלחנית, כזאת שתפצה על טעויות הגורם האנושי ולכן על ראשי הערים למפות את רשימת הצמתים האדומים הנמצאים תחת אחריותם. לאחר מכן יש לטפל בצמתים האדומים באמצעות שיפור התשתית. בנוסף, יש להגביר את המודעות והאכיפה גם בקרב הנהגים וגם בקרב הולכי הרגל ורוכבי האופניים".

תנועה כביש צומת צילום אור ירוק

צילומים: אור ירוק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. כשלא אוכפים נהגי אוטובוסים,ולא נהגים שנוסעים בנתיב אמצעי ושמאלי שלא לשם אכיפה,כשלא עושים בדיקת הבנה מעל גיל 70 לזקנים,כשרק מקשים עם וומפרים מעצבנים שלא משנים כלום בכבישים….זו התוצאה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום רובי יהב

"אם לא נפעל עכשיו, החירות שלנו תילקח מאיתנו"

תפריט נגישות