X

במיזם מרגש של הקהילה הגאה ברמת גן: מיצג סמל חטופים בשילוב צבעי הגאווה

בשבוע שעבר צוין ברמת גן שבוע הגאווה, עם שורת אירועים בכל רחבי העיר, הקמת וועדה עירונית ייחודית לקידום הקהילה הגאה ומיצג מרגש למען החטופים בהובלת חברי הקהילה, בו יצרו עשרות משתתפים את סמל החטופים בשילוב צבעי הגאווה.

במיזם מרגש של הקהילה הגאה ברמת גן: מיצג סמל חטופים בשילוב צבעי הגאווה
מצעד גאווה ברמת גן צילום: דוברות

באירוע הגאווה המרכזי של רמת גן שהתקיים ביום חמישי האחרון בכיכר רמב"ם המחודשת, השתתפו מאות בני אדם שנהנו מדוכני אמנים גאים מהעוטף ומהצפון. בשיאו של האירוע, ייצרו עשרות משתתפים את סמל החטופים המוכר בצבע צהוב, שבקצהו השמאלי שולבו צבעי הגאווה. חברי הקהילה הגאה ברמת גן שיתפו פעולה עם מטה החטופים ביצירת מיצג זה, בכדי לחזק ולהביע הזדהות עם מטה החטופים במטרתם החשובה להשיב את כולם הביתה. 

כמו כן, במהלך שבוע הגאווה הוקמה לראשונה ברמת גן וועדה עירונית ייחודית לקידום הקהילה הגאה, שתסייע לעירייה לתת שירות מיטבי לחברי הקהילה. בראש הוועדה עומד סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקהילה הגאה, אסף וייס, ובישיבת הוועדה הראשונה נכח גם ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שבירך את המשתתפים וחזר על מדיניותו לאפשר לכל אחד ואחת לחיות ברמת גן בכבוד. יצויין כי גם השנה הובילה רמת גן ודורגה בצמרת מבין הערים הגדולות במדד האגודה ללהט"ב במסגרתו נבחנים מספר תחומי חיים הנוגעים לקהילה הגאה.

ראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן: "בשנים האחרונות קהילת הלהט"ב ברמת גן מתרחבת, עם ההבנה כי העיר רמת גן היא עיר של כולם. אנו משקיעים משאבים רבים בביסוס הקהילה במרחב הציבורי ולא מהססים לפעול מול פשעי שנאה נגד הקהילה בכל רחבי העיר. ברמת גן כולם מרגישים בנוח ומקבלים שירותים ייחודים מהעירייה בראשותי".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקהילה הגאה, עו"ד אסף וייס: "הפעילות הענפה למען הקהילה הגאה בעיר עולה לרמה חדשה ורמת גן הופכת לעיר מובילה עבור כל חברי וחברות הקהילה הגאה! שבוע הגאווה הגדול בעיר הוא רק סנונית ראשונה לעליית המדרגה בפעילויות עבור משפחות גאות וכלל הקהילה הגאה. השנה, הקדשנו את אירועי הגאווה גם לסיוע למאמץ הלאומי ולמאבק להשבת החטופים. בשיתוף מטה החטופים הארצי והרמתגני יצרנו במרכז העיר מיצג גאווה וקריאה חד משמעית להשבת החטופים. זאת בנוסף לאירועי קהילה רבים כולל פיקניק מושקע למשפחות גאות."

רמת גן גאווה אסף וייס

art