n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / "תופעת השוד של נהגי מוניות היא תופעה חמורה, אשר יש להיאבק בה"

"תופעת השוד של נהגי מוניות היא תופעה חמורה, אשר יש להיאבק בה"

צעיר בן 19 מרמלה ששדד נהג מונית באלימות, ירצה מאסר בפועל, כך גזר לאחרונה בית המשפט המחוזי מרכז

אילוסטרציה
אילוסטרציה

מגזר הדין עולה כי בשלהי חודש יוני אשתקד סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר התקשר הנאשם  לסדרן תחנת מוניות והזמין מונית לשכונת ג'ואריש ברמלה במטרה לשדוד את נהג המונית ביחד עם אחר. נהג המונית אשר הופנה לביצוע הנסיעה, התקשר לנאשם לשם הכוונתו למקום הימצאו וזה הכווין אותו לקצה רחוב ללא מוצא. משעצר הנהג את המונית, הגיחו הנאשם ואדם נוסף לעבר המתלונן כשהם רעולי פנים. האדם הנוסף הכניס את ידו דרך חלון המונית בצד הנהג, אחז בידו של המתלונן, איים עליו באמצעות סכין גדולה שאחז בידו ודרש ממנו לעצור ולהוציא את כל כספו.

במקביל, הנאשם פתח את דלת הנוסע הקדמית, נכנס למונית והתיישב במושב הנוסע הקדמי. הנאשם פתח את תאי האחסון שבמונית, נטל משם כסף והכניסו לכיסיו תוך שהוא זורק ומפזר חפצים ומסמכים. בשלב זה, הנאשם היכה את הנהג במכת אגרוף שפגעה באוזנו הימנית, הנהג זעק וניסה לנוס מהמקום בנסיעה, אך הנאשם אחז בידו של המתלונן, עיקם אותה לאחור והיכה אותו בסטירה בפניו.

בעוד הנהג זועק, הנאשם חסם את פיו של המתלונן באמצעות ידו, משך את פניו לאחור ופתח את דלת הנוסע הקדמי. הנאשם תחב את ידיו לתוך כיסי מכנסיו של המתלונן ונטל מהכיסים כסף מזומן וכן את מכשיר הקשר. לאחר שהמתלונן זעק לעבר הנאשם והאחר שייקחו את כל הכסף וכי לא נותר לו דבר, יצא הנאשם מהמונית וברח מהמקום בריצה עם כספו של המתלונן בסך של 2,300 ₪ ומכשיר הקשר שנטל מהמתלונן ומיד לאחר מכן נמלט גם האדם הנוסף.

 

טרף קל

לאחר שנעצר, ניסה הנאשם להשמיד את החולצה שלבש, חולצה ששימשה אותו לכיסוי פניו במהלך השוד. הנאשם הורשע בעבירות של שוד בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

השופט עמי קובו קבע בגזר הדין: "בית המשפט העליון נתן דעתו לא אחת לחומרת עבירת השוד כלפי נהגי מוניות ועל חובתם של בתי המשפט להגן על אנשי עמל, כנהגי מוניות, הנותנים שירות לציבור גם בשעות שאינן שגרתיות, ונחשפים לעבריינות. בהקשר זה נקבע כי תופעת השוד של נהגי מוניות היא תופעה חמורה, אשר יש להיאבק בה באמצעות ענישה ממשית וממושכת. עוד נקבע כי נהגי מוניות הפכו בשנים האחרונות ל"טרף קל" למעשי שוד, הואיל ואין ביכולתם לבחור את נוסעיהם. לא אחת נהגי מוניות נדרשים לנסוע למקומות מבודדים, ושם הם מותקפים, ונאלצים לנוס על נפשם. זו תופעה שחומרתה רבה, אשר בית המשפט העליון הדגיש כי יש להשית בגינה תקופות מאסר ממושכות".

השופט ציין כי התחשב בגילו הצעיר של הנאשם, בעובדת היותו נעדר עבר פלילי וברקע המשפחתי שלו הנעדר גורמי תמיכה יציבים.

לאחר שדן במכלול השיקולים החליט השופט כאמור לגזור על הנאשם עונש מאסר של 27 חודשי מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי שתופעל במידה והנאשם יעבור עבירת פשע בשלוש השנים שלאחר שחרורו ופיצוי של 10,000 ₪ לנהג המונית שנשדד באלימות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות