X

ראיון חג בצל המלחמה עם ראש העיר רז קינסטליך

השנה נחגוג את ראש השנה בסמוך לציון שנה לשבעה באוקטובר. מה מאחל ראש העיר לתושבים? (שנה שגרתית ואפילו משעממת) מה החלומות שלו? (שנדע ימים טובים ושקטים) כמה המלחמה השפיע על התנהלותו( להחזיר את תחושת הביטחון לכל אחד ואחת בעיר) והאם למרות שנבחר ברוב מוחץ הוא מרגיש שעומד בציפיות( אני מתעורר בכל בוקר במחשבה איך לדאוג יותר  לתושבים). ראיון אופטימי ואמיתי

ראיון חג בצל המלחמה עם ראש העיר רז קינסטליך
צילום: עיריית ראשון לציון

 השנה נחגוג את ראש השנה בסמיכות לשבת השחורה, השבעה באוקטובר, ויש שקוראים לה גם מלחמת העצמאות השנייה.

כמידי שנה יצאנו לראיין את ראש העיר רז קינסטליך לראיון חג שאולי אינו חגיגי כתמיד אבל הוא בהחלט מלא באופטימיות ועשייה.

 

ישראל נמצאת במלחמה בשנה האחרונה. עד כמה זה השפיע על התנהלותך? ואיך המצב הזה משפיע על העיר?

אני מכהן כראש עירייה כבר 6 שנים, לא הייתה שנה אחת בקדנציה שלי שלא התמודדנו עם איזה משבר. הייתה קורונה, 4 מבצעים צבאיים ועכשיו מלחמה שעודנה מתנהלת. לא פשוט בלשון המעטה לנהל עיר של כ-300 אלף תושבות ותושבים בזמן משבר, כי אני רואה את עצמי כאחראי לביטחונם של כל אחד ואחת מהתושבים. אנחנו מתמודדים כבר שנה עם אירוע  שלא הכרנו, שלא חלמנו ולא התמודדנו איתו בעבר. זה משפיע בעיקר על תחושת הביטחון של תושבי העיר והמשימה הראשונה שלי ב-7 באוקטובר הייתה – להחזיר את התחושה הזו לכל אחד ואחת בעיר. השקענו ועודנו משקיעים המון בכדי שראשון לציון תמשיך להיות העיר הכי ערוכה  והכי בטוחה שיש, על אף שהיינו אחת מהערים המטווחות בארץ בתחילת המלחמה. היינו הראשונים לעדכן בשקיפות, היינו הראשונים להקים תכנית מיגון המונים ולהקים משמר שכונות, מיגנו את כל מוסדות החינוך בעיר שלא היו ממוגנים וגם אם לפעמים חטפתי ביקורת כזו או אחרת על כך שאני "הולך לחומרה מידיי" ולוקח החלטות חמורות יותר ממה שהנחה פיקוד העורף, אני עומד מאחורי זה וכל החלטה שלקחתי הוכיחה את עצמה. אני לא לוקח ריזיקה על הביטחון של תושבי העיר שלי, אני יודע שהם סומכים עליי ואני מתייחס לידיעה הזו בחרדת קודש של ממש. 


  חלפו כשבעה חודשים מאז הבחירות. ניצחת ברוב חסר תקדים של 92% אתה מרגיש שאתה עומד בציפיות?

זו שאלה שאני לא יכול לענות עליה, אלא רק תושבות ותושבי העיר, אני לא יכול לענות בשמם. אבל אני יודע שעוד לפני הבחירות ובמיוחד אחרי ועוד עם תמיכה כל כך רחבה שקיבלתי – אני מתעורר בכל בוקר במחשבה איך לדאוג יותר  לתושבים, איך לשפר עבורם את המגורים בעיר, איך להפוך את ראשון לציון לאחת הערים הטובות בארץ ואני חושב שזה מוכיח את עצמו. אני לא רואה את עצמי מעל התושבים, אלא מי שצועד לצידם. אין דבר שיותר משמח אותי מלהסתובב בעיר ולראות פנים שמחייכות אליי, תושבים מרוצים, שמרגישים ביטחון ומאמינים בהחלטות שלקחתי . מבחינתי זה הכל. 

   האם יש חלום שעדיין לא הגשמת?


יש הרבה חלומות שעוד לא הגשמתי. אני מאמין שכל אדם ולא משנה מה תפקידו או באיזה גיל הוא, צריך לחלום תמיד ועד סוף חייו ולעשות הכל כדי להגשים את החלומות שלו. אני חושב שהחלום הכי גדול שלי כרגע הוא משהו שכולנו חולמים עליו – שנדע ימים טובים ושקטים, לצד האהובים והמשפחות שלנו, שהחטופים שלנו יחזרו ושכל חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון יחזרו לבתיהם בשלום. קיבלנו כולנו שיעור בצניעות בשבעה באוקטובר וגם החלומות מעט התכווצו וקיבלו פרופורציות. 

אלבום פרטירז וגלי קינסטליך עם שלושת הילדיםצילום: אלבום פרטי

 מה תאחל לעיר ולתושביה לרגל השנה החדשה?


שנה שגרתית ואפילו משעממת  שנחזור להתעסק בדברים היומיומיים, בדברים הפשוטים ונמשיך יחד להוביל את ראשון לציון למקומות טובים וגדולים כעיר הכי טובה בארץ עם התושבים הכי טובים בארץ. חשוב לי להודות לכל אחד ואחת מתושבי העיר הזו על ההתגייסות, ההתנדבות, הסולידריות, ההקשבה להנחיות והאמון שהם נותנים בי. שתהיה לנו שנה טובה, שכל החטופות והחטופים שלנו יחזרו במהרה. עוד נדע ימים טובים מאלה

אלבום פרטיראש העיר רז קינסטליך עם ילדיוצילום: אלבום פרטי

art