X

חי את החלום

מיכאל סיימן חלם להיות מנטליסט, כבר בגיל 9 כשהבין שהוא מצליח לקרוא אנשים מאז, עברו שנים והוא הגשים את החלום ובהצלחה ענקית

מיכאל סיימן- קרדיט נימרוד כהן (3)
מיכאל סיימן- קרדיט נימרוד כהן (3)
חשבתם שהקורונה עשתה רע לעסקים? אז אולי כדאי שתפגשו את מיכאל סיימן, מנטליסט צעיר בן 26 שמאז הקורונה צוחק כל הדרך אל הבנק, ועל העולם בו הוא מופיע בלי הפסקה. מיכאל סיימן, נולד וגדל בירושלים למשפחה ישראלית אמריקאית ובכל תחנות חיוו ליוותה אותו התחושה שהוא יודע לקרוא אנשים, אלא שאת התכונות הללו הוא הניח בצד וחזר אליהם מדי פעם, בגיל צעיר הוא הופיע בארוע יום הולדת של חבר,הפתיע את הנוכחים כשקרא את המחשבות וערך מופע מנטליזם, אבל חשב אז שהתחביב הוא נחמד, ובכל זאת כדאי ליזום וללמוד. ״כבר מגיל צעיר ידעתי שאני מצליח לקרוא אנשים״ הוא אומר, ״בגיל 9 מצאתי את עצמי מספר לאנשים שסביבי, דברים על עצמם שלא היה סיכוי שיכולתי לדעת, התגובות היו מדהימות ובמשפחה מאוד רצו שאפתח את זה, אבל משהו בכל זאת הרתיע אותי והחלטתי שאני משתמש ביכולות הללו כתחביב צדדי״. הוא אומר. הוא ניגש ללימודי נדל״ן, הפך למומחה בתחום ובמקביל גם למד נגינה ואת החלום על מנטליזם השאיר בצד, עד שהגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. ״הקורונה יצרה שינוי ענק, פתאום כולם בבית, הכל נעצר וצריך לחשב מסלול מחדש, ואז גיליתי את העולם המופלא של הרשתות״ הוא אומר, סיימן התחיל להעלות סרטונים לרשת, בהם הוא פנה לעוקבים שלו ועשה להם מופעי מנטליזם פרטיים ומהר מאוד הסרטונים שהעלה הפכו ויראליים, כיום ישנם גם כאלו עם 200 אלף צפיות בטיקטוק - לצד אנה זק, מרגי ומגיש התוכנית  “The Rubin Report” והאקטיביסט הפרו ישראלי - דייב רובין.
אנה זקצילום: אנה זק
היום, אחרי מאות הופעות בארץ ובארה"ב מול קהלים מגוונים ומופעים משתנים, מיכאל יודע להסביר את המקצוע הכי מסקרן בעולם. "יש הבדל בין יכולת לכוח על טבעי- מנטליזם זה לא כוח על טבעי.בתור מוזיקאי, כולם יכולים ללמוד פסנתר אבל לא כולם מוצארט. אתה יכול ללמוד אבל אם יש לך את זה יעבוד לך" הוא אומר. סיימן, סבור שתחום המנטליזם הוא תחום מורכב ומתפתח שצריך לטפח וללמוד כל הזמן. לטענתו, ה"חוצפה הישראלית" היא פקטור בהצלחה של מנטליזם."הגישה של הישראלים- החוצפה הזו, הישירות הזו- תורמת להצגת המקצוע.מנטליות אחרת מציגה את זה יותר מוגזמת ואף מגוכחת, בעוד ישראלים מגישים את ההופעה הזו בצורה ישירה וחדה." מאז ה7.10 מיכאל נסע בכל הארץ להופיע בעשרות בסיסים שונים מול חיילים.מיכאל נרתם להרים את המורל שלנו בארץ וגם לעשות לישראל כבוד והסברה בהופעות בארצות הברית. בחודש האחרון הוא חורש את ארצות הברית בהופעות מול יהודים במיאמי, אורלנדו וניו ג'רזי והוא עתיד לחזור להופעות בישראל. ״ישראל היא הבסיס, היא הבית, מקום שתמיד אחזור אליו בכמיהה״. הוא מסכם.    
עמוד הבית ראשי חדשות חולון חדשות בת-ים חדשות ראשון-לציון חדשות רחובות

art