n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / בני הנוער יצאו לבלות בפארקים העירוניים ברחובות והשאירו זוהמה

בני הנוער יצאו לבלות בפארקים העירוניים ברחובות והשאירו זוהמה

מקומם ומרגיז: בני נוער ברחובות יצאו לבלות בפארקים בעיר כאילו אין הנחיות שאינן מאפשרות זאת, ובנוסף השאירו ערמות של זבל.

פארקים מזוהמים 4
צילום: שי גרינברג

בסוף השבוע החולף התאגדו קבוצות רבות של בני נוער בפארקים היובל ואושיות ברחובות. אם לא די בהנחיות משרד הבריאות בכל הקשור להתקהלות אז אותם בני נוער גם דאגו להשאיר אחריהם עקבות. הפארקים הללו היו מלאים בבני נוער רועשים, שותים כאשר לפעמים, על פי עדויות, גם מטרידים אחד את השני ובטח את התושבים הגרים מסביב.

התמונות לא משאירות מקום לשאלות והזוהמה נראתה היטב בפארק. החל מפחיות משקאות אנרגיה ועד למגשי פיצות, חטיפים, בדלי סיגר ועוד. בימים כתיקונם סיירת הורים רחובות עוברת בפארקים על מנת לשמור על הסדר אך בימים אלו היא מושבתת עקב הקורונה. תכנית סיירת ההורים היא של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול ועיריית רחובות. המתנדבים מהווים אוזן קשבת ומגישים עזרה, יעוץ והכוונה לבני הנוער. הסיורים מתקיימים בלילות חמישי ושישי, כשהם גם מתוגברים בחופשים. המטרה היא לספק ביטחון הן לבני הנוער והן לתושבים ע“י התערבות מינימלית, תוך הגעה ממקום חיובי ותומך למעוניינים.

פארקים מזוהמים 2
צילום: שי גרינברג

 

"תחזירו אותנו"

אותה פעילות חסרה כעת בפארקים בעיר והתוצאות בהתאם מסתבר. אחד מההורים, שי גרינברג, סיפר: "זה עצוב. בתור מישהו שכבר מתנדב לא מעט שנים ומרגיש כל שבוע שאני משפיע זה חסר מאוד ברמת הלהיות שם עבור הנוער. אני לא יודע אם שהות שלנו הייתה מונעת לגמרי את התמונות האלה, אבל לפחות היינו מצליחים להשפיע שיאספו ויזרקו לפח את האשפה אחרי השתיה והבלאגן. כרגע זה בלתי אפשרי שנחזור בגלל הוראות משרד הבריאות. אנחנו לא באים למנוע מפגשים כאלה, אך כמובן שאם זה קיצוני ננסה. בגדול, הרעיון הוא ליצור מודעות שאפשר לעשות דברים, להישאר אחראי ולנקות אחרי ותוך כדי. אני פונה למי שאפשר: תחזירו אותנו. אם לא להורים שכה רוצים לתת מעצמם כל חמישי ושישי בלילה, אז לפחות שנוכל לתת הכוונה לילדים, אם זה בהקשבה, בהכלה, ובמניעת דברים שאנחנו לא רוצים שיקרו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית רחובות מבצעת אכיפה בנושא באופן קבוע, הן בקריאות מוקד והן בסיורים יזומים. פניות בנושא הגיעו למוקד ובכל פעם הגיעה למקום ניידת פיקוח ושיטור עירוני שהביאה להפסקת המטרד. בכל מקרה של מטרד רעש חשוב לפנות למוקד העירוני לאלתר על מנת שנשלח פיקוח למקום. מעבר לכך, אנו קוראים להורים לגלות עירנות ותשומת לב בתקופה זו , למניעת התקהלות מצד בני נוער בניגוד להנחיות".

 

פארקים מזוהמים 1
צילום: שי גרינברג

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות