n
דף הבית / חדשות בת-ים / בת ים: השטח בוער!

בת ים: השטח בוער!

ניסיון לינץ' בנהג ערבי מרמלה במקביל להתפרעויות חסרות תקדים וגרימת נזק לעסקים. המשטרה בלמה תהלוכה שהייתה בדרכה ליפו, אך לא הצליחה למנוע את המהומות בטיילת. ראש העיר צביקה ברוט, שהגיע למקום עם מספר פקחים- נפצע קל מזריקות אבנים.

הפגנה שוטרים צילום דוברות משטרת ישראל
שוטרים במהלך האירועים האלימים בטיילת ב-05.2021. צילום: ארכיון: דוברות משטרת ישראל

מעגל האלימות בין יהודים וערבים שהחל בערים מעורבות, הגיע אמש גם לבת ים. ברשתות חברתיות הופצה הודעה הקוראת לתושבי העיר להצטרף לתהלוכה שמטרתה לפגוע באזרחים ערביים תושבי יפו. בהודעה נכתב בין היתר: "נא הגיעו עם הציוד המתאים- אגרופנים, חרבות, סכינים, קרשים, סלעים, אקדחים, רכבים ועוד. מחזירים כבוד לישראל". ההודעה עשתה את שלה ולטיילת הגיעו עשרות רבות של צעירים משולהבים שהתכוונו לצאת לכיוון יפו.

משטרת ישראל שקיבלה דיווח על האירוע המתוכנן, התכוננה מבעוד מועד והצליחה למנוע מהצעירים שהתאספו להמשיך לכיוון יפו ולבצע את זממם, אך היא לא הצליחה לעצור את ההמון שכילה זעמו בעסקים שככל הנראה נמצאים בבעלות של תושבים ערבים (גלידת ויקטורי, שווארמה סהרה, מאפיה ועסק למכירת נרגילות). הם ניפצו ושברו מכל הבא ליד ואילצו את השוטרים להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות כשבמקביל גם נעצרו מספר צעירים.

בשלב מסוים קצת לפני השעה 10 בערב, זוהה נהג שנקלע למקום, כערבי. לא ברור אם הוא ניסה לפגוע בצעירים הרבים או להתרחק מהמקום, אך על פי הצילומים הוא האיץ בנסיעה אחורה, התנגש ברכב ולאחר מכן האיץ שוב קדימה, התנגש ברכב נוסף ונעצר. תוך שניות התנפלו על הרכב עשרות צעירים עם מקלות, אלות ואבנים ובשלב הבא כבר הוצא מהמונית והוכה קשות בידי ההמון. רק לאחר דקות ארוכות הצליחו כוחות הביטחון להרחיק את המכים והצילו את הנהג ממוות.

הפגנה שוטרים צילום דוברות משטרת ישראל

מהמשטרה נמסר: "שוטרי מרחב איילון נערכו לתהלוכה לא חוקית שהתקיימה בעיר בת ים, עם קבלת מידע בדבר קריאה ברשת החברתית להצטרף ולהגיע ליפו להתעמת עם תושבי המקום. בהתאם לצורך המבצעי ולאחר שלא נשמעו להנחיות השוטרים, נעשה שימוש באמצעים לפיזור ההמון. ההמון המשולהב המשיך להתפרע בבת ים וגרם נזק לשני בתי עסק. המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות, חלקם עם כלי תקיפה, לרבות סכין, פטיש, שרשרת ברזל וגז פלפל. בכוונת המשטרה לעצור נוספים בהתאם לזיהוי בחומרי התיעוד וכעת האירוע בשליטה ולא נאפשר פגיעה בשלום הציבור.

כמו כן, נפתחה חקירה עם קבלת דיווח על אירוע סמוך לטיילת בבת ים, במהלכו תקפו אנשים נהג רכב שחלף במקום. עפ"י גורמי רפואה, נהג הרכב- תושב רמלה בשנות השלושים לחייו פונה באורח בינוני אל המרכז הרפואי וולפסון. משטרת ישראל תפעל ביד קשה נגד מפרי החוק והסדר הציבורי ותדאג למצות את הדין עם המעורבים."

אל המקום הגיע גם ראש העיר צביקה ברוט, מלווה במספר פקחים. הם נקלעו אל לב המהומה ונפצעו קל מזריקות אבנים. ברוט הגיב לאחר מכן בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אני בסדר, תודה לכל מי שהביע דאגה לי ולפקחים שנפצעו. מעשה הלינץ' שהיה פה הערב הוא מעשה תקיפה חמור וברברי שאסור היה לו לקרות. משעות הבוקר המוקדמות היינו בקשר עם המשטרה כדי שתהיה פה היערכות ולא נגיע למראות כאלה. ראינו מהבוקר קבוצות שאינן מהעיר ברשתות החברתיות שהגיעו לפה כדי לשלהב את ההמון. אני קורא למשטרה לעשות 2 דברים: למצות את הדין עם הפורעים שהיו מעורבים במעשה הנורא הזה ולהוציא מפה את כל מי שאינו בת-ימי והגיע לפה רק כדי לעורר פרובוקציות ולהפר את השקט בעיר שלנו."

  שוטר הפגנה צילום דוברות משטרת ישראל

צילומים: דוברות משטרת ישראל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-18 at 17.23.45_99d72a7f

שחקן צפרירים חולון הורחק ל-99 שנים!

תפריט נגישות