n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / המתנדבים המומחים של ראשון לציון – "בזכותם אני שוב על הרגליים"

המתנדבים המומחים של ראשון לציון – "בזכותם אני שוב על הרגליים"

הכירו את צוות מתנדבי שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) המופעל במנהל לשילוב חברתי בעיריית ראשון לציון שעוזר לאנשים בהתנדבות מלאה היעוץ וליווי מול הביטוח הלאומי, פנסיות, ייעוץ משפטי הוצאה לפועל, בנקים ועוד

ברוכים וברוכות הבאות לראשון לציון צילום בתי לוין
צילום: בתי לוין
מאת: בתי לוין

"לפני 3 שנים עברתי תאונת עבודה קשה", מספר ניסים צרפתי בן ה-55 , הייתי רפד במקצועי ומשבר ביד זה הדרדר לנמק, נשארתי עם מגבלות מאוד רציניות ולא יכולתי לחזור לעבודה בנוסף קיבלתי פסילת מקצוע.

ימי החופשה שלי נגמרו לי והייתי צריך לחזור לעבודה אבל הייתי צריך לחפש מקצוע חדש. לא ידעתי מה לעשות עם החיים שלי, במה לעבוד, כמה שעות מותר לי ועוד, חבר המליץ לי על שי"ל בעיריית ראשון לציון, הם שיקמו לי את החיים בכל פרמטר.

צרפתי מספר כי לא ידע לאן לפנות ומה הזכויות שלו וכי לאחר פגישה בשי"ל הוא עבר דרך עם המתנדבים שסייעו לו בכל דרך אפשרית, מזכאות בביטוח הלאומי למציאת עבודה חדשה ולטיפולים לנפש.

"פגשתי אישה שהלכה איתי ממש יד ביד ועזרה לי בהכל, קיבלתי יעוץ משפטי והכוונה מה אני הולך לעשות ברמה של מחר בבוקר, בזכותה אני עובד היום בחברה אחרת, החיים שלי הסתדרו וכל זה בהתנדבות מלאה, לא האמנתי שיש אנשים כאלה טובים בארץ בתוך העירייה. אותי הם הרימו על הרגלים" הוא מסכם

שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח) קיים כבר 18 שנה, כאשר בשלוש השנים האחרונות הוא תחת הגג של העירייה ובעבר השירות נוהל ברשת כותר ראשון ומעניק ייעוץ משפטי ומקצועי ללא עלות לכלל תושבי ראשל"צ במגוון תחומים כמו דיני עבודה, ביטוח לאומי, פנסיות, דיני משפחה, הוצאה לפועל, בנקאות ועוד.

השירות מופעל על ידי 70 מתנדבים – חלקם במוקד טלפוני שמאויש 5 ימים בשבוע ונותן מענה ואוזן קשבת לתושבים, שומע את המצוקה שלהם ופותח פניות ליועצים מומחים. ובנוסף ישנם יועצים מומחים ממגוון תחומים: עו"ד, סטודנטים למשפטים, בנקאים, אנשי ביטוח לאומי, יועץ פנסיוני וכו'.

אתי אפרת פנסיונרית של ביטוח לאומי, תושבת העיר בת 70 ומתנדבת כבר 15 שנה בשי"ל ראשון לציון. היא מסבירה: "למרות שהכל נמצא היום באתרי האינטרנט אבל כשאדם עבד 30 שנה במקום עבודה הוא מבין את השפה, אתרי אינטרנט לא תמיד מובנים לכולם.

אני מבררת על המקרה ואני משלבת את הידע שלי עם הבירור כשאני זקוקה לזה ועוזרת לקהילה, אני עושה את זה באהבה רבה, זה נותן לי סיפוק גדול."

הטלפון 03-9689914 או במייל [email protected]

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות