n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / ראשל"צ: "נשקפת סכנה לחניכים בגלל החניון שמוקם בצמוד לתנועה"

ראשל"צ: "נשקפת סכנה לחניכים בגלל החניון שמוקם בצמוד לתנועה"

שטח הפעילות של חניכי הצופים שנמצא במזרח העיר נהרס וגינת כלבים פורקה כדי לבנות מגרש חניה. העירייה: בודקים לתחם שטח פעילות לתנועת הנוער

העבודות בחורשה. צילום: פרטי
העבודות בחורשה. צילום: פרטי

בשבט ארבל שנמצא בסמוך לשכונות חלום ראשון ושיכון המזרח פעילים מאות חניכים. במשך שנים ארוכות שימשה חורשה, שנמצאת בצמוד לקן הצופים, את החניכים לפעילות ולטקסים. בחורשה נמצא גם פארק גדול ממדים שמיועד לכלבים. בימים האחרונים הסתיימה בניית מתחם מסחרי בסמוך למקום והשבוע החלו עבודות בחורשה שבמסגרתן נעקרו עצים רבים, כל זאת במטרה להפוך את החורשה למגרש חניה (שישמש את באי המרכז המסחרי), וכך נהרסה גם גינת הכלבים שהייתה במקום.

הורים לחניכים מוחים על כך ומזהירים כי הדבר עלול לסכן את חניכי הצופים, שנותרו ללא שטח פעילות רחב. "הבת שלי חניכה בצופים כבר שלוש שנים. כל הפעילות של השבט מתקיימת בחורשה ואת הטקסים לאורך כל השנה מקיימים בה. החניכים משחקים בה, עורכים פעילויות שונות, בונים כתובות אש ומתחמי פעילויות בחגים. מה בדיוק יעשו עכשיו מאות החניכים? איפה תתקיים הפעילות? גם למנהלי הקן אין תשובות לכך".

אם נוספת אמרה השבוע: "אני שוקלת אם להמשיך לשלוח את הילדה לצופים כי נשקפת סכנה לחניכים בגלל החניון שמוקם ממש בצמוד לקן של התנועה. תהיה במקום תנועת רכבים ולא ברור איך, אם בכלל, ניתן לקיים פעילות. לא ניתן לערוך פעילויות בשטח הקן כשנמצאים בו מאות חניכים. אין מקום. החורשה היתה עבורם שטח פעילות אידאלי".

גם בעלי הכלבים מוחים: "הגינה הייחודית שהוקמה בחורשה שימשה עשרות בעלי כלבים", מספרת נעמה תושבת שכונת חלום ראשון. "בבוקר אחד הרסו את גינת הכלבים. זה בהחלט מקומם. אין באזור גינת כלבים אחרת וקשה לי להאמין שתוקם אחת כזאת באזור כי אין מקום להקים אותה".

באשר לפעילות חניכי הצופים, נמסר מהעירייה: "אנו מודעים לסוגיה ובוחנים לתחם שטח לפעילות תנועת הנוער".

בנוגע להריסת גינת הכלבים, נמסר מהעירייה: "הגינה תועתק לנקודה אחרת במרחב ותבוצע בהקדם".

בנוסף, בעקבות פניית ההורים אל סגן ראש העיר איתי מתיתיהו מחזיק תיק נוער וצעירים, נערך סיור במקום ביום ראשון ה-10.10.21
בסיור נכחו הצוות המקצועי של אגף נוער וצעירים, ראשת ורכזת השבט, והורים לילדים בשבט.  מתיתיהו: "העירייה תבחן את האפשרויות,
יחד עם ראש העירייה נעשה כל שביכולתנו על מנת שלא לפגוע בפעילות הצופים. אנו בוחנים את הגדלת השטח הקיים על מנת לאפשר פעילות רחבה יותר של תנועת הנוער".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. מה נסגר עם העירייה פח הזאת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת צקלאקה צילום דוברות משטרת ישראל

זה היה מהיר: נעצר חשוד בתקיפת החייל ברמת גן

תפריט נגישות