n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: ניצחון בבג"צ- מספר המתפללים יושווה למספר המפגינים

בת ים: ניצחון בבג"צ- מספר המתפללים יושווה למספר המפגינים

מאבק ראשי הערים להשוואת מספרי המפגינים והמתפללים רושם הצלחה בעקבות הבג"צ שהוגש ביום חמישי: המדינה הציגה מתווה המשווה בין מספרי המפגינים לבין מספרי המתפללים בשטחים הפתוחים.

צביקה ברוט ליאת שוחט בגצ צילום דוברות עיריית בת ים

כעת משרד המשפטים הציג מתווה שבא להשוות בין מספרי המפגינים לבין מספרי המתפללים בשטחים הפתוחים. בג"צ ראשי הערים, אותו הוביל ראש עירית בת-ים צביקה ברוט יחד עם ראש עירית אור יהודה ליאת שוחט, וראש עירית קריית שמונה אביחי שטרן, הגיע על רקע החלטת הממשלה לבצע סגר ולהגביל את בעלי העסקים ואת מספרי המתפללים בערים.

לדברי ברוט- המדינה ביקשה מהם לעמוד מול מאות אלפי תושבים ולהסביר להם מדוע עליהם להתפלל בקבוצות קטנות ביום כיפור או להימנע מלהפעיל את העסק שלהם – אך במקביל היא אישרה לעשרת אלפים מפגינים להגיע מדי שבוע בניגוד לכללי הקורונה להפגין בבלפור. לדבריהם, תושבים רבים סירבו בשל כך להקשיב להנחיות הקורונה, והם זעמו על כך שהמדינה אפשרה למפגינים להתכנס ללא מגבלות ובאופן חופשי.

העתירה, אשר הוגשה על ידי עו"ד אילן בומבך, ביקשה מבג"צ לקבוע כי שתי הזכויות – הזכות להפגין והזכות להתפלל – הן זכויות שוות, ויש לקבוע כללים אחידים הן להפגנות והן לתפילות בשטחים פתוחים.

לדברי העותרים- ברוט, שוחט ושטרן, הנימוק לעתירה היה להחזיר את אמון הציבור בממשלה ולהעלות את מספר המקפידים על הנחיות הקורונה. ראש עירית בת-ים, צביקה ברוט, שהוביל את הבג"צ להשוואת מספר המתקהלים במרחב הציבורי מברך על מתווה ההפגנות שפרסמה המדינה: "אני שמח על שמשרד המשפטים קיבל את עמדתנו. זה היה צריך לקרות מזמן ובלי שנצטרך ללכת לבג"צ, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא. המדינה הבינה שאי אפשר לעשות איפה ואיפה בין קהלים שונים, וצריך גזירה שווה לגבי כל ההתקהלויות במרחב הציבורי.

הזכות להפגין היא חשובה, בדיוק כמו הזכות להתפלל. בשני המקרים הציבור יוכל לממש את זכותו אבל יהיה חייב להקפיד על הנחיות משרד הבריאות בצורה שווה וזהה. ההחלטה הזו תביא לחיזוק האמון של הציבור בהנחיות הממשלה לגבי הקורונה, כי יותר לא נראה אפליה בין התקהלות להתקהלות. מעכשיו יהיה דין אחד לכולם, במטרה להביא לצמצום התחלואה"

צביקה ברוט ליאת שוחט בגצ צילום דוברות עיריית בת ים

ברוט, שוחט ושטרן בבג"צ- צילום: דוברות עיריית בת ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-22 at 18.44.41_3e347331

ערב פסח: המכתב של ראש עיריית בת ים למשפחות השכולות

תפריט נגישות