n

דף חדש

חנה לא טמנה את ראשה בחול כשבעלה החל לצאת יותר ולא לענות לה לנייד. לאחר מעקב קצר, היא קיבלה את התשובה. השאלה איך ממשיכים

חוקר פרטי
צילום: PIXABAY

זאת לא היתה משימה קשה במיוחד לתפוס את יונתן על חם. הסימנים שהוא השאיר אחריו היו כה שקופים, שגם עין לא מיומנת תזהה אותם בנקל. בעצם, אם חושבים על זה רגע, ברוב המקרים הבעיה האמיתית הם לא הסימנים, אלא התעקשות של אחד מבני הזוג לא לראות אותם.

קשה לומר שחנה הייתה מאלו שבחרו להדחיק את זה, אולי זה נכון לתקופה קצרה. לאחר זמן קצר יחסית היא החליטה ללכת על זה. בגידה הייתה הפתעה בשבילה בגלל ששניהם נישאו מאוחר יחסית, כך שכל אחד מהם צבר עבר מפואר. זה כאילו שהם השאירו מאחוריהם את תקופת הרווקות הכמעט נצחית שלהם ולא אמורים להיות להם חשקים לקשרים מזדמנים. הם תמיד הצהירו שהם מיצו את השלב הזה.

בכל זאת עברו מספר שנים, כשיונתן החליט שמגיע לו מדי פעם להתרענן עם כוס בירה וכמה חברים. חנה חשבה ובצדק, שזה לא משהו שאמור להדאיג אותה. אך ככל שעבר עוד זמן, יונתן הרחיב את שעות היציאה, וכן את תכיפות הבילויים. מפעם בשבועיים, זה נהפך לפעמיים – שלוש בשבוע. חנה ניסתה לפעמים להתקשר אליו, אולם יונתן לא ענה. מאוחר יותר הסביר שפשוט לא שמע את הצלצול.

כשהתנהגותו של יונתן החלה להשתנות לרעה, חנה קלטה. הוא היה מטיל בה דופי לעיתים קרובות, מתעקש לריב איתה על שטויות. היא הרגישה כאילו הוא מחפש אותה או לחילופין מוצא תירוצים על מנת להתרגז ואז לצאת מהבית בכעס. זה הזמן שהיא החליטה לפנות אל שרותיי.

 

 לא רוצה לוותר

יונתן היה טרף קל. הוא לא האמין שאשתו תעז לשים מישהו בעקבותיו. חנה אמנם לא ידעה מראש באילו ימים הוא יוצא, אך ידעתי שתוך יומיים אפול על הערב הנכון. חיכיתי מתחת לבית. יונתן תמיד יצא בערך באותה שעה,  כך שהמתנה ארוכה לא הייתה לי. לקראת השעה עשר של היום המעקב השני, הוא הגיח מהכתובת. יונתן הלך ברחובותיה הקטנים של תל אביב, ואני בעקבותיו. 7 דקות לאחר מכן נבלע בבניין, עלה לקומה השנייה, ונכנס לדירה שעל דלתה התנוסס שלט "אורלי ולימור". כנראה דירה של שותפות. רבע שעה מאוחר יותר הוא יצא משם עם אחת מהן והם ישבו כשעה באחד הבארים באזור. את השעתיים הנוספות יונתן העביר בדירתה, לפני שחזר לביתו שלו.

זה מדהים לראות איך אנשים מקבלים חדשות רעות. לרוב, זה סוג של השלמה למשהו שהם ממילא ידעו אותו. גם איתה ישבתי שעה ארוכה, על מנת להסביר לה את השלב הבא. רבים חושבים שהחלק הקשה הוא הבגידה עצמה. היא אמנם קשה לעיכול, אך כמו כל אמת, לא משנה כמה היא כואבת, היא ברת התמודדות. חנה לא רצתה לוותר עליו. היא לא רוצה להתגרש. בירכתי אותה על שבחרה להילחם על הזוגיות שלה. אני חושב שקל יותר להחליט לנטוש. פשוט להחליט לשבור את הכלים. לכן, אלו שהחליטו להילחם, הם אלו שבחרו בדרך הקשה יותר, מתוך הסתכלות רחבה יותר על העניין.

