X

איש מחברי הממשלה לא הגיע לחלוק כבוד אחרון ליבגני פרדר

בושה: פרדר ז"ל נהרג מפגיעת כתב"מ שנשלח מתימן. אף נציג מהממשלה או מהקואליציה לא הגיע להלווייתו שהתקיימה בראשון לציון. תושבת העיר: "זה ביזיון, מה עם אנושיות בסיסית? מדובר באנשים בלי לב". ראש העירייה, רז קינסטליך: יבגני היה ציוני, לוחם, חרוץ, צנוע, מלח הארץ"

איש מחברי הממשלה לא הגיע לחלוק כבוד אחרון ליבגני פרדר
צילום: פרטי

אף שר או נציג מהממשלה לא הגיע להלווייתו של יבגני פרדר ז"ל, שנהרג מפגיעת כטב"מ ונקבר בבית העלמין בראשון לציון.

עשרות הגיעו ללוות את פרדר בן ה-50 בדרכו האחרונה ובהם ח"כ ולדימיר בליאק ורז קינסטליך, ראש העירייה, אלא שאף שר, נציג ממשלה או חבר קואליציה לא טרח להגיע ולחלוק לו כבוד אחרון.

"זה ביזיון", אומרת תושבת העיר שהשתתפה בהלוויה. "יבגני נהרג במלחמה, לא בתאונת דרכים. איך יכול להיות שאף אחד לא הגיע לחלוק לו כבוד אחרון? מתוך 64 חברי ממשלה אף אחד לא חשב לעשות את זה? זה לא שהם עסוקים, הם בכלל בפגרה. לא חסר להם זמן. מה עם אנושיות בסיסית? איך דבר כזה קורה? מדובר באנשים בלי לב".

פרדר היה איש אחזקה באכסנייה שבה עבד בתל אביב. הוא התגורר במבנה על גג האכסנייה ונהרג מפגיעת חלקי הכטב"מ ששוגר מתימן.

פרדר, שהותיר אחריו אחות ואחיינית, נהרג מפגיעת הכטב"מ באמצע הלילה בבניין שבו ממוקמת האכסנייה. אחייניתו סיפרה ש"יבגני חי בישראל 25 שנה והיה לוחם בצה"ל. יבגני עלה לישראל לבדו מבלראוס ב- 1999. הוא היה בצבא הרוסי ואהב מאוד לשחק הוקי קרח וכדורגל".

לבקשת המשפחה הוא הובא ביום ראשון בצהריים לקבורה בחלקה האזרחית בבית העלמין גורדון בראשון לציון.

רז קינסטליך ספד ליבגני, ואמר: "המלחמה הארורה שהחלה בשבעה באוקטובר ונמשכת עד לרגע זה, ממשיכה לגבות את חייהם של עוד ועוד אנשים – טובים, איכותיים, צעירים ובוגרים כאחד. 

"יד המרצחים השפלה, לא מפלה בין גברים ונשים, תינוקות רכים, נערים או מבוגרים, עולים חדשים או ותיקים – הרוע מגיע לכולם ומתדפק על הדלת לילה ויום.

"יבגני ז"ל היה מלח הארץ. עלה לארץ מבלארוס לפני 25 שנה, מתוך תחושת ציונות ואהבה לארץ.

שירת במילואים בצה"ל ואפילו בקרבי, כי רצה לתרום והמשיך להיות במערכת הצבאית עד שנת 2017. אז עזב את צה"ל בשל פציעה קשה בתאונת דרכים והמשיך לעבוד ולהתמודד עם כל מה שהחיים זימנו לו.

ביום חמישי האחרון, יבגני ז"ל עלה לישון במלון הדירות שבו גר ועבד ומהשינה הזו כבר לא התעורר, לאחר שבסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר, כטב"ם איום פגע בו ולקח את חייו – רק בן 50 במותו. 

חבריו ומכרים מספרים עליו שהיה איש טוב וצנוע, חרוץ, ומסביר פנים שאהב מאוד את אחיינית שלו – אנסטסיה, שהייתה כל עולמו ודאג לשוחח איתה בכל יום. 

משפחת פרדר, אין לי מילים שינחמו אתכם. הסבל שאתם חשים הוא הסבל של כולנו, של מדינה שלמה. זה המחיר הכבד מנשוא שאנו משלמים כדי לחיות כאן במדינה האהובה שלנו, שבעת הזו חווה את אחת המלחמות הקשות ביותר שידעה.

עומדים כאן אתכם היום, כל האנשים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון ליבגני ז"ל. 

בשמי ובשם העיר ראשון לציון כולה, אנו מחבקים אתכם ברגעים הקשים הללו. 

יהי זכרו של יבגני ברוך".

art