X

הקיץ עדיין כאן: הדרכים היעילות והחסכוניות ביותר לקרר את הבית!

השרב עדיין כאן במלוא עוצמתו, ומה שאנחנו מרגישים בחוץ כרגע כנראה וישאר עד החורף שמתעכב לבוא משנה לשנה. בעוד מחירי החשמל הולכים ועולים, הבחירה באמצעי הקירור הנכונים לבית הופכת משמעותית יותר ויכולה להתבטא במאות שקלים בחשבון החשמל שלכם. הוסיפו לזה את פיזור האוויר בחדר, היכולת לשלוט בקירור ממקומות שונים בבית ובמנועים שקטים שיאפשרו לכם להתקרר בנחת- וקיבלתם את המתכון לקיץ מושלם. אז האם אתם צריכים מזגן או שמאוורר תקרה יספיק? איזה מצננים שווה לקנות וממה להימנע ומה קורה בגזרת המזגנים? אתר הסחר לאסטפרייס ריכז עבורכם את מצעד מכשירי הקירור, שיקררו לכם את הקיץ ויצמצמו בהוצאות:

  • ט"ז אלול התשפ"ד
 הקיץ עדיין כאן: הדרכים היעילות והחסכוניות ביותר לקרר את הבית!
צילום: כללי

מאווררי תקרה:

מאווררי תקרה הם ממכשירי הקירור הנמכרים ביותר בישראל, והפכו בשנים האחרונות לסטנדרט בכל דירה. הם מקררים מצוין את החלל (בהנחה שבחרתם במאוורר תקרה שמתאים לגודל החדר), הם סוגרים פינה עם תאורה, חסכוניים ובחלקם מהווים פריט עיצובי של ממש, שמתאים לחלל.

המותג המוכר והנמכר ביותר בישראל, שתוכלו למצוא כמעט בכל בית, הוא מאווררי התקרה של סטאר. הדגמים הנמכרים ביותר הם סטאר 7, סטאר 9 וסטאר X, לשלושתם מנוע בהנעה ישירה (DC), המאפשר פעולה שקטה במיוחד, מה שהופך אותם פופולריים מאוד בחדרי השינה בבית. המאווררים מציעים גם בחירה של עד  6 עוצמות מהירויות שונות, הם אמינים לאורך שנים ומציגים חיסכון משמעותי בצריכת החשמל. ראוי לציין שגם המכורים למזגן, "נפלו" ברשתם של מאווררי התקרה. יתרון נוסף של מאוורר תקרה הוא מצב חורף – מכיוון שאוויר חם נוטה לעלות למעלה, מאוורר התקרה מנצל את העיקרון הזה, ניתן לשנות את כיוון סיבוב הכנפיים, על ידי לחיצת כפתור בשלט, כך שיסתובבו נגד עם  השעון, ויגרמו לעליית האוויר הקר למעלה ובכל יסייעו בחימום החדר.

מחירי מאווררי התקרה מתחילים ב300-600 שח למאווררים עם מנוע מעט רועש יותר, ויכולים להגיע גם ל-1500 שח למאווררים שקטים, מעוצבים ועוצמתיים, המציעים מגוון פונקציות רחב.  

 

אז איזה מאוורר תקרה יתאים לכם?
סטאר 7: הדגם הפופולרי בישראל בשנים האחרונות ללא עוררין. מגיע ב-3 גדלים (36'' לחדרים עד 12 מ"ר, 44'' לחדרים בין 9-16 מ"ר, 52'' לחדרים גדולים או סלונים קטנים), וכולל תאורה בעוצמת 20 וואט. המאווררים הללו קיימים בשני צבעים (לבן ושחור), וניתן אף לרכוש עבורם כנפי עץ, להתאמה עיצובית מיטבית לחלל.

סטאר 9: 'האח הגדול' של מאוורר הסטאר 7. מגיע בעיצוב חדשני ויפה, והשדרוג המשמעותי שלו הוא עוצמת התאורה הגבוהה (40 וואט) שמתאימה במיוחד לסלונים.

סטאר X: הדגם שיתאים בעיקר למרפסות או פרגולות מקורות, וינעים לכם את הישיבה במרפסת או בחצר. מגיע בשלושה צבעים, ומספק גם תאורה בעוצמת 20 וואט.

בימים אלה מוצעת גם הטבת התקנה במחיר מוזל לרוכשים מספר מאווררי תקרה סטאר יחד

מותגים נוספים בקטגוריית מאווררי התקרה הםWestinghouse  האמריקאי, המציעים מאווררים מצויינים בטווח מחירים רחב, החל מ575 שח ועד 1399 שח. בימים אלה, נהנים המאווררים מהתקנה מסובסדת ב-99 שח בלבד, מה שמוסיף לאטרקטיביות.

מותג נמכר נוסף הוא מאווררי 'ונטה', שמציעים מחירים אטרקטיביים ומאווררים אמינים במיוחד כולל אופציות למרפסות/פרגולות.

