X

בת ים: כיצד הפך "טל בורגר" למוסד קולינרי בעיר 20 שנה?

טל אבנד, בעל המסעדה "טל בורגר" למד משפטים לפני 30 שנה אבל החליט ללכת אחרי הלב ופתח את "טל בורגר" שהפך למוסד קולינרי בבת ים

. צילום רונן מלחן דה סושיאליסט
. צילום רונן מלחן דה סושיאליסט
"אני חושב שבעצם הסוד להחזיק 20 שנה ויותר בתחום שלנו לא טמון במזל, אלא באמונה בדרך, הקפדה על הפרטים הקטנים ולהפוך את הצורך לחדש ולהפתיע כל הזמן את הלקוחות שלנו לדרך חיים" כך מספר טל אבנד בעל המסעדה " טל בורגר" בטיילת בת ים שהפכה למוסד קולינרי . בחודש שעבר חגג המקום עשרים שנה, דבר שהוא לא מובן מאליו בתחום הקולינרי בעיר ובארץ בכלל, האווירה במקום בשילוב הקונספט של המבורגרים בטעמים שונים ובתפריט מאד ממוקד המציע מגוון מנות וטעמים ממדינות העולם בליווי תוספות ורטבי בית יחודיים שנרקחו במקום במיוחד ושאורחי המסעדה אוהבים, הפך את המקום לסיפור הצלחה ולעלייה לרגל מכל הארץ. "במקור למדתי משפטים ובשלב די מוקדם החלטתי להתמסר למה שאני באמת אוהב ולפתוח מסעדת המבורגרים" מספר טל אבנד, בן 50 הנשוי לנטי. לזוג חמישה ילדים והם עובדים צמוד כאשר נטי אחראית על הצד הקולינרי והמטבח. הסיפור של טל בוגר מתחיל לפני שלושה עשורים "בתחילת שנות התשעים נסעתי עם חברים לטיול הגדול של אחרי הצבא לארצות הברית" מספר טל "הרעיון היה לראות את ניו יורק של אותם ימים, זה היה בגדר הלם תרבות אמתי. לשם המחשה, זו הייתה תקופה שבה אנשים עדיין עישנו באוטובוסים, במושבים האחוריים של המטוס ובבתי הקולנוע, כל בו שלום בתל אביב נחשב לבניין הכי גבוה בארץ וההמבורגרים המצליחים בישראל היו בבורגראנץ' ומק דיוויד למי שזוכר, חוץ ממקדונלד'ס שהייתה להיט ענק, שעדיין לא הגיע לישראל, הפעם הראשונה שאכלתי המבורגר אמתי הייתה בדיינרים של ניו יורק. במשך כמה שנים השתעשעתי ברעיון להביא לארץ את בשורת ההמבורגר האמתי, אבל כמו ילד טוב של אמא הלכתי ללמוד משפטים וזנחתי את הרעיון" בחודש יוני בשנת 2002 בדיוק לפני 20 שנה החליט טל להגשים את החלום והייעוד שלו ופתח את "טל בורגר" בטיילת בת ים. "בתחילת הדרך טל בורגר הגישה מנות בסגנון דוכן מזון מהיר" מסביר טל "עם השנים למדתי את תחום המסעדנות, התמקצעתי בתחום הבשר ופיתחתי את הקונספט הנוכחי"
המבורגרצילום: המבורגר
. צילום רונן מלחן דה סושיאליסט   מה מייחד את המקום שלכם? ההמבורגר שלנו עשוי מנתחים של זן הולשטיין מגידול מקומי והוא נטחן טרי מדי יום. כדי להבטיח את האיכות הגבוהה ביותר, אני עובד עם מגדלים מקומיים ובוחר את הנתחים בעצמי בתחום הקולינרי יצרנו קונספט שהיה חדשני בזמנו, שמשלב טעמים שונים בהשראת 9-עמים מרחבי העולם. במסגרת זאת, הלקוח יכול לגוון וליהנות בכל פעם מהרכב מפתיע, אבל גם מאוזן של תוספות ורטבים. בין הרכבי הטעמים של טל בורגר ניתן למצוא המבורגר הולנדי מעופף, ארגנטינאי מושלם, מרוקאי אש ועוד טעמים, שהקהל שלנו מאוד אוהב. השבוע אנחנו משיקים שלושה טעמים חדשים לקראת יום ההולדת ה-20 לטל בורגר: הודי בוליוודי, פרובאנס גורמה ולואיזיאני מעושני, במסגרת חגיגות יום הולדת 20 למסעדה יקבלו חברי מועדון הלקוחות ומצטרפים חדשים למועדון המבורגר 220 גרם פרמיום אנטרקוט או פרמיום טלה ב-20 ₪ בלבד, אנחנו כאן מחכים לכולם עם הרבה אהבה באוכל.
בת ים טל בורגר

art