X

we will dance again

מופע ההנצחה המוזיקלי של קהילת הנובה ריגש עד דמעות ארץ שלמה, אומני ישראל התאחדו על במה אחת במפגן מוזיקלי מרהיב ומרגש שמטרתו קריאת השבת 120 החטופים והנצחת קורבנות פסטיבל הנובה

we will dance again
החטופה שחזרה מהשבי מיה שם בפארק הירקון צילום: גל הארו

We will dance again.

מופע הנצחה מוזיקלי של קהילת הנובה בפארק הירקון 27/6

 

ביום חמישי, ה-27/6, מיטב אומני ישראל התאחדו על במה אחת במפגן מוזיקלי מרהיב ומרגש, שמטרתו קריאה להשבת 120 החטופים שנמצאים עדיין בשבי חמאס, הנצחת קורבנות פסטיבל הנובה, וגיוס תמיכה למען תהליך השיקום לשורדי הפסטיבל והמשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן. 

האומנים שהופיעו לפי סדר הא"ב:  אסף אמדורסקי, בניה ברבי, ברי סחרוף, ג'ירפות, היהודים- אורית שחף ותום פטרובר, הדג נחש, התקווה 6, זהבה בן ,כנסיית השכל, מארינה מקסימיליאן, מוש בן ארי, נגה ארז, נינט טייב ושבק"ס.

 

אומנים אלקטרונים: Astral Projection, Artifex, Animato, Astrix  Bliss, Captain Hook, California sunshine, Darwish, Eitan Riter, Gorovich Kobi, Moonclipse, Outsiders, Petra, Rising Dust, Ritmo, Rocky Tilbor, Vini vici, Volcano On Mars, Sasi.

מיטב אומני ישראל ביצעו שירים מוכרים בעיבודים אלקטרוניים ובנוסף שולבו קטעי טראנס מרפרטואר אומני הנובה. הליינאפ המוזיקלי של המופע היה משובח ומרגש, וזאת מתוך כוונה לייצר ערב שכולו מסר של אחדות, עוצמה ותקווה.

גל הארוארוע הנובה בפארק הירקוןצילום: גל הארו

עשרות אלפי אנשים השתתפו הערב באירוע המרגש בפארק, שנפתח בדקת דומייה לזכר 405 הנרצחים שאיבדו את חייהם בפסטיבל. הכספים שנאספו ממכירת הכרטיסים, יממנו את פעילות עמותת הנובה למען הנצחת הנופלים, תמיכה במשפחות שאיבדו את היקר להן מכל, וליווי השורדים במסע הריפוי הנפשי והפיזי שלהם. האירוע נערך בשיתוף ובסיוע מפעל הפיס "הכל חוזר לקהילה", ובחסות רשת יוחחנוף, חברת יומד אנרג'י וקבוצת אלמוג.

במופע ההנצחה המרגש, הופיעו מיה שם ששוחררה מהשבי, גל דלאל (אח של גיא דלאל החטוף בעזה) ומורן סטלה ינאי ששוחררה גם היא משבי חמאס, וביצעו יחד עם ברי סחרוף את שירו "בוא הביתה" בקריאה לשחרור החטופים מיד.

מורן סטלה ינאי: עלתה לבמה וקראה לקהל להרים ידיים ולהתפלל למען החטופים ולקרוא להם לבוא הביתה ואמרה "עד שהחטופים יחזרו ויעמדו כאן לרקוד אתנו, בואו כולנו יחד נשלח להם אור כמו ששלחו לי אור – בואו הביתה אנחנו צריכים אתכם כאן."

הזמרת זהבה בן, עלתה לבמה יחד עם אימהות שכולות שאיבדו את ביניהן ויחד הן שרו את "חיים שלי", איריס בן לולו שבנה אוראל אבו חצירה ז"ל בן 25 במותו, היה מנהל הבר בפסטיבל הנובה ועלתה הערב לשיר עם זהבה בן מספרת: "מאז השביעי לאוקטובר הכול פרץ החוצה ואני מרגישה שאין גבולות, ואין מחסומים והכל חופשי ומותר כדי להביע את עצמי ואת הכאב. זה מרגש מאוד שנתנו לנו את הזכות ואת המעמד, אני בטוחה שהילדים שלנו גאים".

