n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / החלו העבודות לשדרוג ציר הרצל ופרויקט "מהיר לעיר רמלה"

החלו העבודות לשדרוג ציר הרצל ופרויקט "מהיר לעיר רמלה"

פרויקט "מהיר לעיר" ברמלה שתוקצב בכ-110 מיליון שקלים, מתקדם בקצב ומקבל תאוצה עם חידוש העבודות למימוש הפרויקט

ראש העיר וידל
ראש העיר וידל
באדיבות דוברות העירייה

עבודות פרויקט "מהיר לעיר רמלה" שמובילה עיריית רמלה בשיתוף משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון, יחלו בשבוע הבא בשדרות הרצל, במקטע בין רחוב דני מס לשלמה המלך. העבודות כוללות יצירת רחוב תחבורה ציבורית (רת"צ)  חדש בין רחוב קהילת דטרויט ועד לרחוב שלמה המלך.

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל: "פרויקט "מהיר לעיר רמלה", הוא מיזם רחב ומקיף לשדרוג ציר רחוב הרצל ויצירת נתיב לתחבורה ציבורית,  נתיב אופניים, החלפת תאורה, גינון ומדרכות לאורך הרחוב"

במסגרת הפרויקט ברחוב הרצל, יתווספו כ- 1.4 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית ברחוב הרצל מדני מס עד שלמה המלך. בנוסף, ישודרגו הרחוב והתשתיות העירוניות לרבות חידוש הכביש והמדרכות, הצבת תחנות אוטובוס מתקדמות ו- 550 מטרים של שביל אופניים דו כיווני שיסללו מדני מס עד שדרות שלמה המלך.

במסגרת העבודות שיחולקו למקטעי ביצוע, תשמר הנגישות לבתי העסק ולהולכי הרגל לאורך הרחוב. בשנה הבאה ימשיכו העבודות במקביל גם בהרצל צפון ודרום, מדני מס עד צומת הקרח, ומשדרות שלמה המלך עד צומת קלאוזנר.

במסגרת כלל פרויקט "מהיר לעיר ברמלה" יתווספו כ-3.5 ק"מ' של נתיבי תחבורה ציבורית      ו-כ-1.2 ק"מ' של שבילי אופניים. הרחובות יעברו שדרוג במרחב העירוני ע"י חידוש ריהוט רחוב, שדרוג תשתיות, שדרוג מערך התאורה ופיתוח נופי במסגרתו ייטעו עצים חדשים לרווחת הציבור. כחלק מהפרויקט, נפתח לאחרונה לתנועה רחוב האצל לאחר שדרוג הכביש והתשתיות.

ראש עיריית רמלה, מיכאל וידל, ציין כי מדובר בפרויקט רחב היקף לשדרוג ציר רחוב הרצל ויצירת נתיב לתחבורה ציבורית. פרויקט "מהיר לעיר רמלה" שתוקצב בסכום עתק של כ-110 מיליון שקלים, יביא לשדרוג ושיפור השירות של התחבורה הציבורית בעיר וחיזוק המרחב העירוני להולכי הרגל ורוכבי האופניים. תכנית זו תניב צמצום משמעותי לזיהום אוויר ורעש, תשפר את הנגישות למוקדי המשיכה לעיר ותאפשר נגישות טובה יותר לאוכלוסיית העיר לתחבורה ציבורית יעילה ומונגשת. המערכת העירונית תעמוד לרשות בעלי העסקים באופן תדיר ודלתי תהיה פתוחה לסוחרים ובעלי העסקים. אציין , כי בשלבי העבודה תהיה גישה לחנויות והכניסה אליהם לא תיחסם. אני מאמין, כי פרויקט "מהיר לעיר" ברמלה מהווה מנוף לפיתוח וצמיחה כלכלית לבעלי העסקים בצירי התחבורה הציבורית, שכן תנועת הולכי הרגל המהווים את מרבית כוח הקנייה, תתוגבר".

ראש העיר וידל הדגיש: "הקמתו החשובה של הפרויקט על ציר הרצל ומימוש כלל הפרויקטים התחבורתיים בעיר, מצעידים את רמלה לתנופה אדירה. יחד אתכם  נמשיך בתהליך המדהים לפיתוח העיר ושגשוגה מה שיניב לתושבי רמלה ולכל הבאים בשערי העיר, איכות חיים טובה  יותר. העירייה תמשיך ותפעל בכדי לתת מענה מהיר ויעיל לכל פנייה, על מנת לצמצם למינימום כל הפרעה".

מנכ"ל עיריית רמלה, רונן עזריה, ציין כי כיום קיים ריבוי של נוסעים בתחבורה הציבורית וכי נפחי תנועה גדולים של רכב פרטי גורמים לעיכובים בזמני הנסיעה של האוטובוסים ברוב שעות היום. כמו גם העובדה שלא קיימת תשתית של שבילי אופניים ורוחב המדרכה ברחוב הרצל צר ואינו נותן מענה למספר גדול של הולכי רגל.  יש להדגיש, כי במסגרת התכנית קיימה העירייה ונתיבי איילון שיתוף ציבור מלא במסגרתו הוצגה התכנית המדורגת לסוחרי רחוב הרצל. במסגרת תכנית ההסברה חילקו נציגי חברת נתיבי איילון מנשרים לסוחרי שדרות הרצל ובהם הסברים מפורטים על ביצוע העבודות, הסדרי התנועה ומשך העבודות.

 

הרצל פינת קהילת סופי דטרויט
הרצל פינת קהילת סופי דטרויט
הדמייה באדיבות חברת נתיבי איילון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות