X

זה בית המשפט החדש שיוקם בעיר

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, חתם על צו שלפיו יוקם בית משפט קהילתי בראשון לציון. ראש העיר רז קינסטליך: ״אני שמח על הקמת בתי משפט קהילתיים בעיר, שיסייעו לתושבים משכבות חלשות יותר וייתן הזדמנות לכולם לקבל שירותיים ממשלתיים".

זה בית המשפט החדש שיוקם בעיר
צילום: canva

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין חתם על צו שלפיו יוקמו בתי משפט קהילתיים חדשים בראשון לציון, אילת, נתניה וטבריה.

מטרתו של ההליך בבית המשפט הקהילתי היא סיוע לשכבות מוחלשות וצמצום הפשיעה החוזרת באמצעות שיקום עוברי חוק בקהילה, בפיקוח שיפוטי הדוק כתחליף לעונשי מאסר קצרים, בהתבסס על תפיסה שאומצה בשנים האחרונות במקומות שונים בעולם. ההבנה היא שההתמודדות עם התופעה של פשיעה חוזרת צריכה לכלול פתרונות מערכתיים, שבמסגרתם יש לספק טיפול מקיף ומערכתי בשיתוף הקהילה וגורמים טיפוליים בקהילה לבעיות העומדות בבסיס ביצוע העבירות, בפיקוח בית המשפט, במקום להסתפק בטיפול בסימפטומים באמצעות ענישה סטנדרטית. הקמת בתי משפט קהילתיים היא מהלך חברתי חשוב, שיסייע רבות בעיקר לשכבות מוחלשות ולמי שגדלו במציאות קשה ובסביבה עבריינית, ויעזור להם להשתקם.

סגן רה״מ ושר המשפטים, יריב לוין: ״הקמת בתי משפט קהילתיים נוספים זהו מהלך חשוב שיסייע בידי אזרחים רבים יותר, במיוחד כאלו שגדלו בסביבה קשה יותר, להשתתף בהליך הייחודי של בית המשפט הקהילתי ובכך להביא להפחתה בפשיעה ולשיקום חברתי מהיר יותר.״

ראש העיר, רז קינסטליך: ״אני שמח על הקמת בתי משפט קהילתיים בעיר, שיסייעו לתושבים משכבות חלשות יותר וייתן הזדמנות לכולם לקבל שירותיים ממשלתיים. חוסנה של עיר וחברה, הוא לחבק את מי שזקוק להכוונה ותמיכה ולא להוקיע אותו. אני מודה לשר לוין על היוזמה בהקמת בתי המשפט הייחודיים הללו״.

art