לוד: אופניים חשמליים ב-2020
בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, לוד מדורגת שלישית בכמות הדוחות שניתנו לרוכבים
- ד' טבת התשפ"ב
תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים כאשר בשנת 2020 חולקו בתחומיה 9,064 דוחות, פער משמעותי מהעיר הבאה אחריה, ירושלים, שברחובותיה חולקו 3,329 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים. לוד היא המדורגת שלישית עם 1,334 דוחות, עליה של 86% בהשוואה לכמות הדוחות שחולקו בעיר בשנת 2019. שנת 2020 הייתה שנת שיא במספר רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים שנהרגו בתאונות דרכים. בנוסף לכך, חלקם היחסי של רוכבי האופניים והקורקינטים החשמליים מתוך כלל ההרוגים זינק בשנת 2020 לשיעור של 8.2%. עד כה (1.12.2021) נהרגו בתאונות דרכים 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, המהווים 5% מכלל הרוגי תאונות הדרכים. ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כולנו מרגישים את חוסר הביטחון האישי כאשר אנחנו הולכים על המדרכה וגם כאשר אנחנו נוהגים בכביש. רוכבי אופניים וקורקינטים רבים מתנהגים כאילו חוקי התנועה לא חלים עליהם. בכך הם מסכנים את עצמם ואת כולנו ויוצרים בכביש אווירה של כאוס שפוגעת בכלל הציבור ועולה גם בחיי אדם. מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".