 

משהו רציני

חנה חיכתה לו באחד הערבים. "בוא נצא היום שנינו?" ביקשה בטון של דרישה. יונתן ניסה בהתחלה להתחמק, כאילו הבין מראש שבילוי לא יצא מזה. הם ארגנו בייביסיטר ויצאו לבית קפה. שם חנה בחרה לשתף אותו במידע החדש שצברה. אין מה לעשות. כשמישהו באמת יודע את האמת, אי אפשר למרוח אותו. היה את השלב הזה שהוא ניסה לברר פרטים עד כמה היא יודעת או איך בדיוק נודע לה. אבל כשהיא עמדה על שלה ופשוט אמרה לו את שמה של הבחורה וכתובתה, הוא ידע שהיא יודעת. יונתן נשבר והודה. ישנם כל מיני תגובות במצבים כאלה. ראיתי כאלו שקמו והלכו באותו רגע וראיתי אחרים שהפכו אחוזי תזזית והחלו לתקוף את בני זוגם. יונתן החליט לבכות. הוא סיפר לה שהוא פשוט נפל לזה. זה התחיל באופן סתמי וגדל למשהו רציני יותר. חנה הרגישה את הכנות בדבריו. בכל אופן, לאחר שהביע חרטה, הוא מוכן לעשות הכל על מנת להחזיר את הגלגל אחורה.

זהו שלב מאד קריטי ואני לא רוצה שלקוחותיי יפלו בין הכיסאות כמו שקורה לאחרים. זה אמנם מעיד על גדולה רבה לסלוח על בגידה ולהמשיך הלאה, אך על מנת להצליח עם זה באמת, יש צורך להבין שלא עושים את זה בכל מחיר. חייבים לעבור דרך מסויימת בשביל הסיכוי להצליח והיא כוללת עבודה קשה. זה דורש שלבים ותהליכים אישיים על מנת לשקם קשר שהתדרדר לרמה כזאת. אחרת, יש סיכוי רב שתמצא את עצמך באותו מצב תקופה מסויימת לאחר מכן.

 

12 השלבים

לאחר מספר ימים נוספים, חנה הציעה לו טיפול זוגי. יונתן חשב שזה מיותר. "בשביל מה?! למדתי את הלקח. אי אפשר להתחיל פשוט דף חדש?!". חנה התרצתה. הימים האחרונים היו כ"כ מהנים במחיצתו, קל היה לה להאמין שרצונותיו כנים. "שמעת על 12 השלבים לגמילה מאלכוהול?" הרצאתי לה. היה לה מושג כלשהוא על זה. "למה את חושבת שיש כ"כ שלבים במקום שלב אחד בלבד של לא לשתות יותר?". חנה מצאה את הדוגמא הזאת כלא רלוונטית עבורה. היה לה נוח לקבל את המצב כמו שהוא. אפשר להבין אותה, לאור מה שהיא נאלצה להתמודד איתו לאחרונה.

ארבעה חודשים לאחר מכן היא התקשרה אלי שוב. "יצאתי עם חברה, אך חזרתי מוקדם כי כאב לי הראש. יונתן לא בבית והוא לא עונה לי בנייד". עליתי מיד על האופנוע וטסתי לדירת המאהבת שלו. חצי שעה מאוחר יותר הוא יצא לרחוב והלך הביתה. חנה לא פתחה לו את הדלת. היא הבינה כעת על בשרה שאין דבר כזה דף חדש. לא ניתן להתעלם מהעבר. צריך לדעת להתמודד איתו ובעזרתו לטפס למקומות גבוהים יותר. בדיוק בשביל זה נועד הטיפול הזוגי.

 

הכותב הינו סאם זיברט, בעליו של "סייט חקירות" 03-5322520. הסיפורים מבוססים על מקרים אמיתיים. הנפשות ופרטים נוספים שונו למניעת זיהוי הלקוחות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

beach-gacf25a0d3_1920

סיפורו של חוקר: היום ששווה מיליונים

תפריט נגישות