n
דף הבית / חדשות בת-ים / "חד משמעית קרה פה נס גדול"

"חד משמעית קרה פה נס גדול"

את ערב שבת האחרון, שלושת האחים לבית משפחת שוישה לא ישכחו לעולם גם לא שני המתרחצים אותם הצילו ממוות בטביעה

האחים ישי ועידו שוישה לאחר האירוע- צילום פרטי (1)
האחים ישי ועידו שוישה לאחר האירוע
צילום: פרטי

יום שישי בערב לאחר ארוחת השבת, ישבו האחים לבית משפחת שוישה- אלדד (27), ישי (24) ועידו (21), במרפסת ביתם המשקיפה לחוף טובגו בבת ים והעבירו את השעות היפות עם סבא שהגיע להתארח. אל מול עינם, החלה דרמה גדולה כשהם ראו מהמרפסת, שני אנשים נסחפים לים ונאבקים בגלים. האחים לא היססו לרגע ובתוך דקות אחדות הם כבר היו במים הסוערים ונאבקו על חייהם של שני זרים שבזכותם לא איבדו את חייהם בין הגלים.

מספר האח הצעיר עידו: "ישבנו במרפסת לאחר הקידוש, כשבאופן חריג סבא שלנו נשאר עד מאוחר מה שאף פעם לא קורה, אז ישבנו יחד איתו במרפסת, ואז שמענו כמה אנשים שצועקים מהחוף ובמקביל ראינו שני אנשים שנכנסים בלי חשיבה מוקדמת אל תוך הגלים. יש לי עבר בתור עוזר מציל ואני גם גולש שנים רבות, אז ידעתי לזהות שקורה משהו לא רגיל. הם רצו אל הים שהפך להיות מ"פלטה" לים סוער, ובאמת מזל שאנחנו קלטנו את המצב, כי ידענו לזהות שמדובר במצוקה.

ברגע שהראשון נכנס למים, אני כבר הייתי עם האצבע על המעלית והשני כבר עשה את הטעות ונכנס אחריו. אני ואחי ישי, רצנו במהירות לחוף ואני נכנסתי ראשון למים במטרה להגיע אליהם כמה שיותר מהר. במקביל ישי, הגיע יותר לעומק, הצליח למצוא את הבחור השני שנכנס והעלה אותו על הגלשן. אני המשכתי לחפש ופתאום קלטתי בן אדם חסר הכרה עם הראש בתוך המים. ידעתי שיש לי כמה שניות לתפוס אותו לפני שהוא שוקע ונעלם. תפסתי אותו והתחלתי לעשות לו החייאה בתוך המים. מדובר באדם גדול מימדים ואני עומד איתו בצורה לא שיגרתית כשהוא רוכן עלי ממש בתוך המים. הוא חזר להכרה ואיבד אותה כמה פעמים תוך כדי ההחייאה ואני במקביל ניסיתי להוציא אותו לחוף ונאבקתי גם בגלים וגם בלהשאיר אותו בחיים. לא יודע איך הצלחתי בסופו של דבר, אבל הגעתי איתו לחוף, שם חיכה אחי הגדול אלדד, שעזר לי למשוך אותו והמשיך לבצע בו פעולות החייאה. כשהצלחתי להוציא אותו ואלדד לקח עליו אחריות, הייתי רגוע כי לאלדד יש עבר צבאי והוא יודע לפעול במצבים כאלו. הסתכלתי חזרה לים וראיתי את אחי ישי, עדיין על הגלשן עם הבחור השני. רצתי חזרה לים לעזור לו ולמזלנו הבחור היה בהכרה אז הצלחנו להסביר לו איך להחזיק בגלשן בשביל שנוכל שלושתנו לצאת.

בחוץ כבר חיכו לנו מד"א וניידות משטרה ולקחו את האירוע משם. הבחור הראשון, לא היה במצב טוב, אבל החיים שלו ניצלו. הבחור השני, היה בהכרה מלאה ופשוט חיבק אותנו והודה לנו על מה שעשינו. אנחנו גם פונינו לבית החולים לבדיקות, אני בלעתי המון מים והקאתי, אבל עם הזמן זה נרגע ולמזלי יצאנו מזה בצורה טובה. אני באמת מרגיש שקרה שם נס, היו שם כל כך הרבה דברים לא רגילים שהתחברו ובזכותם הצלחנו להציל אותם, שאין לי ספק שהיה שם נס. העובדה שסבא נשאר עד מאוחר ובזכותו למעשה ישבנו בשעה הזאת במרפסת וראינו מה קרה, בנוסף במים, אם לא היה לי את הכמה סנטימטרים האלו בשביל לעמוד על קצות הבהונות על החול במים, לא הייתי יכול לבצע החייאה, אם הוא לא היה מחוסר הכרה, הוא מהלחץ היה יכול לשלוח אגרופים בלי לדעת לאן וזה היה יכול להיגמר בצורה רעה. היה פה נס, אין לי הסבר אחר איך הצלחנו לצלוח את האירוע הזה בשלום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות