X

בקרוב: מטמיעים מערכת תחום פינוי אשפה פנאומטי

בשבועות האחרונים, ערך ראש העיר ומחזיק תיק הנדסה, מתן דיל, יחד עם צוותים מקצועיים ממינהל הנדסה ומה.ל.ר, סיורים ברעננה ובעיר השכנה יבנה, כדי ללמוד את תחום פינוי האשפה הפנאומטי וכדי לעמוד מקרוב על יתרונות המערכת הדיגיטלית.

בקרוב: מטמיעים מערכת תחום פינוי אשפה פנאומטי
צילום: דוברות

בהתאם למדיניותה, בעיריית רחובות מחפשים כל העת פתרונות חדשניים לניהול פסולת, באופן שייתן מענה גם לנושא איכות הסביבה. ראש העיר רחובות, מתן דיל, השתתף בסיורים שהתקיימו ברעננה, באדיבותו של ראש העיר חיים ברוידא, ולאחר מכן בעיר השכנה יבנה, הראשונה בארץ שהחלה בשימוש במערכת פינוי האשפה הפנאומטית הלכה למעשה.

המערכת הפנאומטית מבוססת על טכנולוגיה מתקדמת לפינוי אשפה. היא כוללת מערך של צינורות תת-קרקעיים, המובילים בוואקום את האשפה הנזרקת על ידי הדיירים לפירים מבנייני המגורים אל תחנה מרכזית מחוץ לשכונה. הפתחים מחולקים לזרמים שונים כמו אשפה רטובה ויבשה, כך שיש בהם גם עידוד למיחזור.

יתרונות נוספים של המערכת מובילים לשיפור משמעותי באיכות הסביבה: הפחתת מטרדי ריח ולכלוך, ביטול הצורך במשאיות פינוי אשפה בשכונות, חיסכון בכוח אדם ובאנרגיה, ניצול יעיל יותר של שטחי הקרקע בעיר ועוד.

ראש העיר רחובות, מתן דיל: "אנו בוחנים את ההיתכנות ההנדסית והכלכלית של יישום המערכת בעירנו, מתוך רצון לייצר סביבת חיים נוחה, נקייה ונעימה לתושבות ולתושבים שלנו. אני מודה לחיים ברוידא ורועי גבאי, שני ראשי הערים שאירחו אותנו ברעננה וביבנה, והצהירו כי למרות האתגרים – היו מקבלים כיום את אותה ההחלטה. המערכת שנטמיע ברחובות, תקום לאחר שנלמד את הנושא לעומקו, בליווי אחד היועצים הטובים בישראל בתחום, וזאת לאחר שניישם את המסקנות, התובנות והלקחים שנלמדו בערים האחרות, על מנת למקסם את יכולות המערכת ולבנותה ברחובות באופן חכם ואופטימלי. ממשיכים כל העת במאמצים לשפר את איכות חייהם של התושבים ולקדם פתרונות סביבתיים מתקדמים."

מהנדסת העיר, דלית הראל: "המערכת הפנאומטית לפינוי אשפה מייצגת את החדשנות שאנו שואפים להביא לרחובות. זוהי טכנולוגיה פורצת דרך שלא רק מייעלת את תהליך פינוי האשפה, אלא גם תורמת לאיכות החיים העירונית ולשמירה על הסביבה. אנו נמצאים בעיצומו של תהליך למידה מעמיק, בוחנים את כל ההיבטים של המערכת ואת התאמתה לצרכי העיר שלנו. החדשנות הזו עשויה לשנות את פני ניהול הפסולת העירוני ולהציב את רחובות בחזית הקדמה הטכנולוגית בתחום זה."
 

art