X

אומנות בהשראת ילדי אור שלום:"הִתְהַוּוּת" תערוכה חדשה בראשון לציון

שיתוף פעולה אמנותי-קהילתי בין מוזיאון אגם בראשון לציון לבין ארגון אור שלום הוליד תערוכה חדשה המשלבת בין אמנות עכשווית לסיפוריהם של ילדים, נוער וצעירים בסיכון שהוצאו מבתיהם וגדלים במעונות משפחתיים ובמשפחות אומנה

אומנות בהשראת ילדי אור שלום:"הִתְהַוּוּת"  תערוכה חדשה בראשון לציון
צילום: יחצ

בשבוע שעבר נערך אירוע הפתיחה של תערוכת הִתְהַוּוּת, שיתוף פעולה אמנותי-קהילתי ייחודי בין מוזיאון אגם בראשון לציון וארגון אור שלום, המטפל בילדים, נוער וצעירים בסיכון שהוצאו מבתיהם על-ידי רשויות הרווחה וגדלים במעונות משפחתיים ובמשפחות אומנה, המספקים להם בית יציב וחם בקהילה שבליבו משפחה עוטפת, מגוננת ואוהבת המשלימה את משפחתם הביולוגית. 

יחציחצצילום: יחצ

בתערוכה מוצגות 17 יצירות המהוות מגוון קולות של אמנים ואמניות מקשת החברה הישראלית הפועלים בשדה היצירה המקומית, אשר קיימו מפגשים עם צוותי ובוגרי אור שלום ויצרו בהשראתם עבודות ציור, פיסול, צילום ווידאו המוצגות בתערוכה במוזיאון אגם. העבודות עוסקות בתהליכים דינמיים של התהוות. התהוות של תא משפחתי חדש, של עתיד טוב יותר ושל יצירות אמנות המתייחסות למיתולוגיה, נרטיבים מסורתיים וייצוגים של משפחה. ערב הפתיחה המרגש התקיים במעמד ראש עיריית ראשון לציון, מר רז קינסטליך, יו"ר ארגון אור שלום, הגב' ענת רמתי שעשוע, והאמן הבינלאומי, יעקב אגם.
התערוכה משקפת מציאות חברתית מקומית באמצעות אמנות ישראלית עכשווית. היא מעלה שאלות על בית, משפחה, הגנה, ביטחון והישרדות, שאלות שהפכו מהותיות ורלוונטיות לכל אחד ואחת מאיתנו בשנה החולפת. שנת משבר בחיים הלאומיים והאישיים של כולנו, בה המציאות מתהווה מחדש תוך שהיא משנה את פניה מרגע לרגע. ריבוי הקולות המוצג בתערוכה, מזמן לצופים מנעד רחב של אפשרויות מבט על תפקידה הייחודי של משפחה משלימה ועל השפעתה על הפרט ועל החברה ומתכתב עם זוויות הראייה השונות המאפיינות את עבודותיו של יעקב אגם, שנמצאות בהתהוות מתמדת. 
ענת רמתי שעשוע, יו"ר ארגון אור שלום: "האומנות תמיד הייתה מבט חטוף אל נפש האדם. 17 היצירות המוצגות מאפשרות צוהר אל נפשם של ילדי ובוגרי אור שלום. מאחורי כל יצירה עומד סיפור המספר את סיפורם של 1,400 הילדים שאנו מטפלים בהם יום יום במקצועיות ובמסירות עד יציאתם לחיים עצמאיים. בתערוכה יש אמירה עוצמתית של תקווה ויצירת אור מחדש על רקע התקופה הקשה שהחברה הישראלית עוברת מאז פרוץ המלחמה. אנו מקווים שדרך היצירות והסיפורים יחוו המבקרים ויפיצו את סיפורם של ילדי אור שלום, כדי לסייע לנו להגשים את מטרתנו למצוא בית יציב וחם לכל ילדה וילד".

יחצאומנות בהשראת ילדי אור שלוםצילום: יחצ


 

art