n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / מציאת רכב יד 2: איך לחשב מחירים

מציאת רכב יד 2: איך לחשב מחירים

ישנם יתרונות רבים לקניית רכב יד שניה, והמחיר הוא אחד המרכזיים שבהם

רכב
צילום: FREEPIK

החלטתם לקנות רכב יד שניה? אתם בחברה טובה, רבים מהישראלים עושים זאת על מנת לחסוך בעלויות הגבוהות של רכב יד ראשונה חדש מהחברה. אז איך תדעו למצוא רכב במחיר משתלם ולמה כדאי לשים לב? לפניכם מידע שעשוי לעזור לכם בצעד הגדול והמשמח שאתם עומדים לעשות.

 

קניית רכב יד שניה

ישנם יתרונות רבים לקניית רכב יד שניה, והמחיר הוא אחד המרכזיים שבהם. כיוון שהשווי של רכב אינו עולה עם הזמן אלא יורד עם השנים, בוחרים נהגים רבים לרכוש רכב יד שניה בעלות נמוכה יותר מרכב חדש ולא להיקלע להוצאות כספיות גדולות מידי, בעיקר בהתחשב בעובדה שכשהם ירצו למכור את אותו רכב, הם ככל הנראה יקבלו עליו הרבה פחות כסף ממה שהם שילמו עליו. מצד שני, למרות היתרון הכלכלי, בניגוד להסדרי תשלומים שתוכלו לעשות מול חברות רכב כאלה ואחרות, כשאתם קונים רכב יד שניה מאדם פרטי יהיה עליכם לשלם לו את כל הסכום בבת אחת, מה שעשוי לעיתים להיות בעייתי עבור הקונה. בנוסף, ישנו עניין האמון שנאלצים לתת באדם זר שמוכר לכם רכב, ולא תמיד תוכלו לדעת אם הוא משקר לכם או דובר אמת בנוגע לעברו של הרכב.

 

מה משפיע על מחיר הרכב?

מחירו של רכב יד שניה יכול להיות מושפע מגורמים שונים, מעבר למחיר המחירון שנקבע לרכב ומופיע באתרים השונים באינטרנט שמציגים את מחירי המחירון. רכב עם קילומטראז' גבוה מאוד יהיה פחות אטרקטיבי בקרב הקונים הפוטנציאליים מחד, אך גם עשוי להוזיל את מחיר הרכב מאידך. רכב עם קילומטראז' נמוך במיוחד עשוי להעלות את הערך והמחיר של הרכב, כיוון שהוא נחשב לשמור יותר ופחות משומש ושחוק. אם הרכב עבר תאונות משמעותיות ונגרמו נזקים שדרשו, למשל, החלפת חלקים ברכב, זה עשוי להוריד את ערכו של הרכב. המראה החיצוני של הרכב חשוב גם הוא ומשפיע על המחיר, כך שאם קונה פוטנציאלי מגיע לראות רכב שעמד במשך שנים בחוץ במקום לא מקורה ורואים עליו קילופים, צבע דהוי ונזקים נוספים של הקיץ הישראלי שטוף השמש, ייתכן שזו תהיה עילה מבחינת הקונה להתמקח על המחיר ולהוריד אותו מעט. כך גם לגבי נזקים בתוך הרכב וסימני הזנחה כמו כיסויים מוכתמים או קרועים, פלסטיק סדוק בתוך הרכב וכד'. גם תאריך הטסט של הרכב עשוי להשפיע על מחירו, כך שאם מועד הטסט סמוך למועד קניית הרכב, ייתכן שתוכלו לשכנע את בעל הרכב להוריד את המחיר מעט, כיוון שזה לא ירצה להיקלע למצב בו עליו לשלם את עלות הטסט בעצמו. שנת הייצור של הרכב וכמה ידיים הוא עבר הם שני גורמים נוספים ומשמעותיים ביותר שמשפיעים על מחיר הרכב, אם כי ישנם רכבים, כמו ג'יפים של חברות מסוימות, שבשל הביקוש הגדול שיש להם, בעלי הרכב מרשים לעצמם להציע מחיר שאינו תואם את מחיר המחירון ואת הנתונים היבשים של הרכב. כך למשל, ייתכן שתראו מודעות מכירה לאותו רכב באותו שנתון בהבדלי מחירים של אלפי שקלים זה מזה, כך שמומלץ לעשות סקר שוק ולבדוק לעומק מה המחיר הטוב ביותר שתוכלו להשיג עבור הרכב שאתם רוצים.

 

ביטוח רכב

אחד הדברים ההכרחיים שעליכם לעשות כשאתם רוכשים רכב, בין אם חדש ובין אם יד שניה, זה ביטוח רכב. השוואה בין ביטוחי רכב של מגוון חברות ביטוח עשויה לחסוך לכם הוצאות מיותרות ולעזור לכם למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם ועבור הרכב שלכם. השוואה מסוג זה ניתן לעשות בקלות באתר בסטי, לאחר שתעשו השוואת מחירים ותראו אילו אפשרויות עומדות בפניכם, תוכלו לקבל את התמונה המלאה של המחיר שתצטרכו לשלם על הרכב ועל הביטוח גם יחד, ותוכלו לשקול האם המחיר מתאים לכם ומשתלם עבורכם.

חשוב לדעת שאומנם רכב יד 2 יהיה זול יותר מרכב חדש, אך אם הוא ישן מאוד זה עשוי לייקר לכם את מחיר ביטוח הרכב. גם אם הרכב נראה לכם במצב טוב, הקפידו לקחת אותו לבדיקה במוסך שאתם סומכים עליו, כדי לדעת מה מצב הרכב גם מתחת לפני השטח, ובנוסף בקשו ממוכר הרכב לראות רישומים של הטיפולים שעבר הרכב על מנת לדעת שהוא נשמר וטופל בצורה ראויה וכדי לא להיתקל בהפתעות לא נעימות אחרי שכבר תרכשו את הרכב ותשלמו עליו את מיטב כספכם.

 

 

 

 

*כתבה שיווקית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-09-10 בשעה 00.27.03

המדף של בתי עם מוצרי ניקיון לפסח: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות