n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: אזרחים ותיקים – העירייה מחפשת אתכם!

רחובות: אזרחים ותיקים – העירייה מחפשת אתכם!

שיעור השתתפותם של גברים אזרחים וותיקים בעיר באירועים, פרוייקטים ותוכניות שהעירייה מקדמת עבור בני הגיל השלישי – נמוך. בימים אלה יוצאת העירייה בסקר, על מנת להעלות את שיעור השתתפותם ולקדם עבורם פרויקטים ייעודיים

אירוע ההצדעה לאזרחים ותיקים בנובמבר האחרון, היכל התרבות
אירוע ההצדעה לאזרחים ותיקים בנובמבר האחרון, היכל התרבות. צילום: באדיבות דובורות עיריית רחובות

45% מאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר הם גברים, אולם שיעור השתתפותם באירועים, פרוייקטים ותוכניות שהעירייה מקדמת עבור בני הגיל השלישי – נמוך יחסית. לאחר הפרישה מעבודה, ישנה חשיבות רבה לפתח עבורם תחומי עניין ומשמעות חדשים. בימים אלה העירייה יוצאת בסקר במיוחד עבורם, על מנת להעלות את שיעור השתתפותם ולקדם עבורם פרויקטים ייעודיים

המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים בעיריית רחובות פונה אל האזרחים הוותיקים הגברים בעיר, במטרה לקדם תוכניות ייעודיות לאזרחים ותיקים גברים תושבי העיר.
הצורך בכך עלה במסגרת מפגשים של פורום שולחן עגול עירוני לקידום האזרחים הוותיקים בעיר, שמובילה המחלקה.
בדיונים בפורום עלה כי גברים ממעטים לקחת חלק באירועים ובתוכניות עירוניות המיועדות לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, באופן משמעותי. היקף ההשתתפות שלהם באירועים ופרוייקטים בפועל אינו מייצג את גודלם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר . אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר מונה כ 26000 אזרחים , מתוכם 45% הנם גברים. מדובר בפלח אוכלוסייה של כ-11,700 איש.
בנוסף, מחקרים מראים כי גברים עשויים לחוות את תהליך הפרישה מהעבודה כתהליך בעל פוטנציאל משברי גבוה יותר מנשים, משום שההגדרה התעסוקתית מהווה מרכיב חשוב בחייהם. הגדרה חשובה זו נפרמת עם הפרישה, ולכן ישנה חשיבות רבה לפתח עבורם תחומי עניין ומשמעות חדשים עם הפרישה .
בשל חשיבות הנושא, הוחלט שפורום שולחן עגול העירוני לקידום האזרחים הוותיקים ימקד עבודתו בפיתוח תחום אוכלוסיית הגברים האזרחים הוותיקים, נכיר את צרכי האוכלוסייה מקרוב, נלמד את תחומי העניין שלהם לאחר הפרישה, האם ממעטים לצרוך את השירותים העירוניים מחוסר מידע? מחוסר עניין ? או מסיבות אחרות.
צוות המיזם פועל מזה מספר חודשים . בתחילה גויסו פעילים אזרחים ואזרחיות ותיקים מתוך חברי פורום שולחן עגול ותושבי העיר. כדי להגיע לכמה שיותר גברים אזרחים ותיקים, יש לעשות זאת בכמה דרכים: על ידי סקר, קבוצות מיקוד -פגישה עם גברים בפרלמנטים ברחבי העיר, ראיונות אישיים וכדומה.

גברים אזרחים ותיקים תושבי העיר מתבקשים להשיב על הסקר המצורף:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfzdG5KjSgdH712-DSp6csBRFihgG41loxnS4kX8skY0RjLeQ/viewform

ראש העיר, רחמים מלול: "ברחובות מתגורר פלח אוכלוסייה של בני הגיל השלישי שאנו מקדישים משאבים רבים על מנת לשמר את איכות החיים שלו. במסגרת דיוני השולחן העגול עלה צורך לטפח דווקא את הגברים הוותיקים, שלא לוקחים חלק גדול בכל הפעילויות שלנו עבורם. אנחנו רוצים ליצור עימם קשר ישיר כדי להתאים עבורם את הפעילות ולהגדיל את שיעור השתתפותם"

חברת המועצה דר' רוני באום, מחזיקת תיק אזרחים ותיקים: "אני רוצה להודות לצוות המחלקה המסור שדואג לרווחת האזרחים הוותיקים כולם – גברים ונשים וכן לפורום שולחן עגול לקידום האזרחים הוותיקים. אנו מנסים כל העת להתאים את המענים לצרכים המשתנים של האוכלוסייה ומיזם זה הוא אחד מיני רבים אותם מפעילה המחלקה בשיתוף הפורום."

ענת יולס מנהלת המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: "במסגרת עבודת המחלקה אנו שוקדים ועסוקים כל הזמן בפיתוח תוכניות חדשניות בהתאם לצרכים העולים מו השטח. מן השטח עלה כי אוכלוסיית הגברים שהנם אזרחים ותיקים אינה צורכת כמעט שירותים. אנו מעוניינים לפתח עבורם שירותים מתאימים אשר ייתנו מענה לצרכיהם , יעשירו את יומם , יתרמו לתחושת המשמעות והעניין בחייהם וישמשו כתוכניות לשימור מצבם הבריאותי הקוגניטיבי / נפשי והחברתי"

אורית קרטה גהסי עו"ס קהילתית המחלקה לרווחת האזרחים הוותיקים: "מניסיון של שנים רבות בפיתוח וליווי תוכניות לאזרחים ותיקים בעיר ניכר שהגברים ממעטים לקחת בהן חלק. אני שמחה שפורום שולחן עגול עירוני לקידום האזרחים הוותיקים בעיר העלה את הצורך והחליט שמעוניין להתגייס לקידומו. בנוסף השנה, גייסנו את אליאור ושדי, סטודנט לעבודה סוציאלית קהילתית , מאוניברסיטת אריאל להוביל את הפרויקט בהנחייתי"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה תאונה צילום דוברות משטרת ישראל

רחובות: נעצר ראש ארגון פשע בחשד לאלימות קשה נגד שוטר

תפריט נגישות