 

 ומה עם המאווררים של פעם?

בתחום מאווררי העמוד או מאווררי התליה שהיו נפוצים בעבר בכל בית, אין הרבה חידושים. המאוורר הבולט ביותר בקטגוריה הוא המאוורר החכם של שיאומי, שמציע הפעלה קולית או הפעלה באמצעות אפליקציית הבית החכם של שיאומי, מה שיעזור לכם לא לקום מהספה כדי להדליק או לכבות אותו. למאוורר מערך כפול של כנפיים, הכוללות 5 ו-7 כנפיים שמאפשרות עוצמת אוורור גבוהה ונעימה, למרחק של עד 14 מטרים.

בגזרת המחיר, הוא היקר ביותר בקטגוריה- ונמכר בלאסטפרייס בכ-400 שח.

מאווררי המגדל, הם קטגוריה מעט יותר מעוצבת, שמציעים פתרון של פיזור אויר קר ונעים למרחקים לא גדולים במיוחד. בקטגוריה זו, בולטים בעיקר המותגים מידאה, סטאר ואלקטרו חנן. טווח המחירים בקטגוריה רחב מאוד, ומתחיל בכ-200 שח למאורר מגדל של חברת גרץ, ועד למאוורר המגדל של דייסון, שנמכר בלמעלה מ-2500 שח, וגם מסנן ומטהר את חלל החדר

​​​​​​​

מצננים:

המעוניינים בקירור של חדרים ספציפיים בבית, מבלי להדליק את המזגן, יכולים בהחלט להנות מפתרון המצננים הביתיים. המצננים, ממגוון רחב של מותגים, מציעים פתרון של פיזור אוויר קר ולחות, אולם יכולתם בקירור מתחמים גדולים מדי מוגבלת.

בשנה האחרונה, עובר תחום המצננים הביתיים מהפכה של ממש- המכשיר, שבעבר היה נחשב מרעיש מאוד, ולא מספיק יעיל, הפך למכשיר שקט ועוצמתי, בעל אפשרות קירור של חללים שלמים כמו חדרי שינה וחדרי מגורים גדולים, והדגם החדש ביותר שלו אף פועל באמצעות מדחס- ממש בדומה למזגן, רק בצריכת חשמל נמוכה משמעותית. המדחס מאפשר פיזור אוויר קר בחדר ופיזור לחות, שכן האוויר הנכנס אליו עובר דרך משטח ספוג במים ומשתחרר לחלל החדר כשהוא קר משמעותית ומסוגל להוריד את הטמפרטורה בחדר בכמה מעלות טובות. 

גם כאן, טווח המחירים רחב במיוחד, ובלאסטפרייס ממליצים לבחון את המצנן הביתי של מותג ARROW, שעושה עבודה טובה ומציע מנעד רחב של עוצמות ודרגות קירור במחיר אטרקטיבי של כ-300 שח בלבד.

 

ואיך אפשר בלי מזגנים?

את הקיץ הישראלי, נרצה או לא נרצה, אי אפשר לעבור בלי מזגן. אז גם אם שמתם לכם למטרה לצמצם את עלויות החשמל, תוכלו למצוא בקטגוריית המזגנים כמה אופציות לא רעות בכלל, שיאפשרו לכם להתקרר מבלי לדאוג.

בקטגוריית המזגנים, מציע אתר לאסטפרייס מזגנים ניידים ועיליים.

המזגנים הניידים מעניקים פתרון של חימום או קירור, מבלי שיהיה צורך להתקין אותם באופן מקצועי וכמובן שניתן להעביר אותם ממקום למקום. הם מהווים פםתרון מצוין ליחידות דיור או לדירות שכורות.

המזגנים הניידים מגיעים בשלושה גדלים, 1 כ"ס, 1.25 כ"ס (מגיע בשני צבעים- שחור ולבן), ו-1.5 כ"ס (תפוקות קירור נמדדות ב-BTU, ולכן מידות הכ"ס המובאות כאן הינן בקירוב).  הבחירה במזגן הנייד המתאים ביותר, תתבסס על גודל החדר הנדרש.

בתחום המזגנים העיליים, השוק עובר מהפכה למזגני אינוורטר במחירים מאוד אטרקטיביים, החל מ-1095 ₪ ליחידה. היתרונות במגזנים אלה הם כמובן המנוע השקט, וכמובן- החיסכון המשמעותי בצריכת החשמל.

מרבית המזגנים העיליים מכילים WI-FI ומאפשרים שליטה חכמה באמצעות המכשיר הנייד, מה שיכול לעזור לכם לקרר את הבית עוד לפני שהגעתם אליו, או לכבות את המזגן מרחוק אם במקרה השארתם אותו דולק.

 

 

מזגנים מזג אוויר חום קיצוני מאווררי תקרה

art