X

ראשון לציון: "אמנות כגשר לקשר בימי מלחמה"

נגיש להכיר' מבית עמותת 'לטם' גאה ומתרגשת להציג, תערוכת אמנות פרי יצירותיהם של אנשים עם מוגבלויות, בעקבות מלחמת חרבות ברזל. התערוכה היא חלק מפרויקט גשר לקשר המשותף לגרמניה ולישראל שזכה בפרס שמעון פרס המכובד בשיתוף עם עמותת קרן שלם וקרן עתיד.

ראשון לציון: "אמנות כגשר לקשר בימי מלחמה"
צילום: שירה ענבר

האוצרת בתערוכה: רוני אנקורי

תאריך פתיחה: 20.9.2024 בשעה 11:00 , התערוכה תוצג עד ה 19.10 בבית האומנים ראשון לציון.

בין האומנים הבולטים ששימשו כהשראה ליצירות: קרן שפילשר, אור יוגב, יאנה סטופ, זאב אנגלמאיר, רעות אסימיני, זויה צרקסי 

הציורים יוצגו לקהל הרחיב במשך עד אמצע חודש אוקטובר. בסוף אוקטובר. בסיום התערוכה יוענק פרס כספי לעמותת לטם ומרכז   capitoהגרמני. את הפרס המכובד ימסור מנכ"ל קרן בבניין עריית ברלין.


הרעיון מאחורי התערוכה: תערוכת "אמנות כגשר לקשר בימי מלחמה" נוצרה לאחר אירועי ה 7.10 כמענה לצורך שעלה מציבור האוכלוסיות המיוחדות. הקושי להביע את המורכבות והמועקה הרגשית, הלך וגבר יחד עם חוסר הוודאות וההבנה לגבי המתרחש במדינת ישראל.


אודות עמותת לטם: נוסדה לפני 30 שנה במטרה להוציא אל הטבע אנשים עם מוגבלויות ולהפוך את חווית השהייה בטבע כמו גם באתרי מורשת, מוזיאונים ואתרי פנאי, לנגישה ומותאמת לכולם. לעמותה 3 מרכזי הדרכה ברחבי הארץ והיא מפעילה אתר תיירות נגיש וייחודי העוסק בשיחזור חקלאות קדומה- חוות עמק השלום. בשנים האחרונות פועלת העמותה לקידום ושילוב אנשים עם מוגבלויות דרך ייעוץ ופיתוח תצוגות, תכנים, פעילויות ומסלולים בטבע. מרכז נגיש להכיר מבית עמותת לטם, מקדם נגישות גם בקרב אירגונים ומובילי דעה בחברה, מתוך רצון להפוך את החברה הישראלית למכילה ושיוויונית.

art