n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / שבת בחוף ראשון עם מראות מוכרים: פקקים ועומס

שבת בחוף ראשון עם מראות מוכרים: פקקים ועומס

זו כבר השבת השלישית שחוף הים של ראשון נסגר בשעות הצהריים בגלל כמות גדולה של מבקרים. תושבי השכונות הסמוכות מתלוננים על פקקים ועומס, ובעירייה מנסים למצוא פתרונות

הדרך העמוסה אל הים. צילום: פרטי
הדרך העמוסה אל הים. צילום: פרטי

"אני לא מאחלת, אבל בסוף יקרה פה אסון, ולא יהיה אפשר להגיע לים עם רכבי הצלה כי אין גישה",

כך אומרת קלודין עוזרי, פעילה חברתית המתגוררת בשכונת נווה חוף.

זו השבת השלישית שחוף הים נסגר החל משעות הצהרים עקב עומס מבקרים, לטענת התושבים המתגוררים בסמיכות זו גם השנה השלישית שיש עומסי תנועה ללא  מציאת פתרון.

מנגד, העירייה מוציאה שאטלים לכיוון חוף הים בימי שישי, ובכך מנסה להמעיט את עומסי התנועה, אבל השאטלים יוצאים ריקים מאדם, גם כאשר עברו בצירים מרכזים בעיר. "הפיילוט של השאטלים הוא חשוב אבל אין מספיק פרסום" אומרת  עוזרי, לדעתה צריך להגיע לבתי ספר עם פליירים, שלטי חוצות, לא רק ברשתות החברתיות ובקבוצות וואטסאפ של השכונות.

מנכ"ל החברה לביטחון מוטי נחמני מסביר כי המצוקה נגרמת בגלל שאנשים עדיין לא יוצאים לנופשים בחו"ל, ואחת הנגזרות לכך, זה העומס בחופי הרחצה.

תושבי השכונות הסמוכות לים דורשים כי ימצא להם פתרון, כאשר  לפניהם עוד ארבעה חודשיים של חופשת קיץ והרבה מבקרים בחוף הים.

תושב נוסף שגר בסמיכות לחוף, טוען כי חלק ניכר מבעיית החניה והעומס, נגרמת בגלל המחסומים בכניסה לחניונים של חוף הים: "אנשים צריכים להכניס כרטיס ולשלם ולהוציא, המחסומים נתקעים, וזה פשוט לוקח זמן. זאת טעות איומה, יש צורך להוציא את המחסומים ולעבור לתשלום באפליקציה".

עוזרי: "יש כאן מיקרה חרום, יש בי פחד שמכל הפקקים והבלגן בחניונים תהיה קטטה שתיגמר באלימות, מד"א לא יצליח להיכנס במצב הנוכחי, וזאת סיטואציה שיכולה להסתיים רע, את זה אני רוצה למנוע".

עוזרי מסבירה גם את המצוקה בקושי לצאת ולהיכנס לשכונה בשבתות "נסיעה של 4 דקות אורכת 40 דקות, יש כאן משפחות שלא יכולות לארח ולהתארח".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה לדברים:

"אנו מודעים למצוקת החנייה ולעומסי התנועה בחוף הים ובוחנים כל העת פתרונות יצירתיים להתמודד עם הנושא בעונת הרחצה. כידוע, חוף ימה של ראשון לציון הוא מהקצרים בערי החוף, הדבר משקף את שטח החנייה המוגבל לכל אורך החוף.

על רקע הדברים, הוחלט להעלות את תעריף החנייה לתושבי חוץ ובכך לתת עדיפות וקדימות לתושבי העיר. בנוסף החברה לביטחון ואגף חופים ואגמים איתרו והכשירו בשבועות האחרונים שני מגרשי חנייה נוספים כדי שיתנו מענה לרווחת התושבים. מדי שבוע, מציבה החברה לביטחון פקחים לאורך ציר הגישה לחוף כדי לסייע בהכוונת תנועה ומתן עדיפות לתושבי השכונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. כל הכבוד לתושבת היקרה קלודין עוזרי שלא נחה רגע ופועלת לרווחת התושבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240419-WA0016

שריפה ותאונה קשה הלילה בחולון

תפריט נגישות