X

כולם רוצים להיות מנכ"ל: המירוץ בבת-ים מתחמם

לא פחות מ-50 בכירים בממשלה וברשויות מקומיות אחרות ביקשו להחליף את מנכ"לית העיריה הפורשת

  • כ"ט תמוז התשפ"ד
כולם רוצים להיות מנכ"ל: המירוץ בבת-ים מתחמם
צילום: יודפת אפק ארזי

המירוץ לתפקיד מנכ"ל עירית בת-ים הבא מגיע לישורת האחרונה: התפקיד הפך להיות אטרקטיבי במיוחד בקרב בעלי תפקידים בכירים, שחלק פנו לראש העיר צביקה ברוט כדי להילקח בחשבון לתפקיד, וחלקם קיבלו ממנו הצעה להגיש מועמדות לתפקיד היוקרתי.

בשנים האחרונות הפכה עירית בת-ים למודל אליו שולחים משרד הממשלה עיריות אחרות, כדי ללמוד על המהפכה שנעשתה בתרבות האירגונית, בניהול התקציבי ובמלחמה בשחיתות ולמען ניהול תקין ושיפור השירות לתושב. כעת, עם עזיבתה של יודפת אפק-ארזי את תפקידה לאחר כמעט שש שנים בתפקיד, יצטרך בימים הקרובים להכריע ראש העיר בזהות המחליפה או המחליף.

לדברי בכירים בעיריה, בין השמות הבכירים שנשקלו לתפקיד היו בין היתר בעלי תפקידים בכירים בהם מנהל אגף בכיר במשרד האוצר, הממונה על מחוז מרכז במשרד הפנים ענת לנקסנר, בעלי תפקידים בכירים באגף התקציבים, וכן מנכ"לים של עיריות אחרות. 
לדבריהם ראש העיר שוחח בין היתר עם יעקב נתניהו (אין קשר לבנימין נתניהו), שכיהן בין היתר כראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וכמנכ"ל של כמה עיריות. נתניהו היה מועמד גם לפני חמש שנים ומשפחתו מתגוררת בבת-ים. 
שם מעניין נוסף שעלה לאחרונה ועדיין נבחן הוא של ניצב סיגל בר-צבי, האישה הבכירה ביותר אי פעם במשטרה שמשמשת כיום כראש אגף המבצעים במשטרה וצפויה לפרוש בקרוב, וכן של שני מנכ״לים לשעבר של משרדי ממשלה.
 
בנוסף לכל המועמדים מבחוץ, שנועדו להביא ניסיון ייעודי להתמודד עם האתגרים שהציבה הנהלת העיר כיעד לשנים הבאות, נבחנה האפשרות גם לבצע מינוי מבפנים: אחד השמות המדוברים בעיריה  הוא של סמנכ"ל משאבי אנוש ליאוניד סמוליאנוב, שכיהן בעבר כמנכ"ל עירית פתח תקווה ומוערך על ידי הנהלת העיר, והוא צפוי לשמש בכל מקרה כממלא מקומה של המנכ"לית עד לבחירתו של מנכ"ל קבוע. בנוסף נבחנו גם שמותיהם של ראש מינהל החינוך נופר קפון, סמנכ"ל התפעול יוסי נגולה, מנכ״ל החברה לתרבות פנאי וספורט אריה ללוש, ובעלי תפקידים נוספים בעיריה.
 
בעיריה סרבו להתייחס לנושא ואמרו כי "ראש העיר מקיים הליך סדור לבחירת מנכ"ל ויודיע על החלטתו בשבועות הקרובים". במקביל צפויה העיריה לבחור בקרב גם מהנדס או מהנדסת עיר חדשים, עם עזיבתה הצפויה של מהנדסת העיר מיכל מאיר.

בת ים עיריית בת ים

art