X

בשורה לתושבי העיר

  • ז' אב התשע"ח
רונן דמארי העבודות לקו האדום של הרכבת הקלה ממשיכות וכעת נודע שהקו החום, שיתחבר לקו האדום בבת ים ויחצה את ראשון לציון, צפוי להגיע עד לנמל תעופה בן גוריון. על פי התכנון המקורי, הקו היה אמור לחלוף ברמלה ולהסתיים בלוד. הארכתו לנתב"ג צפויה לצמצם את תנועת כלי הרכב בכבישי ראשון לציון, רמלה ולוד. העירייה צפויה להגיש את השגותיה על תוואי הרכבת שהוצע, בין היתר העברת הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש, וכן העברת המסלול למדרחוב רוטשילד ואחד העם ולא ברחוב הכרמל הצר. בעירייה יקיימו בחודש הבא שלושה מפגשי הסברה פתוחים לציבור. התושבים מוזמנים להגיע ולהביע השגות והערות נוספות. להלן מועדי המפגשים ומיקומם: 1.8.18 בשעה 18:15 במרכז פיס רביבים- רחוב גוש עציון 23, 6.8.18 בשעה 18:15 באחוזת נווה חוף רחוב המגילה 30, 21.8.18 בשעה 18:15 בבר רחוב, מדרחוב רוטשילד. אורך תוואי הקו החום מגיע לכ-30 קילומטרים, והוא כולל 44 תחנות. הוא חלק מרשת מטרופולינית בגוש דן, הכוללת גם את הקו האדום, הירוק והסגול. הרשת המטרופולינית מבוססת על מעברים בין קווי הסעות ההמונים וקווי הרכבת הפרברים, כדי ליצור ניידות אזורית בכל מטרופולין תל אביב. כזכור, ראשון לציון היא הרשות היחידה בישראל שביקשה וקיבלה ממשרד התחבורה אור ירוק לקחת את המושכות לידיה ולהשיג את המימון באופן עצמאי להקמת הקו החום. בעירייה מעריכים שמהלך זה צפוי לזרז משמעותית את לוח הזמנים. ההערכה היא שעלות הקמת הקו נאמדת בכ-10 מיליארד ₪. לצורך הקמת הקו, תקים העירייה תאגיד עירוני בשליטת העירייה ובו יהיו חברות הרשויות אשר הקו עובר בשטחן: רמלה, לוד ובאר יעקב. גיוס התקציב ישען על מימון בינלאומי, בלא שהעירייה בפעולותיה האחרות עלולה להינזק מהקמת הקו. חברת נת"ע (נתיבי ישראל) מעריכה כי הקו ישמש כ-124 אלף איש ביום ולמעלה מ-17 אלף איש בשעת השיא בבוקר. בעירייה טוענים שהקו החום אשר יתחבר לקו האדום של הרכבת הקלה ולמעשה לכל גוש דן, צפוי לשנות לגמרי את פני התחבורה בעיר ולשפר דרמטית את איכות חיי התושבים.   הדמיית הקו החום ברוטשילד- קרדיט: משרד מנעד  
חדשות העיר חדשות העיר משני חדשות העיר ראשי

art