X

פיילוט: אפליקציה למלווה בהסעות

  • ז' אב התשע"ט

רונן דמארי

  ד"ר הדס הכהן קיבלה סקירה מאחראית משרד המלווים שולמית נחום והאחראי על מערך ההסעות העירוני רפי דואני, לגבי תהליך גיוס ושיבוץ מלווה, מרגע פנייתו הראשונית למשרד "מלווים" עד להעסקתו בפועל . בין היתר מדובר בתנאי הקבלה וההעסקה של המלווים, ההדרכה למלווה ומה היא כוללת, פיקוח על מערך המלווים וההסעות, בניית הרכב ההסעה והתאמת המלווה לאוכלוסייה, סיטואציות אפשריות שהמלווה עשוי להיתקל בהן, הנהלים המקובלים לאיסוף והורדה, צוות מוקד מערך המלווים ותפקידו, ומעורבות הורית בעידן של טכנולוגיות ואמצעים אלקטרונים. ד"ר הכהן אמרה השבוע ל"גל גפן" : "ברגע שמלווה עולה להסעה הוא מדווח למוקד והמוקד עורך מעקב עד לסיום עבודתו. האפליקציה מאפשרת דיווח על מספר הילדים שעלו להסעה באותו יום ומתי כל אחד מהילדים יורד מההסעה. כאמור, מדובר בפיילוט ובשלב זה הבקרה היא עבור הרשות. מערך המלווים כולל 400 איש וקיימת הקפדה על נוכחות מלווה בהסעה שחלילה לא תצא הסעה ללא ליווי. במקרה של היעדרות מלווה, יש לנו מאגר של מלווים ממלאי מקום. כוננים מקבלים את ההודעה על היעדרות ומקפיצים מלווה מתוך המאגר. הצורך בפיקוח ושליטה נגזר גם מאופי העבודה וזאת כיוון שכל המלווים עובדים בנקודת זמן אחת. אני שמחה על השימוש באפליקציה ומתרשמת מהעבודה האחראית והמקצועית שנעשית על ידי צוות המוקד ובראשו שולמית נחום ורפי דואני והצוות שלו. אני יכולה לספר שכל מקרה חריג שהועבר אלי והפניתי, טופל באופן מיידי ובאחריות רבה". עוד הוסיפה חברת המועצה: "אחד הנושאים החשובים להורים וילדי החינוך המיוחד הוא נושא ההסעות והמלווים.  נושא שיש לו השפעה ישירה על אופי התפקוד שלהם במהלך היום והשקט הנפשי של ההורים שילדם בטוח.  על כן, בנוסף השנה ההדרכה למלווים תכלול לצד ההנחיות גם סקירה על לקויות שונות על פי הצרכים של כל לקות, והצגת סיטואציות אפשריות בשילוב המשתתפים".   צילום: פרטי
חדשות העיר משני

art