X

"ואז הגיעה טלי"

  • א' סיון התשע"ח
אין כזה דבר- אימהות מושלמת! בזכות משחקה המצוין והמרגש של שרליז ת'רון, כאמא מותשת עם בעיות נפשיות שלאחר לידה שלישית. תחוו ביחד איתה את המשברים בדרמה מתובלת בהומור שכתבה התסריטאית דיאבלו קודי (זוכת האוסקר 2007 על "גונו"). כמי שצפה בה בתפקיד הרוצחת הסדרתית הראשונה בארה"ב, איילין וורנוס שהוצאה להורג, בסרט "מונסטר" עליו קיבלה אוסקר וגלובוס הזהב ב- 2004. או כ-"מכסחת קטלנית" עם היד הביונית בסרט "מקס הזועם: כביש הזעם" (2015) או כסוכנת חשאית שהיא פצצת אנרגיה בסרט "פצצה אטומית" (2017), אני יודע שהיא מסוגלת לגלם כל תפקיד בצורה מושלמת. הפעם שרליז הוסיפה למשקלה 23 ק"ג (14 ק"ג במונסטר) ולא הסתירה ולו לרגע את גופה המדולדל (שזוכה להערה מצד ילדיה בסרט) ואפילו את רגע ההנקה. היא מוסיפה עוד נדבך/רובד משמעותי למגוון הדמויות שגילמה, מאז החלה את הקריירה שלה כשחקנית ב- 1996. מארלו (שרליז ת'רון) היא אמא לשני ילדים די בעייתיים, שנמצאת ימים ספורים לפני לידת הבת השלישית והבלתי מתוכננת (נרמז). יש לה בן שסובל מסוג מסוים של הפרעה, המלווה בהתפרצויות בלתי רצוניות, שאינן מובנות דיין לסביבה ובעיקר למערכת החינוך. בעלה (רון ליווינגסטון-"אחים לנשק") אף הוא תלותי כילד נוסף, שקוע בעולמו, לא נוקף אצבע בגידול ילדיו ומשחק בפלייסטיישן במרבית זמנו החופשי. יש לה בעיות בבית הספר עם ההנהלה, בשל התנהגות הבן ובקיצור, הכול מבולגן ובלתי נשלט בבית ואו.טו.טו -בראשה. אחיה העשיר מציע לה לממן עוזרת/אחות/נני לשעות הלילה. מכאן נרמז על מצבה של מארלו בלידת הבן הקודמת. היא דוחה את הצעה, אך חוזרת בה כמה שבועות לאחר הלידה כשהיא מותשת וכמעט בלתי מתפקדת. או אז נכנסת לתמונה טלי (מקנזי דיוויס-"קוד שרוף"), צעירה יפה וחופשייה, עם תובנות היפיות על החיים וידע נרחב בתחומים רבים. זוהי מעין "מרי פופינס" לילדים ומבוגרים. אחת שיודעת לפתור כל דבר. זו שבנוסף לטיפול בתינוקת היבבנית, מצחצחת וממרקת את הבית, מכינה אוכל (פיצות קפואות- אאוט!) וקינוחים "מהסרטים", גורמת למארלו להיפתח ו... לתת תשובה לכל דבר ואפילו מוכנה להצטרף ל... מהיכן באה טלי ולאן היא הולכת בתום משמרת הלילה? לא ברור! ולדעתי, היא יותר מדי פרפקציוניסטית. בקיצור, האם תמו הבעיות? לא בטוח! כי... לא אגלה מה אומרת טלי למארלו בשיחה מסוימת ובהמשך לקראת סוף הסרט, היו דרוכים ובעיקר קשובים לדברים הבוטים של הרופאה למארלו! (אשתי שצפתה עימי בסרט, החמיצה את הפואנטה/פאנץ ליין או הטוויסט ונאלצתי בתום ההקרנה, לעדכן אותה בפרטים שהחמיצה ואולי טוב שכך?). זהו שיתוף הפעולה השלישי והמבורך בין הבמאי הקנדי ג'ייסון רייטמן והתסריטאית דיאבלו קודי "גונו" ו-"תקועה"(2011- אף הוא עם שרליז ת'רון) והסרט הוא חיבור בין השניים, מה גם שקודי, אם לשלושה, שחוותה על בשרה את הנושא, כתבה תסריט שיש בו הומור שמונע את הגלישה לקדרות. דרמה קומית עצובה, על אימהות ובעיקר הדיכאון שלאחר לידה. כל אמא מכירה את החלומות לצד המציאות "העגומה" ו... קודי מורידה "סטירה" מצלצלת לאבות/גברים! לא נורא, תפנימו! אל תאמרו "ברוך שלא עשני אישה" (שובינסטי). אל תתעסקו יותר מדי בחומריות ובילויים אהובים כמכונית, פלייסטיישן וטלוויזיה, תנו לנשים כבוד, אהבה, בטחון, פינוקים, הפתעות משמחות, "כירבול" משותף ובעיקר, עזרה בגידול תינוקות וילדים. זו הכוונה בסרט ושרליז ת'רון המעולה (לדעתי) נותנת את הלב והנשמה בסרט! גם משחקה המרענן של מקנזי דיוויס ראוי למחמאה וכך גם הילד אשר מילס פליקה, בתפקיד ג'ונה, הבן הבעייתי. לגבי רון ליווינגסטון כבעל, הוא נראה רדום ובעיקר לא אכפתי, כנראה שזו הייתה הכוונה, לא לשבץ שחקן נוצץ שעלול "לגנוב את ההצגה" משרליז. סרט שהורים צעירים חייבים לראות ואוהבי/חסידי שרליז ת'רון (עליהם אני נמנה), לא יחמיצו! בכל הופעה, זוהרת או עמומה, היא תמיד שווה צפייה. מומלץ! אינו מיועד לשוביניסטים!בשבוע שעבר הקדמתי ופרסמתי ביקורת לסרט "הרוכב" (ציון 4), שיעלה רק השבוע!
קולנוע

art