X

חשיבות העבודה בבלעדיות עם מתווך מקצוען

מדוע חשוב למצוא מתווך טוב, ואיך זה עוזר לנו וכמה זמן זה יחסוך לנו?

חשיבות העבודה בבלעדיות עם מתווך מקצוען
צילום: canva

יתרונות העבודה בבלעדיות עם מתווך מקצוען:
א. השקעת מאמצים מרבית: כאשר מתווך עובד בבלעדיות, הוא יודע שהתגמול מובטח לו אם העסקה תצא לפועל. זה מעודד אותו להשקיע את מירב המאמצים והמשאבים בקידום הנכס. המתווך ישקיע בצילום מקצועי, פרסום נרחב ברשתות החברתיות, ובמידת הצורך אף יארגן אירועי "בית פתוח" כדי למשוך קונים פוטנציאליים.
ב. שיווק איטנסיבי: מתווך שעובד בבלעדיות יפעיל את כל הכלים העומדים לרשותו לשווק את הנכס. זה כולל פרסום באתרי נדל"ן, שימוש ברשימות דיוור של לקוחות, ואפילו פנייה ישירה לקונים פוטנציאליים שהוא מכיר ויודע שהם מחפשים דירה. כל המאמצים הללו מגדילים את הסיכוי למכירה מהירה. ככל שיותר קונים פוטנציאליים נחשפים לנכס, כך גדל הסיכוי למצוא את הקונה המתאים במהירות.
ג. השגת המחיר הטוב ביותר: מתווך שעובד בבלעדיות יהיה מחויב להשיג את המחיר הטוב ביותר עבור המוכר. הוא ישקיע זמן בבניית כל שלב במכירה ובטח במשא ומתן עם קונים פוטנציאליים כדי להבטיח את העסקה הטובה ביותר.
ד. מניעת בלבול וכפילויות: כאשר רק מתווך אחד מטפל בנכס, נמנעים מצבים מביכים כמו הצגת מחירים שונים לאותו נכס או מתן מידע סותר לקונים, דבר שיכול לחבל בעסקה.
סיכונים בעבודה בהסכמה (לא בלעדית) עם מתווך:
א. השקעת מאמצים מופחתת: כאשר מתווך יודע שיתכן שמתווך אחר ימכור את הנכס, הוא ישקיע פחות מאמצים בקידומו. הוא יסתפק בפרסום בסיסי ויעדיף להשקיע את זמנו בנכסים אחרים שבהם יש לו בלעדיות.
ב. תחרות לא הוגנת: במצב שלא בבלעדיות, תיווצר תחרות לא בריאה בין מתווכים. למשל, מתווך עלול להוריד את המחיר ללא אישור המוכר כדי לסגור עסקה מהר, או לספק מידע שלילי על מתווכים אחרים לקונים פוטנציאליים.
ג. פגיעה באינטרסים של המוכר: התחרות בין המתווכים עלולה לגרום להם להתמקד בסגירת העסקה מהר במקום בהשגת המחיר הטוב ביותר למוכר.
לסיכום: 
בעוד שעבודה בהסכמה (לא בבלעדיות) מציעה כביכול מספר יתרונות, במרבית המקרים עבודה בבלעדיות עם מתווך מקצועי ואמין תניב תוצאות טובות יותר. היא מבטיחה מחויבות מלאה של המתווך, תהליך מכירה חלק יותר, ובדרך כלל מובילה למכירה מהירה יותר במחיר טוב יותר.
זכרו, עבודה בהסכמה רק נראית אטרקטיבית אבל היא פוגעת לכם משמעותית במחיר של הנכס.

קרדיט לכתבה:
האחים שמיר, גלי וירון
רי/מקס אבניו, שנקר 35 חולון
03-758-20-80
 

האחים שמירהאחים שמירצילום: האחים שמיר

האחים שמיר

art