X

טלי צ'רנר מספרת על פסטיבל תיאטרון סוף החופש הגדול בהיכל התרבות

11 שנה שפועל פסטיבל החופש הגדול בהיכל התרבות והפך לשם דבר בעיר, טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות מספרת על הפסטיבל הכי איכותי בעיר

טלי צ'רנר מספרת על פסטיבל תיאטרון סוף החופש הגדול בהיכל התרבות
צילום: טלי צ'רנר

פסטיבל תיאטרון סוף החופש הגדול בהיכל התרבות מאיר ניצן יערך בין 19-22.8  


ישבנו לשיחה עם טלי צ'רנר מנהלת חטיבת התרבות בראשון לציון לקראת המאורע:


1.    כמה שנים הפסטיבל ואיך נולד הרעיון?
השנה אנו מציינים 11 שנים להיווסדו של פסטיבל תיאטרון החופש הגדול, הרעיון נולד כפתרון איכותי וחוויתי להורים ולמשפחות לבילוי עם תוכן והנאה, בשלהי חופשת הקיץ, לאחר הקייטנות והמסגרות השונות, לילדים רבים נותרה אלטרנטיבה של "בייביסיטר" אצל הסבים והסבתות, וכאן אנו מאפשרים יום שלם של מתחם משחקים ויצירה לכל המשפחה לפני ואחרי צפייה בהצגה מושקעת והכל במחיר במיוחד, לאחר ההוצאות הרבות שטומן בחובו הקיץ.


2. מדובר בהצגות קלאסיות כמו הענק וגנו, הילד הזה הוא אני ועוד, איך את מסבירה את זה שהכל רץ קדימה, הטכנולוגיה מסכים והסיפורים הקלאסיים איך נבחרו ההצגות?
בסופו של דבר, ילד זה ילד, ולא משנה כמה הטכנולוגיה מתקדמת. העולם ההתפתחותי, הרגשי, הסקרנות והצמא לידע, למוזיקה, לסיפור טוב ולהגשה מכבדת תמיד יהיו מנת חלקם של ילדים. לאחר צפייה בהצגות ילדים של התיאטראות הרפרטואריים המוכרים בסל תרבות, נבחרות בקפידה בכל שנה, הצגות איכות, הצגות מעוררות מחשבה ומרחיבות לב, והשנה בחרנו לתת מקום למילה הכתובה, הצגות המבוססות על ספרי ילדים קלאסיים.


3. מה צפוי בפסטיבל ראשון?
פסטיבל ראשון לציון, פסטיבל המוזיקה הגדול והוותיק בישראל,  יוצא לדרך בסימן קלאסיקות ישראליות! 
הפרויקט של עידן רייכל , שרית חדד , יהודה פוליקר , תיסלם , יהורם גאון,  בעז שרעבי, דני סנדרסון, שלום חנוך, גלי עטרי, ישי ריבו, מוש בן ארי, שלומי שבן, מירי מסיקה, ריקי גל, מזי כהן
הפסטיבל, שחרט על דגלו את שמירת המורשת המוזיקלית, יארח בשנתו ה-36 (19-22.10), אומנים שמהווים אבני היסוד של המוזיקה לדורותיה, להם שמור מקום של כבוד בהיכל התהילה של התרבות הישראלית. מבין המופעים והשילובים הייחודים יציין השנה הפסטיבל 60 שנות יצירה לבעז שרעבי בהפקת מקור ייחודית וחד פעמית עם אורחים.


4. מה את מאחלת לעצמך בשנה הקרובה?
בצל המלחמה והימים הקשים אני מאחלת לעצמי שלא אחדל מלהביט קדימה, לאפשר לקהל לצד ובתוך המציאות לזכור את הסיבה לשם מה אנו כאן, להמשיך בשליחות לשם חיזוק הרוח, ביצירת מענה ראוי לתושבים ולקהל המבקרים באירועי התרבות ולקחת חלק ביצירת החוסן שכולנו זקוקים לו. 
והכי הכי אני מאחלת כמו כל עם ישראל וצוות ההיכל, לשובם של החטופים/ת, להחלמת הפצועים/ות, לחזרת החיילים והחיילות וכל כוחות הביטחון הביתה בשלום.
 

art