X

יום הספורט של ענף הבניין יוקדש לזכרו של רב נגד אורי מויאל ז"ל

מויאל ז"ל נרצח בפיגוע בבית קמה ולפני מותו נטרל את המחבל והציל את חייהם של רבים.

יום הספורט של ענף הבניין יוקדש לזכרו של רב נגד אורי מויאל ז"ל
צילום: המשפחה

יום הספורט של ענף הבניין יוקדש לזכרו של רב נגד אורי מויאל ז"ל 
מויאל ז"ל נרצח בפיגוע בבית קמה ולפני מותו נטרל את המחבל והציל את חייהם של רבים. הוא ייערך ביום ראשון הקרוב ויתמודדו בן מאות עובדים בשלל ענפים כמו קט-רגל, כדורסל, כדור רשת, טניס שולחן ועוד. האח השכול, יצחק מויאל: "אני מאחל לשמור על רוח ספורטיבית וגם לזכור את גבורתו של אורי ושאר לוחמינו שנלחמים ממש ברגעים אלו למען מדינתנו"


יום הספורט ה- 15 של ענף הבניה והתעשיות הנלוות שייערך בראשון הבא, ה- 8 לחודש במועדון "הקאנטרי" בחולון יוקדש מעכשיו לחללי ונרצחי "מלחמת חרבות ברזל" ובעיקר לגיבור ישראל, רב נגד אורי מויאל ז"ל, אחיו של יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל. אורי מויאל ז"ל נרצח בחודש מרץ בפיגוע בקפה ארומה בבית קמה ולפני שהתמוטט הוא הצליח לנטרל את המחבל ולהציל את חייהם של אזרחים רבים ששהו באותו הזמן במקום.
ביום הספורט, בו ייטלו חלק מאות עובדים מחברות הבנייה ושאר החברות  הנלוות לענף, יתקיימו תחרויות במגוון ענפי ספורט, ביניהם: קט-רגל, כדורסל, כדורשת בנות, טניס שולחן, אופניים, שחייה, שש-בש ועוד. בתחרויות ישתתפו קבוצות מארגונים גדולים וקטנים בענף הבניה אשר נרשמים מראש דרך יושבי הראש בארגונים שבהם הם עובדים, ללא הבדל בין נשים לגברים או וותק ודרגה בעבודה. 
העובדים מתאמנים לקראת התחרויות המגוונות ומתייחסים ברצינות ליום המיוחד הזה כיוון שלזוכים תהיה הזדמנות להתחרות לאחר מכן באירוע הענק, ה- "ספורטיאדה" של הוועד הפועל שנערכת באילת. בין הארגונים המשתתפים ניתן למצוא את החברות "שיכון ובינוי", "אבן וסיד", "נגב קרמיקה" ועוד. רצונן של משתתפי הקבוצות הוא להביא גאווה למקום עבודתם ולייצגם בכבוד והחשוב ביותר, ליהנות. 
זכרו של אורי מויאל ז"ל יונצח על חולצות המשתתפים והסלוגנים הכתובים עליהם יהיו מוקדשים לו. בנוסף, מארגני האירוע יוצרים שיתוף פעולה עם היחידה בה שירת מויאל ומאגדים אותם כקבוצה מתחרה שתשתתף ביום הספורט. גם הגביעים והמדליות שיוענקו למנצחים, יישאו את שמו של מויאל ז"ל.
אחיו יו"ר ההסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל מוסיף: "אני ממש מתרגש לקראת יום הספורט הזה. אמנם זו הפעם ה-15, אבל הפעם זה יום ספורט מיוחד במינו להנצחת אחי הגיבור, רב נגד אורי מויאל ז"ל. אני מודה לכל אלו שקיבלו את בקשתי להנציח כך את שמו וגבורתו. אני מאחל לכל אנשי ענף הבניין והתעשיות המסונפות אליו, ליהנות ביום הזה, לשמור על רוח ספורטיבית וגם לזכור את גבורתו של אורי ושאר לוחמינו שנלחמים ממש ברגעים אלו למען מדינתנו". 
את  המשחקים אמורים לכבד בנוכחותם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, שר האנרגיה, אלי כהן וחבר הכנסת, אליהו דלל. כמו כן יבואו לעודד גם ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, דויד יהלומי, נשיא הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, עו"ד כנרת צדף, מנכ"לית הפועל, אבי דנינו, יו"ר אגף הספורט בהסתדרות, דויד פרסי, מחזיק תיק הספורט הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה בישראל, מנכ"ל רשת "הקאנטרי", איליה זילברמן, סמנכ"ל רשת "הקאנטרי", דדו כהן, וכמובן האח השכול, יצחק מויאל. לאחר המשחקים והתחרויות המשתתפים ייהנו מארוחת צוהריים טעימה ובמקום תוקם עמדת פרי- שייקים לרווחת ולבריאות העובדים. 
"אנחנו גאים לארח את יום הספורט זו השנה השביעית ולהיות שותפים בהמשך העשייה למען העובדים והעובדות, שזהו הבית שלהם בחסות ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות", מוסיף סמנכ"ל הקאנטרי, דדו כהן. "אנחנו בעד רוח ספורטיבית ותומכים בהפסקה מהשגרה היומיומית למען רווחת ובריאות כל עובד בענף".

המישפחהואורי מויאל ז״לצילום: המישפחה

art