n
דף הבית / ראשון-לציון / צרכנות ראשון לציון / במות הרמה סוגים ושימושים

במות הרמה סוגים ושימושים

במות הרמה הן חלק מציוד משלים שמיועד לספק פתרונות שינוע לציוד כבד, בני אדם ואביזרים שנדרשים להגיע לגובה רב

במת הרמה
צילום: ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

מקומות רבים כיום מחזיקים בבמת הרמה לצרכי עבודות בענף הבנייה, בענף הגינון או בעבור מגוון רחב של פרויקטים בתחומים מגוונים. מקרים רבים יצריכו גם במות הרמה ניידות למטרת ביצוע עבודות שמתבצעות בשטח סגור ודורשות העלאה של צוות עובדים, הובלה של דירות, משרדים, העלה של ציוד או סחורה כבדה ורבה שזקוקה לשינוע ממקום למקום. בחירה בסוג הבמה תתבצע לפי משקל, גובה וקריטריונים נוספים.

ישנם מספר סוגים של במות הרמה, כשלכל סוג יש מטרה ושימוש ספציפי. יש במות שמאפשרות בעיקר הרמה של משא כבד ויש במות שמטרתן העלה של עובדים לביצוע משימות פשוטות יותר. כמו כן, גם הגבהים של במות הרמה משתנים, יש במות ניידות, במות עם זרוע טלסקופית, עם מפרק וכדומה.

 

כל סוגי הבמות   

כאמור, ענפים רבים בתעשייה יעשו שימוש תדיר בבמות הרמה מסוגים שונים כגון – במת הרמה חשמלית, במה הידראולית, במות שהן ניידות או במות נייחות. מתקני הרמה שונים יתאימו לעומסי משקל שונים ולמנעד גבהים, על כן, בכל קנייה של מתקן הרמה תידרש התאמה מוקפדת בהתאם לצרכיו של הלקוח. להלן סוגים שונים של במות הרמה והשימוש הנעשה בהן:

במות הרמה מספריים – מדובר בבמת הרמה לגובה שהמשטח יציב ביותר ועשוי מפלדה. לבמות אלה יותאמו גלגלים בהתאם לתנאי המשטח והסביבה שימצאו במקום. במות אלה מיועדות בעיקר לשלל פעולות תחזוקה או עבור ארגון ואחסון סחורה במחסנים או לצורך גזימה של ענפים מעצים גבוהים במיוחד.

במת זרוע –  במות אלה מיועדות לרוב למטרות שינוע של בני אדם. הבמות עשויות מזרוע שמגיעה לגובה ובראשה מתנוסס סל הרמה שעליו נעמד האדם שמבצע את המשימה המוטלת עליו. במות הרמה אלה יתאימו למנעד סוגי עבודות בענפי הבנייה, הלוגיסטיקה, תקשורת וכדומה.

במות הרמה נגררות –  במות אלה מסוגלות להיגרר באמצעות רכב כשהן מחוברות לוו גרירה וכך ניתן יהיה להניע אותן לכל מקום. במות הרמה נגררות משמשות בדרך כלל למטרות עבודה שמתבצעות לגובה או לצרכי תחזוקה ועבור תשתית של חברת תקשורת, שממוקמת במקום גבוה במיוחד.

במות הרמה טלסקופיות – בקטגוריה של במה טלסקופית יש שתי אפשרויות, הראשונה היא במה שמכילה זרוע טלסקופית ישרה שנוח ונגיש לעלות באמצעותה עובדים ליעד גבוה, כשבכל צורה אחרת ההגעה עד ליעד עשויה להיות בעייתית מפאת תנאי השטח והגישה עד למקום, ורק באמצעות הזרוע ניתן לדלג על קירות גבוהים, עצים וכל מפגע על מנת להגיע למקום במהירות.

האפשרות השנייה היא במת זרוע טלסקופית שאליה מתווסף מפרק שיחסית זהה לזרוע הטלסקופית הישרה, בעוד שזו מכילה זרוע עם מפרק שמסייע להתגבר על כל מכשול כדי להגיע עד ליעד עצמו.  המפרק עצמו של הבמה ירד, וכך אפשר להעמיס את העובדים או כל מטען בצורה קלה.

 

איך לבחור במת הרמה?       

המגוון הרב שיש לבמות הרמה מאפשר לכל מי שזקוק למענה יעיל לצורך עבודות גובה, לבחור אופציה שתתאים בדיוק לצרכים שלו. השיקול הראשון בבחירה הינו כושר ההעמסה. מה שמאפיין את הבמות המתרוממות שהן ניידות זאת היכולת שלהן לשאת כ-200 – 300 ק"ג, ויש גם במות שאפשר להעמיס עליהן עד 700 ק"ג. השיקול השני הוא כמה מרווח המשטח שנושא את הציוד או האדם. לרוב האורך הוא עד 200 ס"מ והרוחב המקסימלי הוא עד 140 ס"מ. פרמטר שלישי הוא סוג ואיכות המנוע (דיזל או חשמלי), ופרמטר רביעי הוא הגובה המרבי שאליו מגיעה הבמה.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ               https://shinua.co.il/     03-9341260

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תמונה של WhatsApp‏ 2023-06-01 בשעה 11.18.39

המדף של בתי: באתי, בדקתי, המלצתי!

תפריט נגישות