X

המחווה המרגשת שקיבלה פדריקה מראשון לציון

במסגרת תוכנית "שייכות ראשונית", התקשרה אחת המתנדבות אל תושבת ראשון לציון פדריקה רוטמן, שביקשה רק דבר אחד, לחזור ולקרוא ספרים ברומנית

המחווה המרגשת שקיבלה פדריקה מראשון לציון
צילום: דוברות ראשון לציון

בחמש השנים האחרונות מפעילה עיריית ראשון לציון, בהובלת המינהל לשילוב חברתי, תוכנית ייחודית וחדשנית בשם "שייכות ראשונית" הנותנת מעטפת חברתית משמעותית לאזרחיות ולאזרחים ותיקים ללא עורף משפחתי ומפיגה עבורם את הבדידות עם אירועים וסדנאות מיוחדות, טיולים, ביקורים קבועים של מתנדבים, סיירת תושבים שמגיעה בחגים ועוד.

במסגרת התוכנית מופעל קו חם טלפוני במסגרתו מתנדבים מתקשרים בקביעות לקשישים ללא עורף משפחתי, משוחחים איתם על ענייני היום ונמצאים שם עבורם. 

לאחרונה, התקשרה דליה אשכנזי המתנדבת בכל שבוע בקו החם, לאזרחית הוותיקה פרדריקה רוטמן ששיתפה אותה בכך שהייתה שמחה לחזור ולקרוא ברומנית. דליה המתנדבת לא נשארה אדישה לבקשה ומיד פנתה בקבוצות תושבים בבקשה לתרומה של ספרי קריאה ברומנית. 

את הפניה ראתה תושבת העיר דקלה מנור, שמיד התגייסה למשימה והגיעה אל פדריקה עם עלונים וספרים רבים ברומנית שינעימו את זמנה. 

"אלה רק חלק קטן מהיוזמות של התושבים המתנדבים בפרויקט", מספרת מלי סלע, מנהלת תוכנית "שייכות ראשונית". "מרגש לראות איך התושבים שלנו נרתמים לכל פעילות וממש עושים הכל כדי להיות שם עבור האזרחיות והאזרחים הוותיקים". 

דוברות ראשון לציוןפרדריקה רוטמןצילום: דוברות ראשון לציון
​​​​​​​

לאחרונה, החלו מתנדבי התוכנית לציין גם את ימי ההולדת של האזרחים הוותיקים ולשמח אותם עם בלונים ועוגה, ובעיקר עם חיבוק חם מתושבי העיר שמראים להם שהם לא לבד.

ראש העירייה, רז קינסטליך: "ראשון לציון היא עיר מתנדבת – בימי שגרה וביתר שאת בעתות חירום, עבור כל מי שזקוק לכך. אני גאה בפרויקטים וביוזמות הייחודיות שאנו מפתחים בעיר עבור אזרחיות ואזרחים ותיקים. לצערנו, מאז החלה המלחמה יש צורך גדול יותר ללוות אזרחים ותיקים ללא עורף משפחתי, להיות שם עבורם, להפיג מעט את הבדידות ולתמוך בהם בכל מה שניתן. אני קורא לכל מי שיכול לקחת חלק בפעילות החשובה הזו להצטרף אלינו". 
 

המשנה לראש העירייה, מחזיק תיק הרווחה – מוטי עג'מי: "תוכנית שייכות ראשונית היא אחת מהתוכניות החשובות שפיתחנו עבור אזרחיות ואזרחים ותיקים. אנחנו שם עבור אלה שאין להם מעטפת משפחתית, תומכים בהם בחגים, בימי ההולדת ולמעשה בכל דבר, ומרגש מאוד לראות את החיבורים שנוצרים בעקבות כך".  

רוצים גם אתם להיות חלק ממערך ההתנדבות של המינהל לשילוב חברתי? בימים אלה מגייס המינהל מתנדבות ומתנדבים לביקורי בית ולקו החם הטלפוני וניתן להצטרף בקישור הבא: https://tikshuv.rishonlezion.muni.il/hito/#/survey/bf2ab6 

פרדריקה רוטמן ראשון לציון

art