X

ראש העיר מתן דיל מציג: פסטיבלים לא, שיפוצים ויועצים כן

מצבה הכלכלי של עיריית רחובות קשה אבל זה לא מונע מראש העיר לשפץ לשכות ולמנות יועצים בשכר של מאות אלפי שקלים בשנה- וארועי תרבות? להם אין תקציב. העיריה:"לא בוצעו עבודות שיפוצים אלא תיקון ליקויים בלבד; הטענות הקשורות למינוי משרות משוללות כל יסוד.אין מקום לקיים אירוע מימונה המוני ופומבי בתקופת מלחמה ובזמן שיש למעלה מ-100 חטופים בשבי בעזה".

מתן דיל
מתן דיל

עיריית רחובות בגרעון גדול שכולל עשרות מליוני שקלים, מה שלא מפריע לראש העיר לבקש את אישור המועצה לשני יועצים בשכר ולסגניו לשפץ את הלשכות שלהם, בו בזמן שאירועי תרבות מתבטלים בשל טענות לגירעון תקציבי.

ראש העיר הנכנס, מתן דיל מאוד רצה להיכנס ללשכה שלו בצורה חלקה, אלא שהוא גילה בדרך שהעירייה עם חובות ענקיים, עובדים מיותרים והמון התחייבות קואלציונית, אלא שאחרי ההודעות לעיתונות שמפארות את פועלו ואת הרצון שלו להזרים דם חדש בעיר, ל״גל גפן רחובות״ נודע כי מעשים כנראה הם לחוד. בשבועות האחרונים מאז נכנס לתפקיד, שיפץ דיל את הלשכה שלו ואיתו שני סגניו אביב איטח ושוקי קרומר, בישיבת המועצה הקודמת הוא ביקש למנות את שרית טיבי כעוזרת אישית ואת פז גואטה, מנהלת לשכה, ובישיבת המועצה הקרובה הוא יבקש למנות את דודי ביכלר ואלי דוד לתפקיד עוזרי ראש העיר כשהעלות תסתכם במאות אלפי שקלים מדי שנה. ל״גל גפן רחובות״ נודע כי אחד מהשניים עתיד להיות בחדרו של אמיתי כהן ובימים אלה החדר משופץ על מנת שיתאים ליועץ שעוד לא מונה אבל כבר יודע איך יראה החדר שלו. במקביל, אתמול דווח כי פסטיבל הפסלים וכן מירוץ האופניים המסורתי יבוטלו השנה, בגרסה הרשמית דובר על אבטחה והמורל הלאומי, בגרסה הפחות רשמית נמסר על ידי חברי מועצה כי הסיבה היא גם כלכלית בשל הגרעון המצטבר של העיריה, אלא שכל זה עומד כאמור בסתירה מוחלטת להתנהלות הבזבזנית בה נוקט ראש העיר שרק נכנס לתפקיד. סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות שוקי קרומר התייחס לדברים וטען בשיחה עם ״גן גפן רחובות״ כי הוא היה שותף להחלטה שיש לבטל את פסטיבל הפסלים בגלל המצב של המלחמה והחטופים וגם בגלל עניין התקציב, כשנשאל אם זה לא עומד בסתירה להחלטה למנות עוד יועצים ענה כי זוהי החלטה של ראש העיר ומותר לו לעשות כך. מרחמים מלול, ראש העיר לשעבר נמסר ״מתן דיל בעזרת כתב החצר שלו מפרסם הרבה דברים שבשקר יסודם ובזה למעשה הוא מכפיש אותי כאילו שאנחנו בסיבוב שלישי של בחירות. בע״ה במועצת העיר אציג את התמונה הכספית האמיתית ,אני לא התגאיתי בכך שבמשך 15 שנה את כל משכורות העובדים כולל כל תוספות השכר שהיו במהלך השנים, ותמיד בזמן , כולל המשכורת האחרונה שהתפאר בה שהוא דאג לשלם כאשר הכנתי אותה מראש לפני שעזבתי ( זה מצחיק הרי שהוא נכנס ב 7/4 לתפקיד כשנתתי כבר הוראה לשלם ב-8 בחודש . ויש לי עוד הרבה מה לומר בנידון. בינתיים אני הולך למכור את האופניים , את המנגל , ולחלק את כל מה שהכנו למימונה - כי הכל ביטל - בוטל - ביטלו . בושה וחרפה . אבל כסף לכל הסגנים / היועצים / העוזרים / הנהגים , יש לו״. מעיריית רחובות נמסר בתגובה כי :"בלשכתו של ראש העיר ובלשכתם של הסגנים אותם אתה מציין לא בוצעו עבודות שיפוצים אלא תיקון ליקויים בלבד, כמו צביעת קירות שבוצעה ע"י עובדי אגף התחזוקה, תיקוני חורים והתאמות לצרכים שלהם עבור קבלת קהל ונגישות. טענותייך הקשורות למינוי משרות משוללות כל יסוד. שרית טיבי עבדה בלשכת המנכ"ל וכעת הועברה לעבוד בלשכת ראש העיר- ולכן אין במקרה זה תוספת משרות. לא מוכרת לנו עובדת בשם יפעת גואטה ודודי ביכלר אינו עובד עירייה ולכן הטענה כי משופץ בימים אלה משרד עבורו שגויה. עיריית רחובות ביטלה את אירוע המימונה מאחר וישנם עדיין 133 חטופים בשבי ומדינת ישראל נמצאת במלחמה. אין מקום לקיים אירוע המוני ושמח שכזה בתקופה הנוכחית. אירוע רוכבים עצמאות בוטל משיקולי אבטחה ובהמלצת משטרת ישראל ואגף הביטחון בעירייה.
עמוד הבית ראשי חדשות רחובות רחובות

art