n
דף הבית / רחובות / חדשות רחובות / רחובות: ההנצחה של חלל צה"ל תעלה לעירייה ביוקר?

רחובות: ההנצחה של חלל צה"ל תעלה לעירייה ביוקר?

בית המשפט קבע כי העירייה תפצה הורים של חלל צה"ל בכמיליון ש"ח בגין כספים שהשקיעו בבניית בית כנסת לזכרו. העירייה מתכוונת לערער על פסק הדין

עיריית רחובות. צילום: דוברות העירייה
עיריית רחובות. צילום: דוברות העירייה

עיריית רחובות תפצה עמותה שהקימו הורים של חלל צה"ל בכמיליון ₪ בגין הוצאות בנייה שהשקיעו במבנה בית כנסת לזכר בנם: בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר בבית משפט השלום ברמלה נקבע כי הכספים שהשקיעה העמותה במרוצת השנים בבנייה ותחזוק קומת הקרקע של המבנה ברחוב התחיה בעיר יושבו לידיה לאחר שהעירייה נטלה את האחזקה על המקום מידיה.

ראשיתה של הפרשה בתחילת שנות השמונים כאשר שלמה אלפסי ז"ל נפל בעת שירותו הצבאי והוריו ביקשו להנציח את זכרו על ידי הקמת בית כנסת בעיר רחובות עיר מגוריו, בית כנסת אשר יישא את שמו. ההורים הקימו עמותה, גייסו כספים ואף השתמשו בכספי הפנסיה שלהם על מנת לממן את בניית בית הכנסת מעל קומת עמודים בשטח שהוקצה לה. בשנת 1999 נחתם הסכם בין העירייה ובין העמותה בו נאמר בין היתר כי העירייה תוכל לעשות שימוש בקומת הקרקע של המבנה בהתאם לצרכיה ובלבד שתפצה את העמותה על ההשקעה בבנייתה. קומת הקרקע יועדה על ידי העירייה בתחילה לגנים עירוניים אולם לאחר שמשרד החינוך חזר בו, השטח נמסר לעמותה תורנית שהפעילה בו גנים משלה. בתחילת שנת 2012 ניתן צו פינוי לעמותה התורנית שפעלה בקומת הקרקע בעקבות תביעה שהגישו ההורים כשבשלב הזה הודיעה העירייה להורים כי החליטה להחזיר לידיה את החזקה בקומת הקרקע של הנכס תוך הפעלת מנגנון הפיצוי המוסכם. ההורים פנו לעירייה וביקשו לקבל דמי שכירות עבור השימוש שביצעה העמותה התורנית בקומת הקרקע לאורך שנים ומשלא נענו פנו לערכאות משפטיות. העמותה שהקימו ההורים תבעה מהעירייה סכום של כ -1,800,000 ₪ הכולל את שווי ההשקעות שביצעה בקומת הקרקע כשהיא נתמכת בחוות דעת שמאית. בכתב ההגנה שהגישה העירייה היא ביקשה לדחות את התביעה על הסף וטענה בין היתר כי העמותה שבנתה את קומת הקרקע היא העמותה התורנית שנדרשה להתפנות מהמקום וכי העמותה להנצחת חלל צה"ל אינה רשאית לעשות בקומת הקרקע שימוש מסחרי.

לאחר ששמע את טענות הצדדים ואת העדים מטעם העמותה התובעת ומטעם העירייה פסק השופט הבכיר זכריה ימיני כי על העירייה לפצות את ההורים בסכום משמעותי וקבע כי בהתאם להערכת השמאי על העירייה לשלם לעמותה סך של 922,934 ₪ בגין בניית קומת הקרקע של המבנה. עוד נפסק כי העירייה תשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 90,000 ₪.

מהעירייה נמסר בתגובה: "מדובר בשטח שהעירייה הקצתה לטובת עמותה לבניית בית כנסת. בכוונת העירייה לערער על פסק הדין. באותו התיק, בית המשפט המחוזי כבר קיבל בעבר את ערעור העירייה וביטל את רוב פסק דינו של בית המשפט הנוכחי. לפיכך גם הפעם העירייה סבורה שיש מקום שבית המשפט המחוזי יתערב ויבטל את הקביעות שבפסק הדין המדובר. העירייה תפרט את טענותיה בפני בית המשפט המחוזי".

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות