הקו החום של רשת BRT החום יוצא לדרך: חיבור מהיר וחדשני בין ראשון לציון, רמלה, לוד ובאר יעקב
כולם מדברים על הקו הכחול, אבל מה עם הקו החום? הנה הבשורה
- בתי לוין
- ו' אב התשפ"ה

השרה רגב: הקו החום הוא נדבך נוסף במימוש חזון התחבורה הציבורית של מדינת ישראל, תחבורה מתקדמת חכמה ונגישה שתהפוך חלופה אמיתית לרכב הפרטי.
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת נתיבי איילון, מקדם את פרויקט הקו החום - קו BRT (Bus Rapid Transit), מערכת הסעת המונים, שתחבר בין
ראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד, תוך קבלת עדיפות ברמזורים ותשנה את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית בזכות תדירות הנסיעות ולוח זמנים מדויק ואמין.
אורך הקו כ-30 קילומטרים, רובם בנתיב בלעדי (נת"צ) והוא כולל 46 תחנות, כ-30 קילומטרים של שבילי אופניים, ותשתיות נלווית לשיפור הסביבה העירונית.
משרד האוצר העביר 380 מיליון שקלים למשרד התחבורה לביצוע פרוייקט ה- BRT קו חום בבאר יעקב. העבודות לקידום הקו יחלו בקרוב.
הקו החום ייתן פתרון תחבורתי איכותי למאות אלפי תושבים בנתיב בלעדי, עם תדירות גבוהה, עדיפות ברמזורים, נגישות מלאה, וחיבור לקווי רכבת ישראל, הרכבת הקלה וקווי מטרו עתידיים.
תחנות הקו ימוקמו בצירים ראשיים ומרכזי תעסוקה, בהם: מתחם האלף בראשון לציון, צריפין, באר יעקב, מרכזי הערים רמלה ולוד, קריית הממשלה ואזור התעשייה לוד צפון.
תקציב הפרויקט כולו מוערך בכ-4.9 מיליארד שקלים והוא צפוי להיפתח עד סוף שנת 2029.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הקו החום הוא נדבך נוסף במימוש חזון התחבורה הציבורית של מדינת ישראל - תחבורה מתקדמת, חכמה, חשמלית ונגישה, שתהפוך לחלופה אמיתית לרכב הפרטי. אנו מחברים את לב הארץ, מראשון לציון ועד לוד ורמלה, ברשת תחבורתית מודרנית, אמינה ומשולבת, שתשנה את מציאות החיים של מאות אלפי אזרחים."
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן:״הקו החום הוא אחד ממיזמי התחבורה המשמעותיים ביותר במרחב הדרומי של מטרופולין גוש דן. אנו פועלים יחד עם חברת נתיבי איילון להסיר חסמים ולקדם את התכנון והביצוע במהירות האפשרית. הקו החום יחזק את הפריפריה העירונית, ייצור נגישות שוויונית ויתרום לצמיחה אזורית רחבת היקף."