n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים ציינה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית

בת ים ציינה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית

בפעם ה-23 ברציפות, ציינה אתמול (ראשון) העיר בת ים את יום הניצחון על גרמניה הנאצית שהתרחש לפני 76 שנה, בצעדה וטקס מרגש

יום הניצחון על גרמניה הנאצית (3) צילום דוברות עיריית בת ים
יום הניצחון על גרמניה הנאצית- צילום: דוברות עיריית בת ים

בצעדה בהובלת ראש העיר, צביקה ברוט, המשנה לראש העיר, עו"ד אנסטסיה סהר, מחזיקת תיק הקליטה, ומנכ"לית העירייה, יודפת אפק-ארזי, צעדו עשרות ווטרנים (ותיקי מלחמת העולם השנייה), פרטיזנים, נצורי לנינגרד (היום סנט פטרסבורג) וניצולי שואה, כשהם מעוטרים בסמלים ואותות מלחמה. לצידם צעדו בני משפחותיהם, חניכי תנועות הנוער בעיר וכן תושבים רבים שהביעו להביע כבוד והערכה ללוחמים הוותיקים והאמיצים. 

לקראת הטקס המצוין כל שנה סמוך לאנדרטה שברחוב העצמאות, חטיבת תשתיות החלה במבצע מיוחד להאצת העבודות הפיתוח בשדרות העצמאות ופתיחת המקטע של האנדרטה במיוחד לקראת הטקס על מנת לקיימו כסדרו.

יום הניצחון על גרמניה הנאצית (2) צילום דוברות עיריית בת ים

יום הניצחון על גרמניה הנאצית מצוין בישראל מדי שנה ב- 9.5, ביוזמת עולי ברה"מ לשעבר. ביום זה מעלים על נס את תרומתם של מיליון וחצי היהודים שלחמו במלחמת העולם השנייה בצבאות בעלות הברית וביחידות הפרטיזנים, ובהם חצי מיליון היהודים שלחמו בצבא האדום של ברית המועצות לשעבר.

יותר מ-250,000 חיילים יהודים נהרגו במלחמת העולם השנייה, רובם חיילים בצבא האדום וביחידות הפרטיזנים. כ-200,000 לוחמים יהודים זכו באותות הצטיינות על לחימתם.

ראש העיר, צביקה ברוט, נשא דברים בתחילת הטקס לאחר הצעדה המסורתית ואמר: "לפני שנה בשיאה של מגפת הקורונה הגעתי לבקר באחד ממרכזי הדיור המוגן בעיר. במהלך הביקור ניגש אליי אחד הדיירים במקום, שהיה לוחם בצבא האדום בזמן מלחמת העולם השניה, וביקש ממני דבר אחד – אל תשכחו אף פעם את הסיפור שלנו. הדברים של הוטירן, תושב העיר, מזכירים לי ולכל תושבי העיר כמה חשוב ציון היום והמסורת של הטקס והצעדה מידי שנה, ואני מתחייב שנמשיך לזכור את הסיפור שלהם כל השנה כל שנה"

יום הניצחון על גרמניה הנאצית (1) צילום דוברות עיריית בת ים

צילומים: דוברות עיריית בת ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות