X

נבחרי העיר בוחרים את השיר שבעיניהם הוא קלאסיקה אהובה ומועדפת

בעקבות פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק בישראל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, יצדיע בשנתו ה-36 לקלאסיקות ישראליות ויארח אומנים שמהווים אבני היסוד של המוזיקה לדורותיה, להם שמור מקום של כבוד בהיכל התהילה של התרבות הישראלית, ראש העיר ונבחרי העיר השיבו מה השיר הקלאסי האהוב עליהם

 נבחרי העיר בוחרים את השיר שבעיניהם הוא קלאסיקה אהובה ומועדפת
צילום: יחצ

פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק  בישראל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, יצדיע בשנתו ה-36 לקלאסיקות ישראליות ויארח אומנים שמהווים אבני היסוד של המוזיקה לדורותיה, להם שמור מקום של כבוד בהיכל התהילה של התרבות הישראלית. מבין היצע המופעים שיקיים הפסטיבל, בחוה"מ סוכות (22-19 לאוקטובר) תמצאו מופעים פתוחים לקהל הרחב כדוגמת זהבה בן טיפקס, אודיה, עדן בן זקן, אליעד, ענבל ביבי ועוד על בימת הלייב פארק  תופיע שרית חדד, הפרויקט של עידן רייכל יעלה במופע שקיעה לכל המשפחה, יהודה פוליקר ותיסלם  במופע שיחתום את הסיבוב המשותף, יהורם גאון במופע שיחתום את סיבוב מופעי הקיץ ובהיכל התרבות בעיר יחגוג הפסטיבל לבעז שרעבי  60 שנות קריירה בהפקת מקור חגיגית עם אורחים מיוחדים, דני סנדרסון יארח את מזי כהן, שלום חנוך יארח את שלומי שבן ומירי מסיקה תארח את  ריקי גל. 
ביקשנו מנבחרי העיר לבחור את השיר שבעיניהם הוא קלאסיקה אהובה ומועדפת :

עיריית ראשון לציוןאבי קקוןצילום: עיריית ראשון לציון


ראש עיריית ראשון לציון , רז קינסטליך:
"לא תנצחו אותי" של יהורם גאון, שנכתב ע"י נעמי שמר המשוררת הנפלאה, שהשנה נציין בפסטיבל 20 שנה לפטירתה - הוא קלאסיקה נצחית מבחינתי שתמיד מרוממת את הנפש ובמיוחד בשנה הזו. הבית האחרון בשיר 'לא תנצחו אותי' מספר בדרך גאונית ובתמצות מרהיב את סיפורו של עם ישראל על מצבי רוחו השונים כפועל יוצא מקורותיו. ואכן מיום שנבראנו לעם מנסים לנצח אותנו, ואנו ממשיכים וממשיכים כי  - אותנו לא מנצחים!

 

יחצסגן ראש העיר עידן מזרחיצילום: יחצ

עידן מזרחי סגן ראש עיריית ראשון:
כשמדברים על קלאסיקה ישראלית במיטבה, אני ישר חושב על השיר "אין לי ארץ אחרת" שנכתב על ידי מאיר אריאל, אני מרגיש חיבור חזק לשיר הזה כי המשמעות שלו מרגשת אותי מאוד. השיר מדבר על הקשר העמוק של האדם לארץ שלו, ובכך הוא נוגע ברגשות של שייכות וזהות. המסר הזה הוא נצחי ורלוונטי לכל תקופה. המילים פשוטות אך עמוקות, הן מצליחות לגעת בלבבות של אנשים רבים, משדרות כאב, אהבה, ואת הצורך לשמור על הארץ. כולי תקווה שקרוב היום בו כולנו נבין שיש לנו מדינה אחת ונחזור לחיות באהבה יחד כל גווני הקשת שיש לנו כאן.

 

עיריית ראשון לציוןאלי פולק מנכ"ל החברה העירוניתצילום: עיריית ראשון לציון

אלי פולק מנכ"ל החברה העירונית ראשון לציון:
בעיני "אחרי ככלות הכל והתמונה" של להקת תיסלם עונה להגדרה של קלאסיקה אהובה ועל זמנית שמעבירה מסר חשוב ומאוד חזק - "מתי בפעם האחרונה עשית משהו בשביל מישהו?" - משפט שמקבל משנה תוקף ומשמעות בייחוד ברוח התקופה. שיר שקורא לערבות הדדית וסולידריות, שני ערכים שדרושים לנו כל כך תמיד ובעיתות משבר בפרט. שיר שמרגש אותי כל פעם מחדש.

 

טלי צ'רנרטלי צ'רנרצילום: טלי צ'רנר

טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות והיכל התרבות ראשון לציון:
מה כבר אנו מבקשים לעצמנו? שקט, שלווה, שנחדש ימינו כקדם, שנמשיך לקוות לטוב, אהבה, חמלה, שנתמזג שוב כעם אחד, שלא נכאב יותר!
כל הבקשות שלי, מגולמות בשיר הנפלא, הנכון והמדויק בוודאי לימים אלו "הלוואי"
שמגיש הזמר והיוצר בעז שערבי ברגש עמוק ובקריאה אמיתית לטוב הזה שאנו מייחלים לבואו.

 

art