n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: מאות ליוו בדרכו האחרונה את הנער יהודה בילוג ז"ל

רחובות: מאות ליוו בדרכו האחרונה את הנער יהודה בילוג ז"ל

יהודה בילוג בן ה-15 טבע בסוף השבוע בחוף הים באשדוד. ההורים כריס וג'וסי שכלו את בתם הבכורה לפני כ -18, נאלצו עכשיו להיפרד מבנם היחיד

פינת הנצחה בתיכון. מתוך דף הפייסבוק קריית חינוך דה שליט
פינת הנצחה בתיכון. מתוך דף הפייסבוק קריית חינוך דה שליט

רחובות נפרדה בעצב מהנער יהודה בילוג ז"ל שיצא לבילוי עם חבריו בחוף הים באשדוד ונעלם בין הגלים. ארבעת הצעירים נסחפו בין הגלים כאשר עובר אורח שהזעיק את כוחות ההצלה הוביל להצלתם של שלושה מהם. במשך מספר ימים נעו הוריו מרחובות בין תקווה לייאוש עד שביום ראשון השבוע גופתו של יהודה בן

ה -15 נפלטה אל החוף והפכה את ההיעדרות לטרגדיה.

ללוויה שהתקיימה ביום ראשון הגיעו מאות תושבים שביקשו לחבק את ההורים כריס וג'ויסי שמעמדם החוקי בישראל טרם הוסדר. קהילת תיכון דה שליט אף פתחה בקמפיין לגיוס כספים עבור הוצאות הקבורה אליו נרתמו רבים מההורים. בסופו של דבר, לאחר שממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך זהר בלום הגיע לסיכום עם המועצה הדתית באשדוד על כך שהקבורה תתבצע ללא תשלום, הוחלט כי הכספים שנתרמו יועברו להורים על מנת לסייע להם בשעתם הקשה ועל מנת לממן את הנצחתו של בנם.

ללווייה הגיעו ראש העיר רחובות, רחמים מלול, ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, הצוות החינוכי בתיכון דה שליט בו למד יהודה, חבריו לספסל הלימודים וכן בני הקהילה הפיליפינית בארץ.

ההורים ששכלו את בתם הבכורה לפני כ -18 שנה כשזו נפטרה ממחלה, נאלצו להיפרד מבנם היחיד במחזה קורע לב. האם זעקה "יהודה, למה?" כשהיא נתמכת על ידי חברותיה והתמוטטה למראה כיסוי הגופה בעפר. האב שתמך בה ביקש להודות לראשי העיר רחובות ואשדוד, למועצה הדתית באשדוד ולכל התומכים שניצבו לצדם בשעתם הקשה.

מלול ספד ליהודה במהלך הלוויה ואמר בין היתר: "כואב לראות את ארון הקבורה לפנינו, אני רוצה להודות לעיריית אשדוד, מועצה הדתית אשדוד וזק"א על כך שנרתמו להביא את יהודה לקבורה יהודית, העיר רחובות מודה לכם על כך. כולנו שולחים תנחומים וחיבוק גדול להוריו ולמשפחתו, ומשתתפים בצערם הגדול. בימים האחרונים ליווינו אותם בחרדה גדולה, ולצערנו החשש הגדול התממש״. ראש העיר הבטיח כי העירייה תסייע למשפחה ותמשיך ללוות אותה.

אביבה חדד, מורתו של יהודה, ספדה לו אף היא: "באנו כולנו ללוות אותך כי כולם אהבו אותך יש עוד שרצו לבוא אבל לא היה לכולם מקום. נתת לכולם השראה עם האופי שלך והנוכחות שלך התייחסת לכל אחד כאילו הוא החבר הטוב ביותר שלך כאילו הם המיוחדים ביותר. אתגעגע לכל בוקר שהיית בא עם חיוך ואומר לי שלום בכניסה לחדר המורים. לנצח תהיה בליבנו".

יהודה התחנך בבית הספר היסודי "סמילנסקי". סגנית המנהלת אבישג פפקין, נפרדה ממנו בכאב: "יהודה היה ילד אצילי, חייכן, מנומס שילדים אהבו לאהוב.

לא חינכתי אותו מעולם, אבל כסגנית יצא לי לפגוש אותו מידי פעם, תמיד חייך אלי את החיוך הביישני שלו. לפני שלושה ימים עם הישמע הבשורה על הטביעה התהפכו לי המעיים, לא הפסקתי לדמיין את ארבעת הילדים נסחפים בגלים העמוקים בחוף הקשתות – התפללתי שיקרה נס. לצערי הייתי בלוויה שלו, זו הייתה לוויה מיוחדת במינה, מאות על מאות של תלמידים, מבוגרים, פיליפינים ויהודים בוכים ומתחבקים מתפללים על הקבר- מדליקים נרות נשמה, מניחים אבנים על החול שנערם, עשרות זרים וכאב מפלח לב של אמא ואבא על בנם יחידם. כמויות בלתי ניתנות להבנה- מכל קצוות הארץ, כמה יהודה ז״ל נגע ללב כולם הלוואי וימצא מזור לליבם הדואב של כריס וג׳ויסי שבמשך 15 שנה גידלו מלאך".

בקריית החינוך דה שליט ברחובות הוקמה פינת הנצחה לזכרו של יהודה, תלמיד כיתה ט'. . התלמידים נפרדו ממנו בכאב כשהם נעזרים בצוותים של השירות הפסיכולוגי ששוחחו עמם על הטרגדיה.

יהודה בילוג ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה
יהודה בילוג ז"ל. תמונה באדיבות המשפחה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות