X

עיריית ראשון לציון חנכה מתנ"ס ללא הנגשה לנכים

עיריית ראשון לציון חנכה מתנ"ס בשכונת כצנלסון, אבל לא הנגישה אותו לבעלי מוגבלויות. התושבים: " מה אמור לעשות ילדים נכים? כיצד יעלו במדרגות? " עיריית ראשון לציון: המקום יונגש בעוד מספר חודשים

צילום: גל גפן
צילום: גל גפן
חלם זה כאן: העירייה פתחה מתנ"ס חדש בשכונת כצנלסון, אולם לא הנגישה אותו לבעלי מוגבלויות תושבי שכונת כצנלסון חיכו שנים למתנ"ס בשכונה, לפני מספר שבועות נחנך המתנ"ס אולם תושבי השכונה גילו כי אין הנגשה במקום לנכים ולעגלות. " שמחנו מאוד שסוף סוף יש בשכונה מתנ"ס מושקע" מספרת תושבת השכונה אשר ילדיה לומדים בבית הספר "בארי", היינו במקום והכל נראה חדש ונהדר, אני הגעתי עם שני ילדי והתינוקת בת חודשיים בעגלה, כשרציתי להכנס ראיתי שאין הנגשה לעגלות, הייתי המומה, איך פותחים מתנ"ס ללא הנגשה, מה אמורים לעשות ילדים נכים והורים עם עגלות? לא מכבד בעיני, כיצד אמורים להיכנס למקום ילדים עם מוגבלויות? תושב נוסף שמנהל עסק בעיר ובנו לומד בבית הספר סיפר ל"גל גפן ראשון לציון" המצחיק הוא שבעסק פרטי כדי לקבל רישיון לעסק שולחים פקח לפני הפתיחה ואם אין הנגשה מחוייבים בחוק לסדר את זה, אין רישיון עסק ללא הנגשה וכמובן שיש גם קנסות והרבה כאבי ראש, האם עיריית ראשון לציון לא מחוייבת למה שמחוייבים כל בעלי העסקים בעיר? ועוד מדובר למתנ"ס של ילדים, שזה הרבה יותר חשוב מעסק, עצוב, ממש כך, מה שדורשים מבעלי העסקים העירייה פטורה.
כיסא הגלגלים שנתרם (1)צילום: כיסא הגלגלים שנתרם (1)
מעיריית ראשון לציון נמסר: עיריית ראשון לציון מקדמת ככלל - את הנגשת מבני הציבור בעיר לטובת כלל התושבים. מתנ"ס בארי נחנך לאחרונה ועבודות ההנגשה יתחילו בחודשים הקרובים, כחלק מתוכנית העבודה השנתית - הרבה לפני החיוב בחוק שיוון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הקובע כי כלל מבני הציבוריים יונגשו עד מרץ 2026.  
חדשות ראשון-לציון ראשון-לציון

art