X

עיריית רחובות מבהירה: הטבת שעתיים חניה חינם תימשך גם בשנת 2025

בעקבות סרטון שהעלה יו״ר האופוזיציה עו״ד יניב מרקוביץ׳,בו הוא מעלה טענות על הודעת העיריה,על חניה חינם, בעיריית רחובות יצאו בהבהרה.

עיריית רחובות מבהירה: הטבת שעתיים חניה חינם תימשך גם בשנת 2025
בניין עיריית רחובות צילום: דוברות

השבוע, הודיעה עייריית רחובות כי תממש את אחת מהבטחות הבחירות של ראש העיר, מתן דיל  וכל תושב העיר יוכל לחנות חינם במשך שעתיים ברחבי העיר. אלא שעו״ יניב מרקוביץ׳. יו״ר האופוזיציה יצא בסרטון שעלה ברשתות החברתיוות בו הוא טוען כי העיריה מוליכה שולל את התושבים, וכי ההטבה תהיה תקפה ל-4 חודשים בלבד. 

״חשוב להכיר את החוק לפני שיוצאים בהצהרות. בחוק נקבע כי כל רשות מקומית בה חיים למעלה מ-40,000 תושבים תוכל לקבוע פטור מתשלום על חניה רק לתושביה אם קבעה אזורי חניה מוגדרים. עיריית רחובות קבעה והסדירה את אזורי החניה בעיר עוד לפני שנת 2022 ולכן עומדת בהחרגת החוק ותוכל להעניק לתושבות והתושבים את הטבת שעתיים חניה חינם גם בשנת 2025״ כתבו בהודעה שיצאה מטעם העיריה והוסיפו 

״עוד חשוב לציין חוק העזר העירוני מאפשר לראש עיר לתת הטבה לתושבי ותושבות העיר, בהתאם לאזורי החניה המוגדרים בה.
תודה ליו"ר האופוזיציה על הדאגה. אנו נמשיך לפעול ולהשקיע בתושבי ותושבות רחובות ומציעים לכולם.ן להצטרף לעשייה ולשינוי הגדול שרחובות עוברת״ 

יניב מרקוביץ׳ הגיב ברשתות וכתב כי ״זה פשוט מביך. באמת. ההנחיות של משרד התחבורה ( שגם הועברו לעירייה) מאוד ברורות. חבל שבעירייה לא קוראים וחוסכים לעצמם בושות. חנייה חינם תותר החל מינואר 2025 רק לפי תו תושב ורק במקום בו הוא גר ( אין יותר חנייה חינם בכל רחבי העיר בשום מקום בארץ). לגבי הסמכות של ראש העיר כביכול , שמישהו יסביר לו שחוק מדינה ( במקרה שלנו פקודת התעבורה) גובר על חוק עזר עירוני״.

רחובות מתן דיל יניב מרקוביץ׳

art