X

"ילדים, הורים וחינוך דרך ספורט": טורניר "משחקי הידידות" הגיע לרמת-גן

הטורניר, שאורגן על-ידי "החלוץ - חינוך דרך ספורט", בהשתתפות ילדי בתי ספר בן גוריון וגבעולים מרמת-גן, הוכתרה כהצלחה: "פעילות מרשימה כיפית, אבל בעיקר מעשירה". רכזת "החלוץ" ברמת-גן, מיכל רוטנברג: "גם הילדים הבינו - ההגינות יותר חשובה מהניצחון"

"ילדים, הורים וחינוך דרך ספורט": טורניר "משחקי הידידות" הגיע לרמת-גן

שתי קבוצות, עשרות ילדים ומטרה אחת מול העיניים: לשלב חינוך והוגנות דרך ספורט. לא סתם "משחקי הידידות" של "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל, שנערכו ביום ראשון, רגע לפני ל"ג בעומר, בבי"ס בן גוריון ברמת-גן גרמו לילדים לחקות להם בשקיקה. הטורניר, שאורגן על-ידי "החלוץ - חינוך דרך ספורט" בשיתוף המועדונים הבית-ספריים נערך לילדי כיתות א'-ג' מבתי הספר בן גוריון וגבעולים שבעיר.

האירוע נערך בשעות אחר הצהריים, לעיני ההורים שעודדו מהרגע הראשון ועד לשריקת הסיום, כשהילדים מבקשים להמשיך עוד ועוד את הפעילות. מדורות ל"ג בעומר? זה הדבר האחרון שעניין את ילדי בן גוריון וגבעולים.

הטורניר, חולקו התלמידים לקבוצות והתמודדו שכבה מול שכבה. כמו כן, הונהג לילדים הכרטיס הירוק. לצד ה-'צהוב' וה-'אדום' המסורתיים, ב"חלוץ" משתמשים גם בכרטיס ירוק, בתום המשחק הוכרזה הקבוצה המנצחת מבחינת הספורטיבית וכן הקבוצה המנצחת מבחינת התוצאה. "הכרטיס הירוק יצר מצב בו השימוש בכרטיס הצהוב והאדום כבר כמעט ולא קיים", הסבירו ב"חלוץ".

כל מפגש אף התחיל עם לוח הגינות, בו הצביעו הילדים על המטרות ורוח המשחק. בסוף כל מפגש בוצעה תמונה משותפת לצד לחיצות ידיים הדדיות. אחד הרגעים המרגשים ביום הפעילות היו לחיצות הידיים והעידוד הבלתי פוסק של ההורים עם שריקת הסיום.

יוגב גלעד, מנהל חוגי ספורט בבית ספר "גבעולים", הוסיף: "הייתה פעילות מרשימה וכיפית. פעם ניצחנו ופעם הפסדנו. ועדיין, היה חשוב לנו להדגיש לחניכים שהם מעולים ומשחקים כקבוצה. כולם נהנו וחזרו הביתה עם הרבה חוויות".

רכזת "החלוץ" ברמת-גן, מיכל רוטנברג, סיפרה כי "האירוע נערך באווירה נעימה וחברית. הוא היה מוצלח מאוד, אבל בעיקר כזה שנתן לכולם טעם של עוד. הילדים נהנו לשחק וההורים לצפות בילדים. גם הילדים הבינו - ההגינות יותר חשובה מהניצחון".

עמוד הבית ראשי

art