X

כרמל שאמה נגד האופוזיציה: מפיצים שקרים בנושא מיסים״

"אם על השקרים של האופוזיציה היה מס ארנונה, רמת גן היתה דובאי... לצערנו אנו בעידן הפייק", כך הגיב ראש עיריית רמת גן לטענות האופוזיציה על הסיבות לייקור המיסים. בפוסט ארוך הוא מציג את הסיבות ומאשים את האופוזיציה בפופוליזם. ליעד אילני, חבר האופוזיציה: ״האמת היא, שתושבי רמת-גן משלמים את מחיר ההתנהלות המופקרת וחסרת האחריות והדוגמא האישית״

כרמל שאמה נגד האופוזיציה: מפיצים שקרים בנושא מיסים״
בניין עיריית רמת גן צילום: בניין עיריית רמת גן

המאבק של חברי האופוזיציה במועצת עיריית רמת גן בנושא ייקור המיסים גרמו לכרמל שאמה הכהן לנקוט בצעד חריג. בסוף השבוע הוא העלה פוסט ארוך לרשת החברתית פייסבוק והסביר מה הסיבות לעליית המיסים וכיצד, לטענתו, האופוזיציה מפיצה פייק בניסיון לנגח אותו.

"זאת כל האמת על הארנונה לשנת 2025 ועל שקרי האופוזיציה בפוסט אחד ארוך אבל חשוב ומדויק", פתח ראש עיריית רמת גן את הפוסט

"שקר מס' 1: "9% עלייה בארנונה! חובה לעצור את השוד!", זעק מרה עסקן האופוזיציה, כמו ילד קטן שלא בודק עובדות, לא מתאפק ורץ לפרסם כבר ב-14.6 שקרים ומעשיות.

אז מה האמת? באותה עת אכן תל אביב, העיר העשירה בישראל, פרסמה שתייקר את הארנונה ב-8.79%... הממשלה מכתיבה 5.29% בתוספת מלוא תוספת מס המטרו 3.5% וביחד 8.79%.

רמת גן, כמו תל אביב, צריכה החל מהשנה לשלם לממשלה עשרות מיליונים בכל שנה עבור המטרו. אנחנו החלטנו לוותר על שני שליש מתוספת המטרו לארנונה ולהוסיף 1.166% בלבד שווה ערך ל-6.5 ש"ח לחודש למשפחה או 2 ש"ח לתושב בממוצע".

שאמה הכהן מתייחס לטענת האופוזיציה לפיה הערים נתניה ופתח תקווה, בחרו לא להעלות מיסים. "זה שקר מס' 2. ב-18.6 כשהתגלה השקר הקודם שלו… פרסם אותו מאכער ילדותי שקר חדש ולפיו פ"ת ונתניה החליטו לא להעלות ארנונה ולבטל את עליית הטייס האוטומטי הממשלתית.

אז מה האמת? נתניה ופ"ת, כמו כל ערי ישראל, מייקרות את הארנונה לפחות ב- 5.29%, שכן בכדי להימנע מכך יש לקבל את אישור הממשלה שכבר הודיעה מראש שלא תסבול פופוליזם השנה מצד ראשי ערים ומועצות. 

"לאור המלחמה, עליות המחירים במשק והסכמי תוספות השכר אין לשום עיר אפשרות לא לייקר את הארנונה גם כשזה לא נעים מיד אחרי הבחירות. 

ר"ג כמו ת"א והרצליה היא עיר איתנה שצברה בקדנציה הקודמת עוצמה כלכלית כתוצאה מהתייעלות, ניקוי אורוות ומלחמה על כל שקל בהכנסות ובהוצאות ולכן זינקה במדד BDI לצמרת המובילה".

אם כך מה ההסבר להתייקרות הארנונה? כרמל שאמה מסביר: "בכדי להמשיך ולשמור על האיתנות הפיננסית ועל עצמאות העיר בתחומי החינוך ועוד ועל אופייה הליברלי ולא להזדקק למענקי איזון מהממשלה אל מול העלייה בהוצאות והירידה בהכנסות נוצר צורך לקבל החלטות אחראיות מתוך מנהיגות ולא מתוך פופוליזם.

אלה הסיבות המרכזיות שמובילות את הערים להעלות ארנונה בשיעור חריג ולהעלות מחירים של שורה רחבה של שירותים עירוניים:

מלחמת "חרבות ברזל". בעקבות המלחמה נפגעה קשות הכלכלה של כל הערים החזקות והובילה לאובדן משמעותי בהכנסות העצמיות.