מופע ההנצחה בויים על ידי רובי כהן, הפקה אומנותית: רננה לוי גייגו, בניהול אומנותי של עומרי סאסי, איתי פיינגולד, הפקה מוזיקלית: איתן רייטר, רשף הררי (קפטן הוק), פילוני – דני קרק. עיצוב במה: דודו מזח, ליר אוליאל. עיצוב תאורה: ערן קליין. במתחם המופע שולבו מתחמי Nova healing journey ומיצגי הנצחה ווידיאו שנוצרו במיוחד.

בין הפעילויות שעמותת שבט הנובה מקיימת ועבורם מיועדים הכספים מהמופע:

●קיום ימי קהילה שבועיים עבור אלפי הניצולים, במטרה להעניק להם טיפולים שונים, סדנאות המשלבות גוף ונפש, לצד סיוע במיצוי זכויות.

●הקמת בית נובה: עמותת הנובה פועלת להקמת מתחם פיזי לקהילה, בה נוכל להנציח את הנרצחים עבור המשפחות, נקיים ערבי הנצחה, זיכרון וימי הולדת של נרצחים. עד כה קיימה העמותה מאות ערבי זיכרון.

●ייזום וביצוע של תכניות ייחודיות לקהילה, דוגמת תכנית החונכים לשיקום ניצולים.

●פרויקטים העוסקים בהסברה בינלאומית ומקומית על הטבח בפסטיבל הנובה.

●קיום ימי התנדבות של הקהילה בשיתוף עמותות אחרות. 

●פעילות אחזקה והסדרת המתחם ברעים בשיתוף פעולה עם קק"ל. במטרה לבנות מתחם למשפחות ולחברים, עם גישה נוחה, ולדאוג לניקיון ושיפור המראה של חניון רעים, המקום בו היו רגעיהם האחרונים של היקרים לנו.

●הקמת עמוד ייעודי לטיפול ושיקום משפחות הנרצחים.

●יצירת פלטפורמה בשילוב עם חברת LIFE CLOUD להקמת עמודי זיכרון וירטואליים, כך, שכל משפחה תוכל להקים עמוד משלה, חברים יוכלו להעלות אליה תמונות וזיכרונות .

●יצירת שיתופי פעולה עם עמותות ושותפים אחרים, המעניקים סיוע בכל הקשור בתמיכה בתעסוקה, מידע ומענה לסיוע לשורדים ולמשפחות השכולות.

●שיקום באמצעות פעילויות תרבותיות, אירועי מוזיקה, ספורט, מחול, סרטים, הצגות.

עומרי סאסי ממפיקי הנובה: " את המופע המרגש יזמנו על מנת להנציח את הנרצחים, לקרוא להשבת החטופים, לגייס כספים לפעילויות עבור משפחות הנרצחים, ולסייע בשיקום לאלפי השורדים והניצולים מטבח ה-7 באוקטובר. זו לא חגיגה, אין פה שמחה ואושר. יש פה חיבוק ותמיכה, נמשיך להנציח ולפעול למען קהילת הנובה שספגה את הפגיעה הקשה ביותר במתקפת החמאס. מאז הטבח וכחלק ממאמצי השיקום, הקמנו עמותה שתרכז את הטיפול והסיוע לאלפי הניצולים על מנת ללוות אותם בתהליך השיקום הארוך. בהזדמנות זו אני קורא לכולם: אם מישהו מהסביבה שלכם ניצול מהנובה ולא מצליח לחזור לשגרה, בבקשה הפנו אותו אלינו או צרו אתנו קשר ואנחנו נפעל כדי לסייע".

נמרוד ארנין, ממפיקי הנובה שאחותו הקטנה איילת ארנין ז"ל, נרצחה בפסטיבל:   "באותה שבת בתחילת אוקטובר, הזמן עצר מלכת עבור רבים מאתנו, לפעמים נדמה שמאז אנחנו חיים כל יום את אותו רגע מחדש. הערב בפארק ביקשנו לחבק ולחזק, ולהעביר מסר ברור – אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור! הערב - זכרנו את אלו שאינם עוד –ריקוד עצוב אך מלא תקווה כי מתוך הכאב, אנחנו בוחרים בחיים!

יוני פיינגולד, ממפיקי האירוע: "מדובר במפגן מרגש של עוצמה ולכידות. עולם התרבות התגייס כולו למען קהילת הנובה בערב זה. אנחנו מבקשים לקרוא להשבת כל החטופים ולהעביר מסר של תמיכה לניצולים והמשפחות, לעולם נהיה לצדכם ונתמוך בכם. אני מודה לאומני ישראל והציבור הישראלי על ההתגייסות לערב חשוב זה".

 

נובה

art