X

 "אני מרחמת על הנערות שמשתעבדות למודל היופי"

שחקנית התיאטרון המבטיחה והמוכשרת מ"בית צבי" סימון ג'וזף (28, רמת גן) מספרת על חוויותיה כנערה דחויה, הביקורת על תרבות היופי ואיך הצליחה להיכנס לנעליה של דמות שהיא ההפך הגמור ממנה בהצגה "הסודות"

 "אני מרחמת על הנערות שמשתעבדות למודל היופי"
כשמתבוננים בשחקנית סימון ג'וזף, אין סימן שמעיד על חוסר ביטחון, להפך: אנרגטית, קורנת ומפגינה נוכחות בימתית מרשימה. אבל כשהיא מספרת על עברה, בטרם סללה את דרכה אל בימת התיאטרון – צפים ועולים הזיכרונות שלה כילדה דחויה שניסתה להשתלב חברתית ולהיראות יפה כדי שיתייחסו אליה. היא גרה ברמת גן ונולדה וגדלה בבאר שבע. בנעוריה עברה יחד עם משפחתה להתגורר בנתניה. לדבריה, המעבר היה טראומתי, ובתקופה ההיא ההבדלים בין באר שבע שעוד הוגדרה כפריפריה לעיר בשרון היו מאוד מורגשים.  "התייחסו אליי כאל נטע זר. הייתי שונה ושקופה. אחרי תקופה כואבת של קשיי הסתגלות למציאות החדשה, הבנתי שכדי להיות ראויה ולזכות בתשומת הלב עליי לשנות את המראה החיצוני שלי. בתקופת בה הייתה בחטיבת הביניים עוד לא היו רשתות חברתיות ולדבריה המצב כיום חמור יותר מאשר בזמנה. אני לא מקנאה בכלל בנוער של היום ובעיקר בבנות שגולשות באינסטגרם וצופות בבחורות צעירות דקות גזרה ושזופות. המסר שהן מקבלות הוא שגם הן צריכות להיראות כך וזה מובל אותן להשתעבד למודל היופי המעוות הזה. מתוך המצוקה החברתית ותחושת השקיפות היא בחרה ללמוד משחק למרות ההתנגדויות בבית.  כיצד הגיבו בבית להחלטה שלך לפנות ללימודי משחק? ספגתי בבית תרבות רוסית והוריי תמיד הכניסו לי לראש שצריך לשאוף להשכלה גבוהה וללמוד מקצועות כמו רפואה ועריכת דין. אמי, שהייתה מעורבת מאוד בחיי ניסתה לנתב את המסלול שלי לכיוון "הרצוי". זה נמשך כך עד שיום אחד קבעתי עובדה ואמרתי לה שרק אני אחליט מה לעשות עם החיים שלה. בסופו של דבר היא קיבלה את זה.   סימון תגלם את דמותה של מישל בהצגה "הסודות" שתעלה ב – 27.5 ב"בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי", דמות שהיא מתארת כהפך הגמור ממנה: מוחצנת, מקובלת, כריזמתית, מגיעה מבית עשיר וסוחפת אחריה את כל הבנות במדרשה. 
צילום יהב טרודלרצילום: צילום יהב טרודלר
צילום יהב טרודלר איך הצלחת להיכנס לדמות שהיא הפוכה ממך? "בתור נערה, כשהייתי יושבת לבדי במסדרון בית הספר צפיתי מהצד  בקנאה בחבורת הבנות המקובלות והפופולריות בשכבה. בדיעבד, ההתבוננות הזו סייעה לי להיכנס לתוך עולם אחר משלי. מישל היא מי שחלמתי להיות ומעולם לא הייתי. טווסית כזאתי שכולן הולכות אחריה. היא האלטר אגו שלי" ההצגה "הסודות" מגוללת סיפור התבגרות בעולם שבו אסור לחלום מחוץ לכללים. במרכז העלילה ניצבת בתו של דיין חרדי, הרב הס, שמצליחה לשכנע את אביה לדחות את חתונתה ולאפשר לה ללמוד במדרשה ייחודית לבנות בצפת. את חלומה החתרני להיות הרב-אישה האורתודוקסית הראשונה היא חולקת רק עם מנהלת המדרשה, הרבנית דבורי.דבורי, שהבטיחה לאביה של נעמי להכין אותה לחיי נישואין, מגלה שנעמי היא עילוי ומחליטה להפר את הבטחתה לדיין. היא גם בוחרת בנעמי להיות החברותא של מישל, תלמידה סוררת, שנשלחה למדרשה כעונש על חטא אפל וסודי.  נעמי נחושה אמנם להיות רב-אישה, אך הקשר בינה לבין מישל סוחף את שתיהן למחוזות בלתי צפויים ומאיים להרוס את כל חלומותיה. אלו שידעה עליהם וגם אלו שלא.  ההצגה "הסודות" תעלה בין התאריכים 27.5-15.6 באולם גרי בילו ב"בית הספר לאמנויות הבמה בית צבי" בשעות הבוקר והערב. ניתן להזמין כרטיסים באתר בית צבי  
עמוד הבית ראשי

art