הסכמי שכר. בשנת 2023 נחתמו בין הממשלה להסתדרות הסכמי שכר קיבוציים משמעותיים ביותר במשק. הסכמי שכר אלו גרמו לעליה משמעותית

חריגה בהוצאות השכר של עשרות מיליונים ולסך גידול של מעל ל-15% בהוצאות השכר בשנתיים.

חוק המטרו. במסגרתו נקבע כי מחצית מעלות המטרו תמומן ע"י הרשויות המקומיות שבשטחן חלה תכנית המטרו. בהתאם לחוק תשלם רמת גן מדי שנה לאוצר המדינה 23.4 מיליון ש"ח למשך 12 שנה.

עליית המחירים של כל מוצרי היסוד, השירותים והשכר והזינוק החד בריבית  שהגדילו את הוצאות העיר בסכום עצום וחסר תקדים.

בחודשים האחרונים לצד ניהול החירום בעיר וטיפול בכל המשפחות השכולות, בפצועים, במשפחות אנשי המילואים, המפונים ועוד, ולצד הכנת העיר למלחמה רב זירתית עבדנו קשה בכדי לאזן את פערי ההכנסות וההוצאות ולשמר את ר"ג כעיר מובילה באיכות החיים והשירותים על ידי שימוש בכל הכלים שעמדו לרשותנו לרבות התייעלות בהוצאות, רפורמה מבנית כולל צמצום כח אדם והגדלת הכנסות שלא מארנונה כגון בתחומי השילוט והחנייה.

"יכולנו לוותר על ההשקעה המיוחדת בחינוך, אבל החלטנו שלא, יכולנו לבטל את הסבבוס, אבל החלטנו שלא, יכולנו לבטל את תוכנית ר"ג+ בה כל ילד בעיר מקבל כל שנה עידוד של אלפי שקלים לחוגים, ספורט, מוסיקה, שח מט ועוד, אבל החלטנו שלא וכך עם עוד שורה של שירותים שהופכים את ר"ג לעיר הגדולה המובילה בישראל. על השירותיים הייחודיים האלו שהופכים את רמת גן לעיר הטובה בישראל לא הסכמנו לוותר".

כרמל שאמה מסוסיף וכותב: "מצאנו ותיקנו עיוות היסטורי בארנונה העירונית מהעידן שאזור הבורסה היה מפעלים ומוסכים מביא לפגיעה של כ-20 מיליון ש"ח בכל שנה בגלל שהוא וכל אזור שיבא מוגדרים אזור ב' לעסקים ואפילו מגדלי היוקרה משלמים פחות מהמכולת השכונתית או שאר העסקים הקטנים.

פנינו למשרד הפנים לקבל אישור חריג לסגירת הפער וניתן לנו אור ירוק לצמצם את הפער תוך מספר שנים.

יישר כח לחברי הקואליציה שהצביעו פה אחד אל מול כל ההתקפות, השקרים והלחצים הפופוליסטיים ולא פחות לאותם חברי האופוזיציה, שהבינו שהעסקן הלוביסט הילדותי פשוט משקר והתעלו ולא הצביעו איתו נגד צו הארנונה.

רק 2 מתוך 4 חברי סיעתו תמכו בו, רק 1 מתוך 2 חברי הליכוד שבאופוזיציה תמכו בשקרים וכמו כן סיעת הציונות הדתית.

כרמל שאמה כותב כי הארנונה בר"ג תעלה פחות מתל אביב וכמו בהרצליה בשיעור של 6.52% שמורכבים מ-5.29% עדכון מדד המחירים המוניציפלי שמוכתב על ידי הממשלה ועוד 1.16% מתוך 3.5% אותם אפשרה והמליצה הממשלה להעלות לטובת תשלום מס המטרו החדש אותו הטילה על הרשויות בהן יעבור המטרו לשלם בכל שנה במשך 12 שנים החל מהשנה".

מליעד אילני נמסר בתגובה: "שאמה החשוד בהעלמת מיסים של מיליוני ש"ח, חושב שיוכל להעלים גם את האמת מהציבור. אחיזת העיניים שלו כי חברי סיעתי לא הצביעו איתי היא שקר נוסף של מי שבית המשפט המחוזי כבר קבע ש"שיקר והוציא דיבה בחוסר תום לב ובזדון". האמת היא, ששתי חברות סיעת רמת-גן שלנו לא נכחו בהצבעה ביום חמישי בעקבות אילוצים אישיים שלהן. האמת היא, שתושבי רמת-גן משלמים את מחיר ההתנהלות המופקרת וחסרת האחריות והדוגמא האישית שמפורטת בהרחבה בפוסט שהעליתי הבוקר בפייסבוק. יקרא הציבור וישפוט".

כרמל שאמה הכהן רמת גן ארנונה ליעד אילני

art