X

משיבא תבוא הבשורה?

בית החולים שיבא החל בטיפול ניסיוני חדשני בנוגדנים שנועד להקל על תסמיני מחלת קדחת הנילוס

משיבא תבוא הבשורה?
צילום: PIXABAY

בית החולים שיבא החל היום (חמישי) בטיפול ניסיוני חדשני בנוגדנים שנועד להקל על תסמיני המחלה. הטיפול ניתן היום לראשונה ל-2 מטופלים במסגרת מחקר שמטרתו לבדוק אם פלזמה עתירה בנוגדנים מנטרלים יכולה לשפר את מצבם ולמנוע תוצאים ניורולוגים קשים ומוות.

המחקר נעשה במסגרת המכון המחקר למוכנות למגיפות בניהול פרופ׳ גילי רגב-יוחאי, שהובילה את המאבק בנגיף הקורונה ואת מחקרי הקורונה שיצאו מישראל, בשיתוף פעולה עם נוירולוגים, מומחים למחלות זיהומיות ובנק הדם בשיבא.

הניסוי הקליני שנערך במכון המחקר למוכנות למגפות (spri) במרכז הרפואי שיבא, בוחן את יעילות מתן פלזמה עם נוגדנים מנטרלים של נגיף קדחת הנילוס המערבי לחולים מאושפזים הסובלים מתסמינים של המחלה. במסגרת הניסוי נעשתה פנייה לאלפי עובדי המרכז הרפואי שהוזמנו לעבור בדיקה סרולוגית פשוטה לזיהוי נוגדנים לנגיף בדם שלהם.

פרופ’ גילי רגב-יוחאי, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים ומנהלת מכון המחקר למוכנות למגפות במרכז הרפואי שיבא: “במכון המחקר למוכנות למגפות אנחנו תמיד מסתכלים קדימה וחושבים מחוץ לקופסה כדי למצוא את הפתרונות למגפה הבאה. הידע והניסיון הרב שנצברו במכון, שהוביל את ההתמודדות עם מגפת הקורונה ואת מחקר חיסוני הקורונה בישראל, כמו גם שיתוף הפעולה ההדוק עם המכון הלאומי לבריאות בארה”ב (nih ), הפך אותנו לגוף מיומן ויעיל ביותר ביצירת ובחינת פתרונות חדשניים ומתקדמים למגפות ואיומים אחרים על בריאות הציבור.

“היות שאנחנו יודעים שיש חלק לא מבוטל באוכלוסייה שנחשף לנגיף קדחת הנילוס בעבר ופיתח נגדו נוגדנים”, אמרה פרופסור רגב יוחאי על הניסוי: “יצאנו מיד לדרך עם ניסוי קליני שיבחן את היעילות של טיפול מבוסס נוגדנים באנשים שמפתחים תסמינים קשים של המחלה”.

רמת גן שיבא תל השומר

art