n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: "זו מתנת הפתיחה של העירייה בשבילי?"

בת ים: "זו מתנת הפתיחה של העירייה בשבילי?"

בעל עסק חדש הציב שלט מסחרי ליד הכניסה לחנות שלו, וקיבל דו"ח מהעירייה בדיוק יומיים לאחר הפתיחה: "העירייה צריכה לגלות יותר רגישות בתקופה הזו"

השלט מחוץ לעסק. צילום: סמי טהרני
השלט מחוץ לעסק. צילום: סמי טהרני

"המדיניות שלי ושל העירייה היא להתחשב בבעלי עסקים בכלל ובמיוחד בחדשים ולא למהר לתת להם דוחות בתקופה הזו, השיקול דעת של הפקח היה מוטעה" – כך התייחס השבוע מחזיק תיק רישוי העסקים בעיריית בת ים, חבר מועצת העיר ויקטור טל לאירוע בו בעל עסק חדש ברחוב הנביאים קיבל דוח מהעירייה, יומיים בלבד לאחר הפתיחה.

בעל העסק, יוסי חן, הציב שלט מסחרי סמוך לכניסה לחנות על מנת לנסות ולמשוך את תשומת לבם של העוברים והשבים. אלא שפקח עירוני שהבחין בכך, ניגש לבית העסק ולמרות תחינותיו של חן, לא הסתפק באזהרה וקנס אותו בסכום של 475 ₪.

ל"גל גפן" אמר חן השבוע: "פתחתי חנות טלפונים ובשביל לפרסם את החנות לרגל הפתיחה הצבתי סטנד פרסומי בחזית של החנות. זמן קצר לאחר מכן הגיע פקח ואמר לי 'אסור לך לשים את זה פה' אז לקחתי את הסטנד והכנסתי פנימה לתוך החנות. אמרתי לו שאני חדש ושממש לפני יומיים פתחתי את העסק. אבל הפקח ענה לי – 'זה שאתה חדש לא פוטר אותך מלקבל דוח'. ובלי יותר מדי דיבורים נתן לי את הקנס. ממש התחננתי אליו ואמרתי לו שייתן לי רק אזהרה. אמרתי לו: 'בתקופת הקורונה ככה אתה מתייחס אליי? זו מתנת הפתיחה של העירייה בשבילי?' והוא אמר לי 'לא יעזור לך כלום, אתה רוצה תגיש ערעור על הדוח'. לא נתקלתי באטימות כזו, זה פשוט עובר כל גבול".

לדעתך העירייה צריכה לנהוג עם בעלי העסקים ביד רכה יותר?

"חד משמעית העירייה צריכה לגלות יותר רגישות בתקופה הזו. אמרתי שאני חדש ושאני לא ידעתי בכלל שזה אסור, אני רק יומיים כאן ולדעתי צריך להגיע ולהסביר לי לפני שקונסים. נתתי לפקח תעודת זהות ודיברתי בצורה יפה למה אני צריך לקבל יחס כזה?".

פנית לעירייה בנושא?

"שוחחתי עם מחזיק תיק רישוי העסקים ויקטור טל שאמר לי שזה לא תקין. הוא אמר לי שיוציא הנחיה שעסקים אחרים שהוציאו סטנדים של פרסום לא יקבלו קנסות דומים ושהעירייה תבוא לקראתם ותסתפק באזהרות בתקופה הזו. בכל זאת אני עובד רק יומיים או שלושה ובלי להתחשב פשוט נותנים לך דוח, זה לא הגיוני.

גם שוטר שעוצר אותך על עבירת תנועה- אם אין לך עבר תעבורתי הוא משחרר אותך עם אזהרה".

ויקטור טל
ויקטור טל

 

טל שזעם על התנהלותו של הפקח באירוע אמר ל"גל גפן": "המצב של העסקים בבת ים לא מזהיר עוד מלפני הקורונה, היו הרבה חנויות ועסקים שנסגרו והקורונה פשוט נתנה להם את המכה המכריעה והפילה אותם. אני כל הזמן חושב רק על רעיונות לעודד עסקים. כשאני רואה עסק חדש אני ניגש אליו, מציג את עצמי ומתעניין איך ניתן לסייע לו.  המדיניות שלי ושל העירייה היא להתחשב בבעלי עסקים בכלל במיוחד בחדשים ולא למהר לתת להם דוחות. אנחנו מגיעים אליהם מסבירים להם מה לעשות ומדריכים אותם ברישוי עסקים. במקרה הזה השיקול דעת של הפקח היה כנגד המדיניות שלנו. הבעלים של העסק פתח רק יומיים קודם לכן והוא בסך הכל הוציא שלט הכוונה אז ישר לתת לו דוח? אני יכול רק להצטער על זה. דיברנו עם מנהל הפיקוח שידריך את הפקחים להבא. אמרתי לבעל העסק שיגיש ערעור ואני אמליץ מאוד שיבטלו".

איך אתם משתדלים לסייע לבעלי העסקים בתקופה הזו?

"יש מדיניות שלי כמחזיק תיק רישוי עסקים ומדיניות של ראש העיר לא למהר לתת דוחות בתקופת הקורונה, מלבד בעניינים שנוגעים לתו הסגול של משרד הבריאות כשמסכנים בריאותית את ציבור הלקוחות. לדוגמא אנחנו נותנים לבתי קפה לגלוש עם כסאות ושולחנות בטיילת רק שיתפרנסו. אנחנו נדבר עם מנהל הפיקוח כדי לרענן את המדיניות ולהבהיר שלא צריך למהר ולתת דוחות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

11 (4)

מאות השתתפו בהפנינג פסח במקווה ישראל

תפריט נגישות